Literatura uzupelniająca: |
J. Adair, Kreatywność i innowacje według Johna Adaira, Kraków 2009.
J. Adair, Od bossa do lidera. Prowadzić innych do sukcesu, Kraków 2008.
S. Covey, Zasady skutecznego przywództwa, Poznań 2004.
E. De Bono, Jak myśleć sprawniej, Warszawa 1999.
E. De Bono, Naucz się myśleć kreatywnie, Warszawa 1995.
D. Goleman, R. Boyatzis, A. McKee, Naturalne przywództwo. Odkrywanie mocy inteligencji emocjonalnej, Wrocław-Warszawa 2002.
Wyzwania innowacyjności w sferze publicznej, red. A. Kaszkur, A. Laska, Bydgoszcz 2015.
|
Literatura: |
F. Alberoni, Sztuka rządzenia, Warszawa 2006.
J. Adair, Anatomia biznesu. Przywództwo, Warszawa 2000.
J. Adair, Kształtowanie liderów, Warszawa 2013.
J.-P. Deschamps, Liderzy innowacyjności. Jak rozwijać i utrzymywać innowacyjność w firmie, Warszawa 2014.
A. Laska, Innowacyjność jako wyróżnik lidera w sferze publicznej, [w:] Lider społeczny w XXI wieku, red. A. K. Piasecki, Kraków 2013, s. 111-127.
M. Metcalf, M. Palmer, Innovative Leadership Fieldbook, Integral Publishers 2011.
M. Stączek, Kreatywność. Jak ją rozwijać w sobie i w organizacji?, Warszawa 2012.
|
Efekty uczenia się: |
IL1: Zna i rozumie podstawową terminologię w obszarze procesów innowacyjności i przywództwa w sferze publicznej, a także usytuowanie badawcze tej interdyscyplinarnej problematyki;
IL2: Rozumie rolę przywództwa w procesie kształtowania innowacyjności i zarządzania w sferze publicznej a także wzajemnych relacji między nimi;
IL3: Potrafi aktywnie uczestniczyć w sferze publicznej, w szczególności kierując zespołowymi projektami innowacyjnymi;
IL4: Potrafi współdziałać i kierować zespołami składającymi się ze specjalistów z różnych obszarów i dziedzin wiedzy, dostrzegając ich synergiczne znaczenie w projektowaniu innowacyjności publicznej;
IL5: Jest gotów do wypełniania współorganizowania działalności na rzecz innowacyjności publicznej.
|
Metody i kryteria oceniania: |
Egzamin:
- do egzaminu dopuszczeni studenci mający zaliczenie ćwiczeń
- egz. pisemny - 4 pytania opisowe (1 z ćwiczeń, 2 z wykładów, 1 z lektury) + punkty za ocenę z ćwiczeń - maks. 10 pkt.
Każde pytanie maks. 2 pkt.
Doliczane punkty za ocenę z ćwiczeń wg wzoru:
5,0 - 2 pkt.
4,5 - 1,5 pkt.
4,0 - 1 pkt.
3,0 - 0 pkt.
|
Zakres tematów: |
1. Czy innowacyjność wymaga liderów?
2. Podejmowanie właściwych decyzji
3. Cel, ideał a sztuka rządzenia. Wybór i przewodnictwo współpracowników
4. Umiejętność tworzenia. Wartości i cnota przywódcy
5. Strategie innowacyjności - implikacje dla przywództwa
6. Lider: "trener drużyn sportowych", "sensowny sponsor"
7. Lider: "pragmatyczny architekt", "dyrygent"
|