Efekty kierunkowe
K_W07 - student ma pogłębioną wiedzę o rodzajach więzi społecznych, o rządzących nimi prawidłowościach oraz występujacych w nich zaburzeniach
K_W09 - student ma uporządkowaną wiedzę o kulturowych uwarunkowaniach procesów edukacyjnych
K_W13 - student ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę w środowiskach zróżnicowanych kulturowo, ich specyfice i procesach w nich zachodzących
K_W14 - student ma uporządkowaną wiedzę o strukturze i funkcjach systemu edukacji, zna wybrane systemy edukacyjne różnych krajów
K_U06 - student posiada rozwinięte umiejętności badawcze: rozróżnia orientacje w metodologii badań pedagogicznych, formułuje problemy badawcze, dobiera adekwatne metody, techniki i konstruuje narzędzia badawcze; opracowuje, prezentuje i interpretuje wyniki badań, wyciąga wnioski, wskazuje kierunki dalszych badań, w obrębie wybranej subdyscypliny pedagogiki
K_U07 - student ma pogłębione umiejętności obserwowania, diagnozowania, racjonalnego oceniania złożonych sytuacji edukacyjnych oraz analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań
K_K02 - student jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych i osobistych; wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w podejmowaniu indywidualnych i zespołowych działań profesjonalnych w obszarze edukacji; angażuje się we współpracę
K_K05 - student jest przekonany o konieczności i doniosłości zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej; dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną i cudzą pracą; poszukuje optymalnych rozwiązań i możliwości korygowania nieprawidłowych działań edukacyjnych
K_K06 - student odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki, czuje się odpowiedzialny wobec ludzi, dla których dobra stara się działać, wyraża taką postawę w środowisku specjalistów i pośrednio modeluje to podejście wśród innych
efekty przedmiotowe
W01 - student ma pogłębioną wiedzę o rodzajach więzi społecznych w środowiskach zróżnicowanych kulturowo, o rządzących nimi prawidłowościach oraz występujących w nich zaburzeniach - szczególnie z perspektywy regionu
W02 - student ma uporządkowaną wiedzę o kulturowych uwarunkowaniach procesów edukacyjnych w regionach - szczególnie w środowiskach zróżnicowanych kulturowo
W03 - student ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę w środowiskach zróżnicowanych kulturowo, ich specyfice i procesach w nich zachodzących - szczególnie w perspektywie regionalnej
W04 - student ma uporządkowaną wiedzę o strukturze i funkcjach systemu edukacji w środowiskach zróżnicowanych kulturowo, zna wybrane systemy edukacyjne różnych krajów pod kątem rozwiązań dotyczących edukacji międzykulturowej i regionalnej
U01 - student posiada rozwinięte umiejętności badawcze: rozróżnia orientacje w metodologii badań pedagogicznych, formułuje problemy badawcze, dobiera adekwatne metody, techniki i konstruuje narzędzia badawcze; opracowuje, prezentuje i interpretuje wyniki badań, wyciąga wnioski, wskazuje kierunki dalszych badań, w obrębie pedagogiki międzykulturowej i edukacji regionalnej
U02 - student ma pogłębione umiejętności obserwowania, diagnozowania, racjonalnego oceniania złożonych sytuacji edukacyjnych oraz analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań - szczególnie w środowiskach zróżnicowanych kulturowo i w perspektywie regionu
K01 - student jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych i osobistych; wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w podejmowaniu indywidualnych i zespołowych działań profesjonalnych w obszarze edukacji; angażuje się we współpracę - szczególnie w dziedzinie zróżnicowania kulturowego i w perspektywie regionu
K02 - student jest przekonany o konieczności i doniosłości zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej; dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną i cudzą pracą; poszukuje optymalnych rozwiązań i możliwości korygowania nieprawidłowych działań edukacyjnych - szczególnie w dziedzinie zróżnicowania kulturowego i w perspektywie regionu
K03 - student odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki, czuje się odpowiedzialny wobec ludzi, dla których dobra stara się działać, wyraża taką postawę w środowisku specjalistów i pośrednio modeluje to podejście wśród innych- szczególnie w dziedzinie zróżnicowania kulturowego i w perspektywie regionu
|