Literatura: |
1. M. Dietricha (red), Podstawy konstrukcji maszyn, WNT, 2015
2. T. Dobrzański, Rysunek techniczny maszynowy, WNT
3. M. Hałas, Project Management, ebook
|
Efekty uczenia się: |
K_U03 potrafi opracować szczegółową dokumentację wyników realizacji eksperymentu, zadania projektowego lub badawczego; potrafi przygotować opracowanie zawierające omówienie tych wyników U01 Potrafi czytać dokumentacje techniczną zaawansowanych projektów zespołowych, przygotować stosowanie do wymagań zespołu projektowego niezbędną dokumentacje przy wykorzystaniu technik kreślarskich i komputerowych.
K_U06 potrafi projektować elementy mechatroniczne z uwzględnieniem zadanych kryteriów użytkowych i ekonomicznych, w razie potrzeby przystosowując istniejące lub opracowując nowe metody projektowania lub komputerowe narzędzia wspomagania projektowania (CAD), U02 Potrafi pracować w zespole projektowym przy projektowaniu urządzeń mechatronicznych.
KU_09 posiada umiejętności doboru funkcjonalnych elementów i układów oraz ich integracji w systemy mechatroniczne przy wykorzystaniu różnych platform sprzętowych, wykonawczych, mobilnych i stacjonarnych, W03. Potrafi wykorzystać podczas projektowania dostępne elementy funkcyjne, podzespoły i normalia.
KU_10 potrafi projektować i budować proste systemy mechatroniczne tworzące zintegrowane układy: mechaniczne, hydrauliczne, pneumatyczne, elektryczne, elektroniczne oraz informatyczne, U04. Potrafi zaprojektować proste zintegrowane urządzenia mechatroniczne w skład, którego wchodzą elementy mechaniczne, elektryczne, hydrauliczne i pneumatyczne. Rozumie istotę pracy w zespole projektowym.
|
Zakres tematów: |
Podczas ćwiczeń laboratoryjnych studenci nabywają umiejętności pracy w zespole projektowym przygotowującym projekt zespołowy. Na pierwszych zajęciach powołany zostaje cały zespół projektowy, wyznaczony zostaje kierownik projektu, wydane zostają wytyczne do wykonania projektu zespołowego. Na kolejnych zajęciach powołany zostaje cały zespół projektowych, określone zostają poszczególne komórki projektowe oraz sprecyzowane zadania do wykonania w poszczególnych zespołach. Na kolejnych zajęciach odbywa się proces koordynacji przy realizacji projektu zespołowego. Na ostatnich zajęciach zaprezentowany zostaje pełen projekt zespołowy, ocena jego funkcjonalności, ocena całego zespołu, kierownika projektu, poszczególnych osób funkcyjnych i wykonawców.
|