Liczba godzin: |
14
|
Limit miejsc: |
(brak limitu) |
Zaliczenie: |
Zaliczenie na ocenę |
Rygory zaliczenia zajęć: |
zaliczenie na ocenę
|
Literatura uzupelniająca: |
1. Cichopek K., Hakiel M. (2006): Szkoła Tańca + CD, DVD. Wydawnictwo Publikat.
2. Pavlović I. (2006): Akademia Tańca Taniec z gwiazdami. Wielka kolekcja tańca + CD, DVD. Walc angielski, Tango, Walc wiedeński, Foxtrot, Quicstep, Samba, Cha-cha, Rumba, Passodouble, Jive. Wydawca Edipresse Polska S.A.
|
Metody dydaktyczne: |
ćwiczenia laboratoryjne metody nauczania ruchu metody realizacji zadań ruchowych
|
Metody dydaktyczne - inne: |
Metody przekazywania wiadomości: pokaz, opis.
Metody utrwalania: powtarzanie strukturalne, syntetyczne.
Metody nauczania nowych czynności ruchowych: gry i zabawy dydaktyczne, metoda nauczania czynności ruchowych całości, metoda nauczania czynności ruchowych częściami, metoda „od całości przez szczegół do całości”.
|
Literatura: |
1. Siedlecka B., Biliński W. Taniec w edukacji dzieci i młodzieży podręcznik dla nauczycieli. AWF Wrocław 2003.
2. Wieczysty M. (2006): Tańczyć każdy może. Polskie Wydawnictwo Muzyczne.
3. Wróblewska A. (2004). Narodowe tańce polskie poradnik metodyczny + CD. Wydawnictwo: Korepetytor, Płock.
|
Efekty uczenia się: |
Wiedza:
W01 - (K_W01)
W02 - (K_W12; K_W13)
W03 - (K_W11)
Umiejętności:
U01 - (K_U03; K_U04)
U02 - (K_U01)
U03 - (K_U12)
Kompetencje:
K01 - (K_K02; K_K15 )
K02 - (K_K14)
K03 - (K_K01)
|
Metody i kryteria oceniania: |
Zakres czynności :
1. Prezentacja figur tanecznych (kroki męskie, żeńskie, ustawienie
i trzymanie w parze) oraz choreografii wybranych tańców realizowanych w ramach zajęć:
Ocena: umiejętność i technika wykonania podstawowych kroków i figur tanecznych.
2. Odpowiedź ustna z zakresu tematyki realizowanej w ramach zajęć:
Wiadomości dotyczące tańców: pochodzenia, stylu, charakteru, muzyki, rytmu tanecznego, nazewnictwa, zasobu kroków i figur tanecznych.
3. Aktywność na ćwiczeniach.
|
Zakres tematów: |
1. Rola i funkcje tańca w zajęciach szkolnych wychowania fizycznego.
2. Zajęcia taneczne w lekcji wychowania fizycznego (tok lekcji, metody, środki, formy).
3. Realizacja wybranych tańców w różnych technikach i stylach tanecznych:
podstawowe wiadomości dotyczące wybranych tańców muzyki (metrum, tempo, rytmy taneczne, akcenty muzyczne),
ćwiczenia i zabawy rytmiczne,
nauka i doskonalenie wybranych elementów tanecznych realizowanych tańców: krok podstawowy, figury taneczne, ustawienie i trzymanie w parze (rodzaje),
metodyka nauczania oraz technika wykonania podstawowych kroków i figur tanecznych,
proste układy choreograficzne.
|