Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Podstawy przedsiębiorczości 1300-Mt1PPrz-NP
Ćwiczenia (CW) Rok akademicki 2020/21

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 6
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Literatura uzupelniająca: 1. Kostera M., Zarządzanie personelem, Warszawa 1998
2. Wilczyński W., Rynek i pieniądz w Polsce u progu XXI wieku, Warszawa 1998
4. Zbiegień - Maciąg L., Marketing personalny, Warszawa 2002
5 Żurawik B., Żurawik W., Zarządzanie marketingiem w przedsiębiorstwie, Warszawa 1996
Metody dydaktyczne: metody aktywizujące
metody dyskusyjne
metody kooperatywne
metody pracy ze źródłami
metody problemowe
Literatura:

- Bielski I. Marketing 2000, Warszawa 2000

- Cialdini R. Wywieranie wpływu na ludzi, Gdańsk 1994

- Drucker P. Innowacja i przedsiębiorczość. Praktyka i zasady, Warszawa 1992

- Duliniec E., Badania marketingowe w zarządzaniu przedsiębiorstwem, Warszawa 1992

- GarbarskiL., Rutkowski I., Wrzosek W., Marketing, Warszawa 2001

- Gregorczyk W., Strategie marketingowe w banku, Warszawa 1997

- Griffin R. W. Podstawy zarządzania organizacjami, Warszawa1996

- Kall J., Reklama, Warszawa 1994

- Kotler Ph., Marketing Management, New York 2005

· Kramer T., Podstawy marketingu, Warszawa 2000

· McGinnis A. L. Sztuka motywacji, Warszawa 1998

· Mruk H., Podstawy marketingu, Poznań 1994

Efekty uczenia się:

W1 – Charakteryzuje politykę strategiczną przedsiębiorstwa i rozumie jej strategiczne uwarunkowania

W2 – zna zasady funkcjonowania PR (public relations) i potrafi zastosować je w praktyce

W3 – objaśnia procesy promocyjne i marketingowe na wybranych przykładach

W4 – potrafi przeanalizować uwarunkowania cen w zależności od kosztów, popytu, podaży i konkurencji

U1 – potrafi zastosować w praktyce zasady ustalania cen na produkt na podstawie trzech metod

K1 – potrafi zbudować biznes plan na podstawie podanych założeń.

Metody i kryteria oceniania:

kolokwium 10 pkt. max.

5-6 pkt dst, dst+

7-8 pkt. db, db+

9-10 pkt. bdb

Zakres tematów:

1. Polityka strategiczna przedsiębiorstwa- budowanie potęg gospodarczych,

- ekonomiczne uwarunkowania skutecznej polityki strategicznej przedsiębiorstwa

2. Cena a produkt jako podstawowe elementy planowania ekonomicznego

- charakterystyka podstawowych elementów

- metody ustalania cen (Metoda kosztowa, popytowa, wg konkurencji) oraz ustalanie ceny na dany produkt wg trzech metod

3. Marketing i promocja- promocja sprzedaży

- public relation (PR)- opis promocji sprzedażnej na wybranym przykładzie

- opracowanie PR dla konkretnej firmy

- reklama jako podstawa promocji

- zasady budowy biznes planu

4. Zasady budowy biznes planu wg zasad ekonomii

- Analiza jako podstawa biznes planu

- opracowanie biznes planu wg algorytmu dla konkretnej firmy

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 wielokrotnie, sobota (niestandardowa częstotliwość), 13:30 - 15:00, (sala nieznana)
Grzegorz Domek 21/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)