Liczba godzin: |
15
|
Limit miejsc: |
(brak limitu) |
Zaliczenie: |
Zaliczenie na ocenę |
Rygory zaliczenia zajęć: |
zaliczenie na ocenę
|
Literatura uzupelniająca: |
https://turystyka.gov.pl/ - system Centralnej Ewidencji i Wykazów w Turystyce Ministerstwa Rozwoju, Pracy i Technologii
https://www.pot.gov.pl/pl - serwis Polskiej Organizacji Turystycznej
https://www.tur-info.pl - Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
https://www.gov.pl/web/dyplomacja/informacje-dla-podrozujacych - informacje dla podróżujących Ministerstwa Spraw Zagranicznych
https://odyseusz.msz.gov.pl/ - serwis Ministerstwa Spraw Zagranicznych
Panasiuk A. (red.), 2011, Ekonomika turystyki i rekreacji, Wydawnictwo Naukowe PWN
|
Metody dydaktyczne: |
metody aktywizujące metody pracy ze źródłami warsztaty zajęcia realizowane innymi metodami
|
Metody dydaktyczne - inne: |
Praca z komputerem mającym dostęp do Internetu.
|
Literatura: |
Ustawa z dnia 24 listopada 2017 r. o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych (Dz. U. z 2020 r., poz. 2139)
Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach hotelarskich oraz usługach pilotów wycieczek i przewodników turystycznych (Dz. U. 2020 r., poz. 2211)
Meyer B. (red.), 2006, Obsługa ruchu turystycznego, Wydawnictwo Naukowe PWN.
Kruczek Z. (red.), 2009, Obsługa ruchu turystycznego. Teoria i praktyka, Wydawnictwo „Proksenia”, Kraków
|
Efekty uczenia się: |
W_01 – student posiada wiedzę na temat podstawowych pojęć i terminów funkcjonujących w literaturze przedmiotu dot. usług turystycznych, w zagadnień dot. funkcjonowania biur turystycznych na rynku turystycznym [K_W01]
W_02 – student ma wiedzę dotyczącą przygotowania ofert turystycznych i organizacji podróży [K_W06]
U_01 student potrafi skutecznie korzystać z systemów niezbędnych do funkcjonowania biur podróży; jednocześnie wykorzystuje oficjalne źródła danych i informacji celem poszerzenia swojej wiedzy dot. podstaw prawa regulujących funkcjonowanie biur podróży na rynku turystycznym [K_U01]
K_01 student potrafi współpracować z klientem biura podróży, w tym analizować jego potrzeby i rozwiązywać sytuacje konfliktowe [K_K04]
|
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie ćwiczeń nastąpi na podstawie:
1) Kompletu terminowo wykonanych zadań domowych.
2) Listy obecności – obligatoryjny udział w zajęciach na platformie MsTeams z dopuszczoną jedną nieobecnością nieusprawiedliwioną.
|
Zakres tematów: |
Prezentacja wybranych kierunków wakacyjnych, wybranych hoteli i wycieczek lokalnych.
Organizacja podróży: niezbędne dokumenty wyjazdowe, szczepienia obowiązkowe i zalecane, transport i ubezpieczenia.
Techniki sprzedaży w turystyce: nawiązanie kontaktu, analiza potrzeb, przygotowanie i prezentacja oferty, zbijanie obiekcji, finalizacja.
Przygotowanie oferty turystycznej dla klienta.
|