Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Analiza języka mediów 1000-F-A23AJM-SD
Konwersatorium (KON) Semestr zimowy 2018/19

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Literatura uzupelniająca: Bauer, Laurie, P. Trudgill, eds. Language Myths. London: Penguin, 1999.
McLuhan, Marshall. Understanding Media: The Extension of Man. London and New York: Routledge, (1964) 2003.
Mirzoeff, Nicholas. An Introduction to Visual Culture. Routledge, London & New York, 2003.
wybrane materiały z internetu, np. film dokumentalny na podstawie książki Naomi Klein pt. The Shock Doctrine
Metody dydaktyczne: ćwiczenia konwersatoryjne
ćwiczenia laboratoryjne
metody dyskusyjne
metody pracy ze źródłami
Metody dydaktyczne - inne: Dyskusja, analiza i interpretacja tekstów źródłowych, indywidualne projekty studenckie (praca semestralna), prezentacje multimedialne, gry dydaktyczne, praca z książką, obserwacja
Literatura:

Bell, Allan. The Language of News Media. Blackwell Publishers, 1998.

Fairclough, Norman. Language and Power. Pearson Education: Harlow, 2001.

Gauntlett, David. Media, Gender and Identity: An Introduction. Routledge: London & New York, 2003.

Goatly, Andrew. Critical Reading and Writing: An Introductory Coursebook. London & New York: Routledge, 2000.

Graddol, David, O. Boyd-Barrett, eds. Media Texts, Authors and Readers: A Reader. The Open University, 1994.

Grishakova, Marina, M.-L. Ryan, Intermediality and Storytelling. Berlin and New York: de Gruyter, 2010.

Hocks, Mary E., M. R. Kendrick (eds). Eloquent Images: Word and Image in the Age of New Media. Cambridge (Mass.), London: MIT Press, 2003.

Kress, Gunther, T. van Leeuwen. Reading Images: The Grammar of Visual Design. Routledge; London & New York, 2006.

Marie-Laure Ryan (ed.). Narrative across Media: the Languages of Storytelling. Lincoln and London: University of Nebraska Press, 2004.

Sardar, Ziauddin, B. Van Loon. Introducing Media Studies. Cambridge: Icon Books, 2000.

Schirato, Tony, J. Webb. Understanding the Visual. Sage: London, 2004.

Efekty uczenia się:

K2A_W10

W01

K2A_U04

K2A_U07

U01

U02

K2A_K01

K2A_K07

K01

K02

Metody i kryteria oceniania:

Regularna obserwacja przez prowadzącego+pisemna praca zaliczeniowa lub inne formy uzgodnione ze studentami

Zakres tematów:

1. Wprowadzenie; podstawowe obszary badań medioznawczych

2. Różnorodność języka mediów

3. Język tekstów i ilustracji prasowych w świetle narratologii i semiotyki

4. Retoryka języka prasy w oparciu o krytyczną analizę dyskursu

5. Język mediów a kontekst społeczno-kulturowy

6. Gramatyka tekstu wizualnego

7. Narracja w fotografii, książce obrazkowej, opowieści graficznej, adaptacji filmowej

8. Transmedialność

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 każdy wtorek, 11:00 - 12:30, sala 114
Katarzyna Smyczyńska 15/17 szczegóły
2 każdy wtorek, 12:45 - 14:15, sala 6
Katarzyna Smyczyńska 17/17 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Budynek przy ulicy Grabowej
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)