Delikowska K. (2004). Raport z badań na temat działań mobbingowych w miejscu pracy. WRZOS, „Społecznik”, nr 7.
Gołębniak B. D., Zamorska B. (2014). Nowy profesjonalizm. Podejścia – praktyka – przestrzeń rozwoju. Wrocław: Dolnośląska Szkoła Wyższa.
Gołębniak B. D. (2010). Szkoła wspomagająca rozwój. W: Z. Kwieciński, B. Śliwerski (red.), Pedagogika. Podręcznik akademicki. Tom 2. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Kmiecik-Baran K., Rybicki J. (2004). Mobbing – zagrożenie współczesnego miejsca pracy. Gdańsk: Pomorski Instytut Demokratyczny.
Kwiatkowska H. (2008). Pedeutologia. Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne.
Litzke S. M., Schuh H. (2006). Stres, mobbing i wypalenie zawodowe. Gdańsk: GWP.
Łoboda M. (1990). Czynniki stresogenne w organizacji. W: A. Biela (red.), Stres w pracy zawodowej. Wybrane zagadnienia. Lublin: Redakcja Wydawnictw Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego.
Łukasiewicz J., Płatek A., Raczkowski A. (2018). Wypalenie zawodowe nauczycieli. Przyczyny zainteresowania tematyką wypalenia. Sympozjum. Rok XXI, nr 1 (34), s. 261-280.
Obuchowski K. (2000). Galaktyka potrzeb. Wydawnictwo Zyski S-ka.
Umiastowska D., Gdaniec A. (2016). Zjawisko wypalenia zawodowego wśród nauczycieli wychowania fizycznego. Prace naukowe Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie. T. XV, nr 4, s. 147-156.
Průcha J. (2006). Pedeutologia (s. 294-316). W: B. Śliwerski (red.). Pedagogika wobec edukacji, polityki oświatowej i badań naukowych. Tom 2. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Pedagogiczne .
Senge P. M. (1998). Piąta dyscyplina. Teoria i praktyka organizacji uczących się. Warszawa: Dom Wydawniczy ABC.
Szymczak J. (2017). Refleksja nauczycieli wczesnej edukacji dotycząca pracy z uczniami (w perspektywie badań rekonstrukcyjnych). Studium teoretyczno-metodologiczne. Bydgoszcz: Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
|