Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Teoria i metodyka tańca 1500-WF1TMT-NP
Ćwiczenia (CW) Rok akademicki 2018/19

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 14
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Rygory zaliczenia zajęć: zaliczenie na ocenę
Literatura uzupelniająca: 1. Cichopek K., Hakiel M. (2006): Szkoła Tańca + CD, DVD. Wydawnictwo Publikat.
2. Pavlović I. (2006): Akademia Tańca Taniec z gwiazdami. Wielka kolekcja tańca + CD, DVD. Walc angielski, Tango, Walc wiedeński, Foxtrot, Quicstep, Samba, Cha-cha, Rumba, Passodouble, Jive. Wydawca Edipresse Polska S.A.

Metody dydaktyczne: ćwiczenia laboratoryjne
metody nauczania ruchu
metody realizacji zadań ruchowych
Metody dydaktyczne - inne: Metody przekazywania wiadomości: pokaz, opis.
Metody utrwalania: powtarzanie strukturalne, syntetyczne.
Metody nauczania nowych czynności ruchowych: gry i zabawy dydaktyczne, metoda nauczania czynności ruchowych całości, metoda nauczania czynności ruchowych częściami, metoda „od całości przez szczegół do całości”.
Literatura:

1. Siedlecka B., Biliński W. Taniec w edukacji dzieci i młodzieży podręcznik dla nauczycieli. AWF Wrocław 2003.

2. Wieczysty M. (2006): Tańczyć każdy może. Polskie Wydawnictwo Muzyczne.

3. Wróblewska A. (2004). Narodowe tańce polskie poradnik metodyczny + CD. Wydawnictwo: Korepetytor, Płock.

Efekty uczenia się:

Wiedza:

W01 - (K_W01)

W02 - (K_W12; K_W13)

W03 - (K_W11)

Umiejętności:

U01 - (K_U03; K_U04)

U02 - (K_U01)

U03 - (K_U12)

Kompetencje:

K01 - (K_K02; K_K15 )

K02 - (K_K14)

K03 - (K_K01)

Metody i kryteria oceniania:

Zakres czynności :

1. Prezentacja figur tanecznych (kroki męskie, żeńskie, ustawienie

i trzymanie w parze) oraz choreografii wybranych tańców realizowanych w ramach zajęć:

Ocena: umiejętność i technika wykonania podstawowych kroków i figur tanecznych.

2. Odpowiedź ustna z zakresu tematyki realizowanej w ramach zajęć:

 Wiadomości dotyczące tańców: pochodzenia, stylu, charakteru, muzyki, rytmu tanecznego, nazewnictwa, zasobu kroków i figur tanecznych.

3. Aktywność na ćwiczeniach.

Zakres tematów:

1. Rola i funkcje tańca w zajęciach szkolnych wychowania fizycznego.

2. Zajęcia taneczne w lekcji wychowania fizycznego (tok lekcji, metody, środki, formy).

3. Realizacja wybranych tańców w różnych technikach i stylach tanecznych:

 podstawowe wiadomości dotyczące wybranych tańców muzyki (metrum, tempo, rytmy taneczne, akcenty muzyczne),

 ćwiczenia i zabawy rytmiczne,

 nauka i doskonalenie wybranych elementów tanecznych realizowanych tańców: krok podstawowy, figury taneczne, ustawienie i trzymanie w parze (rodzaje),

 metodyka nauczania oraz technika wykonania podstawowych kroków i figur tanecznych,

 proste układy choreograficzne.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Wiesława Pilewska, Krzysztof Tomaszewski 19/ szczegóły
2 (brak danych), (sala nieznana)
Wiesława Pilewska, Krzysztof Tomaszewski 19/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)