Literatura uzupelniająca: |
Brożek M., Historia literatury łacińskiej, Warszawa 1969.
Cytowska M., Szelest H., Literatura grecka i rzymska w zarysie, Warszawa 1981.
Cytowska M., Szelest H., Literatura rzymska. Okres augustiański, Warszawa 1990.
Cytowska M., Szelest H., Literatura rzymska. Okres cesarstwa, autorzy chrześcijańscy, Warszawa 1994.
Cytowska M., Szelest H., Literatura rzymska. Okres cesarstwa, Warszawa 1992.
Cytowska M., Szelest H., Rychlewska L., Literatura rzymska. Okres archaiczny, Warszawa 1996.
Kolendo J., Żelazowski J., Tekst i pomnik. Zarys epigrafiki łacińskiej okresu Cesarstwa Rzymskiego, Warszawa 2003.
Kumaniecki K., Historia kultury starożytnej Grecji i Rzymu, /kilka wydań/.
Kumaniecki K., Literatura rzymska, Okres cyceroński, Warszawa 1977.
Kuryłowicz M., Prawa antyczne. Wykład z historii najstarszych praw świata, Lublin 2006.
Lewandowski I., Historiografia rzymska, Poznań 2007.
Łoś St., Świat historyków starożytnych, Kraków 1968.
Morawski K., Schyłek literatury rzymskiej w drugim i trzecim wieku po Chr., Kraków 1921.
Ostrowski J.A., Starożytny Rzym. Polityka i sztuka, Warszawa – Kraków 1999.
Sadurska A., Archeologia starożytnego Rzymu, t. II: Okres cesarstwa, Warszawa 1980.
Sinko T., Literatura grecka, t. 1-2, Wrocław 1931-1954.
Sinko T., Zarys literatury greckiej, t. 1-2, Warszawa 1959.
Słownik pisarzy antycznych, red. A. Świderkówna, Warszawa 2001.
Słownik wczesnochrześcijańskiego piśmiennictwa, pod red. J. M. Szymusiak, M. Starowieyski, Poznań 1971.
Witkowski St., Historiografia grecka i nauki pokrewne, t. I-III, Kraków 1925-1927.
|
Literatura: |
Vademecum historyka starożytnej Grecji i Rzymu, pod red. E. Wipszyckiej, t. I/II, Warszawa 2001, t. III, Warszawa 1999.
|
Metody i kryteria oceniania: |
- podstawą oceny będzie pisemna praca semestralna, której temat zostanie uzgodniony z każdym studentem indywidualnie; praca ta
będzie polegać na analizie wybranego problemu w oparciu o jedno źródło antyczne dostępne w polskim przekładzie; powinna też
spełniać rygory pracy naukowej (w tym zawierać aparat naukowy); główne założenia pracy student prezentuje w formie ustnej na forum
grupy;
- aspekty dodatkowe brane przy wystawieniu oceny to aktywność na zajęciach i dodatkowe referaty prezentowane w trakcie zajęć (w
trakcie wystąpień oceniane są treść i sposób ich przekazywania).
|