Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Marketing wydawniczy 1000-ED24MW-SP
Wykład (WYK) Semestr letni 2019/20

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Rygory zaliczenia zajęć: zaliczenie na ocenę
Literatura uzupelniająca: materiały internetowe, dane o działaniu rynku książki, szczególnie informacje z Izby Książki
Metody dydaktyczne: wykład konwersatoryjny
wykład kursowy
wykład w toku problemowym
Literatura:

Z. Widera, H. Pravdowa Marketing wydawniczy, Katowice 2016

E. Illouz, Hardkorowy romans. Pięćdziesiąt twarzy Greya. Bestsellery i społeczeństwo

K. Kaczor, Z getta do mainstreamu, Kraków 2017

Efekty uczenia się:

K_W05 student/ka przedstawia podstawowe problemy edytorstwa i jego związków z literaturoznawstwem oraz marketingiem medialnym (targetowanie odbiorcy)

K_U02 rozumie i potrafi wykorzystać terminologię badawczą z zakresu literaturoznawstwa, nauk o komunikacji społecznej i mediach, marketingu i reklamy, i wykorzystuje uzyskane przy pomocy wyniki pozwalające na rozwiązywanie problemów w zakresie merketingu wydawniczego

K_U07 potrafi analizować i interpretować najważniejsze zjawiska historyczne, literackie i społeczno-kulturowe warunkujące obieg i dzieje książki rozumianej jako tekst kultury w odniesieniu do marketingu wydawniczego

K_K07 bierze udział w życiu kulturalnym, korzystając z różnych mediów tradycyjnych i elektronicznych, respektując jednocześnie normy etyczne i prawne

Metody i kryteria oceniania:

Kolokwium ustne:

W jego trakcie student/ka odwołując się do przygotowanego na ćwiczeniach projektu podda go analizie, odwołując się do treści wykładów:

na ocenę dostateczną - student/ka upraszczająco wyjaśnia założenia projektu, posługując się językiem specjalistycznym na podstawie podstawowym; ma świadomość miejsca marketingu w systemie wydawniczym w Polsce

na ocenę dobrą - student/ka wyjaśnia założenia projektu, posługując się językiem specjalistycznym na podstawie dobrym; ma świadomość miejsca marketingu w systemie wydawniczym w Polsce i wynikających z tego konsekwencji,

na ocenę bardzo dobrą - student/ka w spossób samodzielny i twórczy wyjaśnia założenia projektu, swobodnie posługując się językiem specjalistycznym; ma świadomość miejsca marketingu w systemie wydawniczym w Polsce, jego konsekwencji i poddaje go własnym analizom

Zakres tematów:

1. Jak sprzedać książkę i do tego nie dołożyć?

2. Zaczynamy od okładki

a) Przód – ilustracja, autor i tytuł

b) Tył – blurb, patroni i całą reszta

3. Targetowanie rynku czyli dlaczego dziś wszystko jest YA?

4. Działania promocyjne:

a) Wydawnictwa.

b) Księgarni,

c) Pisarza,

d) Internet i okolice

5. Pieniądze na promocje, czyli dlaczego zawsze będzie ich za mało.

6. Spotkanie z wydawcą.

7. Podsumowanie zajęć.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 każdy wtorek, 11:45 - 13:15, sala 31
Mirosław Gołuński 12/13 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Budynek przy ulicy Jagiellońskiej
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)