Liczba godzin: |
15
|
Limit miejsc: |
(brak limitu) |
Zaliczenie: |
Egzamin |
Literatura uzupelniająca: |
Berbeka J., 2014, Konsumpcja usług turystyki społecznej ‒ obecnie i w przyszłości, Konsumpcja I Rozwój, 2(7).
Górska E., 2010, Turystyka społeczna jako forma aktywizacji rynków turystycznych na przykładzie programów turystyki społecznej w Hiszpanii, Acta Scientiarum Polonorum, Oeconomia, 9 (4).
Idziak W., 2011, Turystyka społeczna – inspiracje dla turystyki wiejskiej, [w:] Majewski J., Kmita-Dziasek E. (red.), Turystyka wiejska – społeczny wymiar w ekonomicznym kontekście, Wyd. ZUT, Szczecin
Majewski J., 2011, Społeczne aspekty wiejskiego produktu turystycznego, [w:] Majewski J., Kmita-Dziasek E. (red,), Turystyka wiejska – społeczny wymiar w ekonomicznym kontekście, Folia Pomeranae Universitatatis Technologiae Stetinensis 288, antea: Folia Universitatis Agriculturae Stetinensis, Oeconomica, 64, Wyd. ZUT, Szczecin.Wyd. ZUT, Szczecin.
Zawistowska H., 2012, Możliwości i kierunki rozwoju turystyki społecznej w Polsce, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego, nr 259, Wrocław
|
Metody dydaktyczne: |
metody aktywizujące metody dyskusyjne metody problemowe wykład konwersatoryjny zajęcia realizowane innymi metodami
|
Metody dydaktyczne - inne: |
zajęcia realizowane metodami kształcenia na odległość
|
Literatura: |
Analiza rozwoju turystyki społecznej w Polsce. Stan, szanse i zagrożenia, 2007, Izba Turystyki, Warszawa.
Łobożewicz T., 2000, Turystyka i rekreacja osób niepełnosprawnych, WSE, Warszawa.
Stasiak A. (red.), 2010, Turystyka społeczna w regionie łódzkim, Wydawnictwo WSTH, Łódź.
Stasiak A. (red.), 2011, Perspektywy i kierunki rozwoju turystyki społecznej w Polsce, 2011, Wydawnictwo WSTH, Łódź.
|
Metody i kryteria oceniania: |
Pisemny egzamin z treści omawianych na przedmiocie oraz zawartych w podręcznikach.
Zasady oceniania:
0-50% – niedostateczny (2)
51-60% – dostateczny (3)
61-70% – dostateczny + (3,5)
71-80% – dobry (4)
81-90% – dobry + (4,5)
91-100% – bardzo dobry (5)
Ocena uzależniona jest od realizacji przez studentów założonych efektów kształcenia, od poziomu, stopnia osiągnięcia zakładanych efektów kształcenia.
|
Zakres tematów: |
1. Turystyka społeczna: pojęcia, kierunki rozwoju, modele,
2. Rola, znaczenia i możliwości turystyki społecznej
3. Bariery rozwoju turystyki społecznej, możliwe kierunki rozwoju turystyki społecznej, przykłady dobrych praktyk
4. Organizatorzy i beneficjenci turystyki społecznej w Polsce
5. Turystyka społeczna grup wymagających wsparcia:
- dzieci i młodzieży,
- rodzin w specjalnej sytuacji
- osób niepełnosprawnych,
- seniorów
|