Liczba godzin: |
30
|
Limit miejsc: |
(brak limitu) |
Zaliczenie: |
Zaliczenie na ocenę |
Rygory zaliczenia zajęć: |
zaliczenie na ocenę
|
Literatura uzupelniająca: |
materiały internetowe, dane o działaniu rynku książki, szczególnie informacje z Izby Książki
|
Metody dydaktyczne: |
wykład konwersatoryjny wykład kursowy wykład w toku problemowym
|
Literatura: |
Z. Widera, H. Pravdowa Marketing wydawniczy, Katowice 2016
E. Illouz, Hardkorowy romans. Pięćdziesiąt twarzy Greya. Bestsellery i społeczeństwo
K. Kaczor, Z getta do mainstreamu, Kraków 2017
|
Efekty uczenia się: |
K_W05 student/ka przedstawia podstawowe problemy edytorstwa i jego związków z literaturoznawstwem oraz marketingiem medialnym (targetowanie odbiorcy)
K_U02 rozumie i potrafi wykorzystać terminologię badawczą z zakresu literaturoznawstwa, nauk o komunikacji społecznej i mediach, marketingu i reklamy, i wykorzystuje uzyskane przy pomocy wyniki pozwalające na rozwiązywanie problemów w zakresie merketingu wydawniczego
K_U07 potrafi analizować i interpretować najważniejsze zjawiska historyczne, literackie i społeczno-kulturowe warunkujące obieg i dzieje książki rozumianej jako tekst kultury w odniesieniu do marketingu wydawniczego
K_K07 bierze udział w życiu kulturalnym, korzystając z różnych mediów tradycyjnych i elektronicznych, respektując jednocześnie normy etyczne i prawne
|
Metody i kryteria oceniania: |
Kolokwium ustne:
W jego trakcie student/ka odwołując się do przygotowanego na ćwiczeniach projektu podda go analizie, odwołując się do treści wykładów:
na ocenę dostateczną - student/ka upraszczająco wyjaśnia założenia projektu, posługując się językiem specjalistycznym na podstawie podstawowym; ma świadomość miejsca marketingu w systemie wydawniczym w Polsce
na ocenę dobrą - student/ka wyjaśnia założenia projektu, posługując się językiem specjalistycznym na podstawie dobrym; ma świadomość miejsca marketingu w systemie wydawniczym w Polsce i wynikających z tego konsekwencji,
na ocenę bardzo dobrą - student/ka w spossób samodzielny i twórczy wyjaśnia założenia projektu, swobodnie posługując się językiem specjalistycznym; ma świadomość miejsca marketingu w systemie wydawniczym w Polsce, jego konsekwencji i poddaje go własnym analizom
|
Zakres tematów: |
1. Jak sprzedać książkę i do tego nie dołożyć?
2. Zaczynamy od okładki
a) Przód – ilustracja, autor i tytuł
b) Tył – blurb, patroni i całą reszta
3. Targetowanie rynku czyli dlaczego dziś wszystko jest YA?
4. Działania promocyjne:
a) Wydawnictwa.
b) Księgarni,
c) Pisarza,
d) Internet i okolice
5. Pieniądze na promocje, czyli dlaczego zawsze będzie ich za mało.
6. Spotkanie z wydawcą.
7. Podsumowanie zajęć.
|