Liczba godzin: |
15
|
Limit miejsc: |
(brak limitu) |
Zaliczenie: |
Zaliczenie na ocenę |
Rygory zaliczenia zajęć: |
zaliczenie na ocenę
|
Literatura uzupelniająca: |
1. Barker S., Cole R., Zarządzanie projektem, co dobry szef wie, robi i mówi, PWE, Warszawa 2010.
2. Rogers J., Coaching, GWP, Gdańsk 2016.
3. Stanier M.B., Nawyka coachingu, Galaktyka, Łódź 2016.
|
Metody dydaktyczne: |
metody aktywizujące metody dyskusyjne
|
Metody dydaktyczne - inne: |
Coaching grupowy,
Trening interpersonalny,
Elementy e-learningu
|
Literatura: |
1. Szałkowski A., Bułkowska U., Zarządzanie zespołami pracowniczymi, aspekt behawioralny, WAE, Kraków 2005
2. Shulz von Thun, Sztuka rozmawiania. 4, W porozumieniu z sobą i innymi - komunikacja i kompetencje społeczne, wydawnictwo WAM, Kraków 2001.
3. Śniegocka A., Coaching kariery, WZM, Gliwice 2012.
|
Efekty uczenia się: |
K_W12 zna teorię procesów komunikacji interpersonalnej i społecznej oraz ich prawidłowości i zakłócenia,
K_U38 potrafi pełnić rolę lidera, w tym diagnozować, motywować, monitorować, oceniać, organizować oraz pracować z osobami pochodzącymi z odmiennych kulturowo środowisk,
K_K01 zna ograniczenia własnej wiedzy i rozumie potrzebę dalszego kształcenia oraz działań na rzecz poprawy jakości wykonywanej pracy,
K_K03 potrafi pracować zespołowo; rozumie konieczność systematycznej pracy nad wszelkimi projektami, które mają długofalowy charakter
|
Metody i kryteria oceniania: |
Esej końcowy - max. 15 p.
Zadania domowe - 2x10 p.
Praca własna i aktywność na zajęciach - 10 p.
Kryteria oceniania:
od 90% do 100% - ocena 5,0
od 80% do 89% - ocena 4,5
od 70% do 79%. -ocena 4,0
od 60% do 69%. - ocena 3,5
od 50% do 59% - ocena 3,0
poniżej 50% - ocena 2,0
|
Zakres tematów: |
1.Skuteczna komunikacja.
-Budowanie komunikatów asertywnych.
-Wskazywanie i przeciwdziałanie zakłóceniom komunikacyjnym.
- Budowanie komunikatów zwrotnych.
2. Przywództwo.
- Rozpoznawanie typu przywództwa.
- Dobór ról zespołowych do typu aktywności i postawy.
- Charakterystyka typów MBTI.
- Motywowanie. Współpraca w zespole wielokulturowym.
3.Wyznaczanie spójnej ścieżki kariery osobistej.
-Wyznaczanie celów wg SMART.
-Analiza talentów - test Gallupa.
-Samorozwój i jego metody.
-Dostosowanie listu motywacyjnego i życiorysu zawodowego do ofert rynku pracy.
|