Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Podstawy negocjacji (e) 1000-SM24PDN-SD
Konwersatorium (KON) Semestr letni 2021/22

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 15
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Rygory zaliczenia zajęć: zaliczenie na ocenę
Literatura uzupelniająca: ─ A. Collins, Mowa ciała. Co znaczą nasze gesty?, Warszawa 2002;
─ Mc Ginnis, Sztuka pewności siebie. Czyli jak odkrywać swoją wartość i pokonać nieśmiałość, Warszawa 1994;
─ D. Goleman, Inteligencja emocjonalna, Poznań 1997;
─ S. Hamlin, Jak mówić, żeby nas słuchali, Warszawa 1999;
─ M. Król-Fijewska, Trening asertywności; tejże: Stanowczo, łagodnie bez lęku, Warszawa 1993;
─ H. Lemmerman, Komunikacja werbalna. Szkoła retoryki, Wrocław 1999;
─ M. Leary, Wywieranie wrażenia na innych. O sztuce autoprezentacji, Gdańsk 1999;
─ Z. Nęcki, Komunikacja międzyludzka, Kraków 1996;
─ A. Pease, Mowa ciała. Jak odczytywać myśli innych ludzi z ich gestów, Kielce 2003;
─ G. Space, Jak skutecznie przekonywać, Poznań 1998.
Metody dydaktyczne: ćwiczenia konwersatoryjne
metody aktywizujące
metody dyskusyjne
metody pracy ze źródłami
zajęcia realizowane innymi metodami
Metody dydaktyczne - inne: debata oksfordzka
Literatura:

H. Bieniok, Sztuka komunikowania się, negocjacji i rozwiązywania konfliktów, Katowice 2005;

P. Casse, Jak negocjować, tłum. B. Malwina, Poznań 1996;

M.M. Czarnawska, Podstawy negocjacji i komunikacji, Pułtusk 2003;

A. Fowler, Jak skutecznie negocjować, tłum. I. Morżoł, Warszawa 2001;

M. Korolko, Retoryka i erystyka dla prawników (a także dla studentów innych wydziałów humanistycznych), Warszawa 2001;

M. Korolko, Sztuka retoryki. Przewodnik encyklopedyczny, Warszawa 1990;

J. Licheński, Co to jest retoryka?, Kraków 1996;

J. Licheński, Retoryka w Polsce, Warszawa 2003;

G. Myśliwiec, Techniki i triki negocjacyjne, czyli jak negocjują profesjonaliści, Warszawa 2007;

G.I. Nierenberg, Sztuka negocjacji jako metoda osiągania celu, tłum. P. Cichawa, Warszawa 1994;

M. Rusinek, Między retoryką a retorycznością, Kraków 2003.

Efekty uczenia się:

WIEDZA – student:

W01 – zna zasady wygłaszania przemówienia, głoszenia i argumentowania poglądów (K_W01)

W02 – zna techniki komunikowania się i negocjacji (K_W05)

W03 – wie, jak rozpoznawać emocje i zachowanie rozmówcy (K_W08)

W04 – opanował wiedzę na temat zachowania jednostki, grupy społecznej w różnych sytuacjach oraz sposobu reakcji na nie (K_W08)

UMIEJĘTNOŚCI - student:

U01 – rozpoznaje mowę ciała rozmówcy (K_U13)

U02 – rozpoznaje komunikaty informacyjne (K_U13)

U03 – umiejętnie stosuje komunikaty perswazyjne oraz techniki i sztukę argumentacji (K_U14)

U04 – wygłasza mowę stosownie do sytuacji; umiejętnie dobiera środki retoryczne oraz świadomie operuje własnym ciałem celem przekonania rozmówcy (K_U14)

U05 – różnicuje sposób argumentacji ze względu na rodzaje audytorium (wiek, wykształcenie odbiorcy) (K_U18)

KOMPETENCJE SPOŁECZNE – student:

K01 – przestrzega zasad etyki zawodowej – nie nadużywa technik retorycznych do manipulacji rozmówcą (K_K03)

K02 – potrafi pracować w zespole pełniąc rolę negocjatora (K_K04)

K03 – włącza się do działań kreujących zachowania prospołeczne (K_K04)

K04 – świadomie uczestniczy w życiu społecznym, umiejętnie prezentuje swoje pogląd (K_K05)

Metody i kryteria oceniania:

─ aktywność na zajęciach (ćwiczenia);

─ przygotowanie i zademonstrowanie mini wystąpienia (ocenie podlega: umiejętność doboru argumentów + wygłoszenie mowy z zastosowaniem środków retorycznych)

W sytuacji zagrożenia pandemicznego - zajęcia odbywać się będą na platformie moodle

Zakres tematów:

─ technika wygłaszania przemówienia;

─ techniki i triki negocjacyjne;

─ zachowania asertywne (reagowanie na krytykę i pochwałę, wyróżnienie, okazywanie uczuć pozytywnych i negatywnych); występowanie publiczne a zachowanie asertywne;

─ autoprezentacja; mowa ciała;

─ umiejętność budzenia emocji;

─ proces porozumiewania się i jego skuteczność; wyczucie adresata;

─ różne formy dialogu (dyskusja, obrady, debata); zabranie głosu w dyskusji, obrona własnego zdania; sztuka prowadzenia sporów; sztuka negocjacji metodą osiągania celu;

─ umiejętność pośredniczenia i negocjacji w dyspucie społecznej;

─ udział w debacie

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 wielokrotnie, wtorek (niestandardowa częstotliwość), 16:15 - 17:45, sala 110
Teresa Maresz 10/10 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Budynek przy ulicy Poniatowskiego
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)