Literatura: |
• Jankowski A., Nowe perspektywy badań zabytkowej architektury drewnianej, „Biuletyn Historii Sztuki”, R. LXXVII, nr 2, Warszawa 2015, s. 315–338
• Jankowski A., Kościoły drewniane o zdwojonej konstrukcji ścian w Wielkopolsce, Bydgoszcz 2009.
• Jankowski A., Uwagi o zrębowo-szkieletowej konstrukcji ścian w architekturze sakralnej, (w:) Architektura ryglowa – wspólne dziedzictwo. Materiały Pierwszej Polsko-Niemieckiej Konferencji ANTIKON 2000, Szczecin 2000, s.169 – 188;
• Jankowski A., Drewniany kościół w Gąsawie – przykład nierozpoznanej konstrukcji w architekturze sakralnej, „Ochrona Zabytków”, 1 (212), Warszawa 2001, s. 19 – 29;
• Kopkowicz F., Ciesielstwo polskie, Warszawa 1958
• Kornecki M., Kościoły drewniane w Polsce, Kraków 1999
• Tłoczek I., Polskie budownictwo drewniane, Wrocław 1980
• Tondos B., Styl zakopiański i Zakopiańszczyzna, Wrocław 2009
|
Efekty uczenia się: |
Student:
- posiada wiedzę o rozwoju architektury drewnianej (K_W05)
- ma wiedzę o rozwoju architektury drewnianej na ziemiach polskich (K_W06)
- zna i rozumie genezę oraz stan obecny architektury drewnianej (K_W07)
- ocenia i weryfikuje wartość poszczególnych obiektów zabytkowej architektury drewnianej (K_U05)
– posługuje się podstawowymi pojęciami i kategoriami właściwymi etnografii oraz terminologią dotyczącą architektury drewnianej (K_U10)
- interpretuje elementy architektury drewnianej wyznaczające charakter i specyfikę polskiej kultury ludowej (K_U11)
- potrafi rozpoznać architekturę wieków średnich (K_U17)
- ma umiejętności językowe w zakresie studiowanej dyscypliny zgodne z wymogami dla poziomu B2, które umożliwiają mu wyszukiwania informacji dotyczących zabytkowej architektury drewnianej (K_U21)
- szanuje i promuje dziedzictwo kulturowe, w tym polską architekturę drewnianą (K_K03)
- uznaje i szanuje różnice punktów widzenia determinowane różnym podłożem narodowym i kulturowym (K_K09)
|
Metody i kryteria oceniania: |
- Przygotowanie krótkiego wystąpienia (referatu, prezentacji multimedialnej) na określony temat
- Warunkiem uzyskania pozytywnej oceny jest zaliczenie pisemnego kolokwium. Skala ocen 2-5. Student może uzyskać następujące oceny, które odpowiadają podanym wyliczeniom punktacji (liczonej wobec kompletu punktów za test wiedzy):
- 5,0 > 93%
- 4,5 = 85-92%
- 4,0 = 77-84%
- 3,5 = 69-76%
- 3,0 = 61-68%
- 2,0 < 60%
|