Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Techniki promocji i sprzedaży 1000-ISP-B36TPS-SP
Konwersatorium (KON) Semestr letni 2019/20

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 15
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Rygory zaliczenia zajęć: zaliczenie na ocenę
Literatura uzupelniająca: B. Zatwarnicka-Madura, Techniki sprzedaży osobistej, Warszawa 2004.
K. Zięba, Pscyhologia procesu sprzedaży, ,,Ekonomiczne Problemy Usług 2009”, nr 42, s. 396-404. [dostęp: http://bazhum.muzhp.pl/media//files/Ekonomiczne_Problemy_Uslug/Ekonomiczne_Problemy_Uslug-r2009-t-n42/Ekonomiczne_Problemy_Uslug-r2009-t-n42-s396-404/Ekonomiczne_Problemy_Uslug-r2009-t-n42-s396-404.pdf]

Metody dydaktyczne: ćwiczenia konwersatoryjne
metody aktywizujące
warsztaty
Metody dydaktyczne - inne: Ćwiczenia w parach, ćwiczenia problemowe w grupach, dyskusja,
Indywidualne projekty studenckie (np. w formie prezentacji multimedialnych), studium przypadku poszczególnych technik promocyjno-sprzedażowych.

Literatura:

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Skuteczny plan promocji, https://www.parp.gov.pl/images/PARP_publications/pdf/2014_skuteczny_plan_promocji.pdf.

M. Gębarowski, Nowoczesne formy promocji, Rzeszów 2007.

R. Mullin, J. Cummins, Sales Promotion: How to Create, Implement and Integrate Campaigns that Really Work, Kogan Page Publishers, 2008.

Efekty uczenia się:

TPiS_W01

TPiS_W02

TPiS_W03

TPiS_U01

TPiS_U02

TPiS_K01

TPiS_K02

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie na podstawie sprawdzianu wiedzy.

Zakres tematów:

[1 h] Zajęcia wprowadzające.

[1 h] Product placement i ambush marketing. Przekaz podprogowy. Reklama porównawcza. Reklama kontrowersyjna.

[1 h] Marketing zapachowy (aromamarketing). Profesionalna aromatyzacja pomieszczeń. Marketing sensoryczny. Audiomarketing.

[1 h] Andvergaming. Marketing wirusowy. Descopt marketing. Podcasting.

[1 h] Wydarzenia marketingowe. Event. Field marketing. Niekonwencjonalna reklama zewnętrzna.

[1 h] Reklama tranzytowa. Reklama w pojazdach i na biletach. Przekaz ustny. Marketing mobilny.

[1 h] Projekt sklepu realizujący cele visual merchandisingu i merchandisingu. Gra światłem. Plan sklepu czyli layout. Podstawowe zasady VM. Efekt ROPO. Co robią sklepy aby zachęcić do zakupu produktów?

[1 h] Storryteling. Trzy najważniejsze zasady storytellingu. Schematy w storytellingu. Marketing narracyjny.

[1 h] Marketing afiliacyjny i programy partnerskie. Własny system a sieć afiliacyjna. Reklamobiorca, reklamodawca i prowizje. Modele rozliczeniowe. Sieci afiliacyjne działające w Polsce. Rodzaje wpisów afiliacyjnych. Powierzchnie pod marketing afiliacyjny.

[1 h] Komunikacja e-mail. E-mail marketing.

[1 h] Kampania e-comerce jako promocja sprzedaży.

[1 h] Growth hacking czyli zdobycie użytkowaników. Growth hakerzy. Hackowanie wzrostu. Growth hacking marketing.

[1 h] Outbound marketing (push marketing): telemarketing, reklama graficzna, link sponsorowany, sms sponsorowany. Inbound marketing i zaangażowanie odbiorców: social media, SEO, fora, content marketing, newsletter. Pozyskiwanie i profilowanie leadów. Metody realizacji inbound i outbound marketingu.

[2 h] Kolokwium zaliczeniowe.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 co drugi czwartek (parzyste), 12:45 - 14:15, sala 106
Małgorzata Sikora-Gaca 20/20 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Budynek przy ulicy Poniatowskiego
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)