Appelt K., Matejczuk J. (2014). Tutoring rówieśniczy – stara metoda na nowo odkrywana. "Psychologia w Szkole", 1 (42), 21-30.
Arends R. I. (2002). "Uczymy się nauczać". Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.
uber M., Problem człowieka, Warszawa 1993.
Cichoń W., Wartości-człowiek-wychowanie,Kraków 1996,
Buzan T. (2007). "Mapy twoich myśli". Łódź: JK.
Filipiak E. (2008). Uczenie się w klasie szkolnej w perspektywie socjokulturowej. W: E. Filipiak (red.), "Rozwijanie zdolności uczenia się. Wybrane konteksty
i problemy". Bydgoszcz: Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego.
Gołębniak D. (2010). Szkoła – Kształcenie – Nauczyciel. W: Z Kwieciński, B. Śliwerski (red.),"Pedagogika. Podręcznik akademicki". Tom 2 (część II, s. 96-320). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Jarosz, E., Wysocka E. (2006). "Diagnoza psychopedagogiczna podstawowe problemy i rozwiązania". Warszawa: Wydawnictwo Akademickie „Żak”.
Klus-Stańska, D. (2018). Paradygmaty dydaktyki. Myśleć teorią o praktyce. PWN.
Kupisiewicz, C. (2012.). "Dydaktyka. Podręcznik akademicki". Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Niemierko, B. (2007). "Kształcenie szkolne. Podręcznik skutecznej dydaktyki". Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne.
Ledzińska M., Czerniawska E. (2011). "Psychologia nauczania. Ujęcie poznawcze". Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Łobocki, M. (2011). "Metody i techniki badań pedagogicznych". Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Okoń, W. (2003.). "Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej". Warszawa: Wydawnictwo Akademickie „Żak”.
Philips, D.C., Soltis, J. F. (2003). "Podstawy wiedzy o nauczaniu". Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Rubacha, K. (2003). Podstawowe pojęcia w pedagogice. W: Z. Kwieciński, B. Sliwerski (red.), "Pedagogika. Podręcznik akademicki". Tom 1 (część I, s. 24-29). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Śliwerski B. (2001). "Program wychowawczy szkoły". Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.
|