Literatura: |
Arduino dla początkujących : podstawy i szkice / Simon Monk ; [tł. Konrad Matuk].
Autor: Monk, Simon.
Gliwice : Wydawnictwo Helion, 2014.
Modelowanie i sterowanie robotów / Krzysztof Kozłowski, Piotr Dut-kiewicz, Waldemar Wróblewski.
Warszawa : Wydaw. Naukowe PWN, 2003
|
Efekty uczenia się: |
K_W05 ma podstawową wiedzę w zakresie rodzajów i konstrukcji robotów oraz języków ich programowania, zna podstawy programowania robotów,
K_U02 potrafi wykorzystać poznane metody i modele matematyczne, a także symulacje komputerowe do analizy i oceny działania elementów automatyki i sterowania oraz ich prostych układów,
K_U03 potrafi zaprojektować, wdrożyć i uruchomić podstawowe elementy oraz proste układy sterowania i automatyki (regulacji, nadzoru, zabezpieczenia), ocenić ich funkcjonalność i przydatność w realizacji procesu produkcyjnego oraz w ocenie stanu maszyn i urządzeń,
K_U29 ma umiejętność samokształcenia się, m.in. w celu podnoszenia kompetencji zawodowych,
P_W1 zna zasady konstrukcji i programowania prostych robotów kołowych z kółkiem lub kulą podporową
P_U1 potrafi zaprojektować/modelować podstawowe algorytmy, które służą do implementacji oprogramowania dla prostych robotów kołowych z kółkiem lub kulą podporową, oraz prostych układów akwizycji danych
P_U2 potrafi opracować układ połączeń, oprogramowanie, w zakresie sterowania ruchem oraz akwizycją danych pomiarowych prostych robotów, oraz potrafi budować proste systemu sterowania i akwizycji z GUI.
P_U3 Posiada praktyczne umiejętności w zakresie korzystania z różnych źródeł wiedzy ze szczególnym uwzględnieniem dokumentacji technicznej oraz developerskiej.
|
Metody i kryteria oceniania: |
- uczestnictwo w zajęciach, realizowanie zadań w trakcie zajęć (w przypadku nie skończenia w sali, należy dokończyć w domu i umie-ścić w folderze do kolejnych zajęć, w sytuacji gdy do dokończenia potrzebny jest sprzęt należy znaleźć czas na kolejnych zajęciach, lub na ostatnich zajęciach do tego przeznaczonych)
- kolokwium przy komputerze (pod warunkiem umieszczenia zadań o których mowa wyżej we wskazanym folderze) w formie zadania lub rozmowy na przykładzie kodu.
|
Zakres tematów: |
L1 wprowadzenie do programowania układów sterowania (Arduino, serwo, silnik DC, dioda) K_W05, K_U02, K_U03, K_U29
L2 wprowadzenie do programowania układów akwizycji (Arduino, joystick, czujnik odległości, akcelerometr)
K_W05, K_U02, K_U03, K_U29
L3 graficzny interfejs użytkownika dla układów sterowania (Windows-Arduino)
K_W05, K_U02, K_U03, K_U29
L4 graficzny interfejs użytkownika dla układów akwizycji danych (Arduino-Windows)
K_W05, K_U02, K_U03, K_U29
L5, L6, L7 - programowanie platform mobilnych robotów kołowych z kółkiem lub kulą podpo-rową,
L8 – podsumowanie, K_W05, K_U02, K_U03, K_U29
|