Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Techniki nauczania - uczenia się 1100-PPW1TNU-NJ
Konwersatorium (KON) Rok akademicki 2019/20

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 10
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Rygory zaliczenia zajęć: zaliczenie na ocenę
Metody dydaktyczne: ćwiczenia konwersatoryjne
metody aktywizujące
metody dyskusyjne
metody kooperatywne
Literatura:

Batko A. (1998). Jak osiągnąć sukces w nauce. Kraków: Wyd. „ Zamiast korepetycji”.

Boral B., Boral T. (2013), Techniki zapamiętywania, Warszawa: Edgard.

Buzan T. (1999). Podręcznik szybkiego czytania. Łódź: RAVI.

Buzan T. (2000). Rusz głową. Łódź: RAVI.

Buzan T. (2001). Głowa przede wszystkim. Warszawa: Muza S. A.

Cieciura M. (2007). Jak skutecznie studiować. Wydawnictwo VIZJA PRESS&IT.

Drapeau Ch. (2002). Jak uczyć się szybko i skutecznie. Wydawnictwo Klub Dla Ciebie.

Dudley (1994). Jak podwoić skuteczność uczenia się: techniki sprawnego zapamiętywania i przywoływania informacji. Warszawa:

Medium.

Murdoch, A. (2000). Prezentacje i wystąpienia w public relations. Warszawa: Wydawnictwo "POLTEXT".

Frith U., S.-J. Blakemore (2008). Jak uczy się mózg. Wydawnictwo UJ.

Ładyżyński A., Walejewska E. (2000). Jak skutecznie studiować. Poradnik. Wydawnictwo „Edukacja” Wyższa Szkoła Zarządzania.

Spitzer M. (2008). Jak uczy się mózg. Warszawa: Wydawnic-two Naukowe PWN.

Żurakowski F. (2004). Jak uczyć się szybko i skutecznie. Wy-dawnictwo Studio Emka.

Grębski M. (2000). Jak odnieść sukces na egzaminie. Łódź: RAVI.

Metody i kryteria oceniania:

1. Wykonanie w ramach portfolio zadań praktycznych wynikających z treści realizowanych tematów,

2. Zaliczenie pisemne.

Zakres tematów:

Uczestnicząc w kulturze uczenia się…

1. Studiowanie (specyfika, pisanie na studiach: eseje, recenzje i inne teksty akademickie, zasady tworzenia przypisów i bibliografii, plagiaty i ochrona własności intelektualnej),

2. Uczenie się: istota i natura procesu, mnogość ujęć teoretycznych, organizowanie środowiska uczenia się, motywacja, warunki i strategie skutecznego uczenia się,

3. Mapy mentalne: definicja, zasady konstruowania, zastosowanie map mentalnych, próby konstruowania map mentalnych,

4. Autoprezentacja: strategie i formy autoprezentacji, zasady dobrej prezentacji (z wykorzystaniem multimediów i bez nich),

5. Myślenie a uczenie się. Myślenie dywergencyjne i konwergencyjne. Strategie wspierające myślenie dywergencyjne. Myślenie projektowe (design thinking).

6. Pamięć a uczenie się. Istota pamięci. Techniki „programowania” pamięci. Czynniki sprzyjające zapamiętywaniu. Podstawowe mnemotechniki

7. Sketchnoting jako metoda notowania wizualnego, uczenie się przyjazne mózgowi, stosowanie sketchnotingu w uczeniu się i nauczaniu.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 wielokrotnie, niedziela (niestandardowa częstotliwość), 8:00 - 12:00, sala 120
Adam Mroczkowski 23/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Pawilon
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)