Zaliczenie z oceną na podst. pracy zaliczeniowej (po I semestrze – samodzielnie przygotowany artykuł publicystyczny na zaproponowany przez studenta temat).
Na ocenę 5:
Student rozpoznaje podstawowe elementy tekstu prasowego oraz potrafi określić wszystkie ich strukturalne odmiany.
Student zna wszystkie podstawowe zasady redagowania tekstu prasowego.
Student wie, jakie czynności podjąć, by zdobyć informacje i opinie potrzebne do zredagowania tekstu dziennikarskiego w zakresie podstawowych gatunków prasowych.
Student potrafi zdobyć informacje i opinie potrzebne do zredagowania tekstu prasowego.
Student potrafi dokonać selekcji informacji i opinii, wybrać adekwatną formę gatunkową i w jej zakresie zredagować wysokiej jakości tekst dla prasy.
Student potrafi znaleźć odpowiednie osobowe źródła informacji, świetnie nawiązuje z nimi kontakt i najczęściej skłania je do współpracy.
Student potrafi bardzo poprawnie posłużyć się wywiadem – jako metodą gromadzenia informacji i opinii przez dziennikarza.
Na ocenę 4:
Student rozpoznaje podstawowe elementy tekstu prasowego oraz potrafi określić większość ich strukturalnych odmian.
Student zna większość podstawowych zasad redagowania tekstu prasowego.
Student wie, jakie czynności podjąć, by zdobyć informacje i opinie potrzebne do zredagowania tekstu dziennikarskiego w zakresie podstawowych gatunków prasowych.
Student potrafi zdobyć większość informacji i opinii potrzebnych do zredagowania tekstu prasowego.
Student potrafi dokonać selekcji informacji i opinii, wybrać adekwatną formę gatunkową i w jej zakresie zredagować tekst dla prasy, ale zredagowane teksty są nie najwyższej jakości.
Student potrafi znaleźć odpowiednie osobowe źródła informacji, nawiązać z nimi kontakt i często skłania je do współpracy.
Student potrafi poprawnie posłużyć się wywiadem – jako metodą gromadzenia informacji i opinii przez dziennikarza.
Na ocenę 3:
Student rozpoznaje podstawowe elementy tekstu prasowego, ale nie potrafi określić ich strukturalnych odmian.
Student zna część podstawowych zasad redagowania tekstu prasowego.
Student często wie, jakie czynności podjąć, by zdobyć informacje i opinie potrzebne do zredagowania tekstu dziennikarskiego w zakresie podstawowych gatunków prasowych.
Student potrafi zdobyć niektóre informacje i opinie potrzebne do zredagowania tekstu prasowego.
Student potrafi dokonać selekcji informacji i opinii, wybrać adekwatną formę gatunkową i w jej zakresie zredagować tekst dla prasy, ale zdarzają mu się błędne wybory.
Student często potrafi znaleźć odpowiednie osobowe źródła informacji, nawiązać z nimi kontakt, ale nie zawsze potrafi skłonić je do współpracy.
Student potrafi względnie poprawnie posłużyć się wywiadem – jako metodą gromadzenia informacji i opinii przez dziennikarza.
|