Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Dydaktyka WF 1500-WF3DWF-NP
Konwersatorium (KON) Rok akademicki 2019/20

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 14
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Egzamin
Rygory zaliczenia zajęć: zaliczenie na ocenę
Literatura uzupelniająca: 1. Bronikowski M., Muszkieta R., Olejniczak T.[red.],1998, Lekcja
wychowania fizycznego. Wydawnictwo AWF, Poznań.
2. Bielski J., 2000, Teoretyczne i metodyczne podstawy efektywności pracy nauczyciela wychowania fizycznego. Wydawnictwo Akademii Świętokrzyskiej, Piotrków Trybunalski.
3. Lider – czasopismo naukowe.
4. Muszkieta R. (red.), 2003, Nauczyciel i uczeń wyzwaniem dla przyszłości.
Wyd. AWF, Poznań.
5. Muszkieta R., 2004, Ocenianie osiągnięć uczniów przez nauczyciela
wychowania fizycznego. Wyd. AWF, Poznań
6. Tatarczuk J., 2004, Metodyka wychowania fizycznego, Wyd.Uniwersytetu Zielonogórskiego, Zielona Góra.
7. Umiastowska D., 2001, Lekcja wychowania fizycznego. Uniwersytet
Szczeciński, Szczecin.
8.Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne – czasopismo naukowe.

Metody dydaktyczne: ćwiczenia konwersatoryjne
metody aktywizujące
metody pracy ze źródłami
Metody dydaktyczne - inne: brak
Literatura:

1. Bielski J., 2005, Metodyka wychowania fizycznego i zdrowotnego. Podręcznik dla nauczycieli wychowania fizycznego i studentów studiów pedagogicznych.. Wydawnictwo IMPULS, Kraków.

2. Bronikowski M., 2002, Metodyka wychowania fizycznego w reformowanej szkole. Cz. 1 i 2. Wydawnictwo eMPi2, Poznań.

3. Grabowski H., 2000, Co koniecznie trzeba wiedzieć o wychowaniu fizycznym. Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków.

4. Madejski M., Węglarz J., 2007, Wybrane zagadnienia współczesnej metodyki wychowania fizycznego, wyd. Impuls, Kraków.

5. Strzyżewski, S., 1996, Proces kształcenia i wychowania w kulturze fizycznej. WSiP, Warszawa.

6. Podstawa programowa kształcenia ogólnego z wychowania fizycznego.

Efekty uczenia się:

W01, W02,U01,U05, K01, K05

Metody i kryteria oceniania:

Obecność na ćwiczeniach, zaliczenie prac programowych. Przedmiot kończy się egzaminem.

Zakres tematów:

•Omówienie praktyk pedagogicznych - spostrzeżenia, refleksje i wnioski.

•Ogólne założenia i zasady programowania i planowania procesu dydaktycznego (plan, program, podstawa programowa).

•Indywidualizacja na lekcji wychowania fizycznego.

•Zastosowanie niekonwencjonalnych metod lub przyborów i sprzętu w zajęciach wychowania fizycznego – propozycje studentów.

•Metody aktywizujące na lekcjach wychowania fizycznego.

•Pisemne opracowanie planów pracy dydaktyczno-wychowawczej w ujęciu wynikowym.

•Ocena planów metodycznych przez studentów.

•Nowe trendy w wychowaniu fizycznym. Materiały z konferencji, konkursów metodycznych, najnowszych publikacji.

•Rozwój zawodowy nauczyciela wychowania fizycznego.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Mirosława Szark-Eckardt 28/33 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)