Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Pedeutologia 1100-P2PED-NP
Konwersatorium (KON) Rok akademicki 2021/22

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 5
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Rygory zaliczenia zajęć: zaliczenie na ocenę
Literatura uzupelniająca: Bauer J. (2015). "Co z tą szkołą? Siedem perspektyw dla uczniów, nauczycieli i rodziców". Wydawnicza Literatura Inspiruje.
Czerepaniak-Walczak M. (1997). "Aspekty i źródła profesjonalnej refleksji nauczyciela", Toruń.
Dudzikowa M. (2007). "Pomyśl siebie … Minieseje dla wychowawcy klasy". Gdańsk: GWP.
Gołębniak B. D. (1998). "Zmiany edukacji nauczycieli. Wiedza – biegłość – refleksyjność". Toruń: „Edytor”.
Kwaśnica R. (2010). Wprowadzenie do myślenia o nauczycielu. W: Z. Kwieciński, B. Śliwerski (red.), "Pedagogika. Podręcznik
akademicki". Tom 2. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Metody dydaktyczne: ćwiczenia konwersatoryjne
metody kooperatywne
zajęcia realizowane innymi metodami
Metody dydaktyczne - inne: - krytyczna analiza i interpretacja materiałów źródłowych,
- elementy tutoringu,
- w sytuacji braku możliwości korzystania z zasobów bibliotecznych krytyczna analiza przesyłanych materiałów źródłowych, materiałów zidentyfikowanych w elektronicznych bazach,
- w sytuacji obowiązkowej edukacji zdalnej konwersatorium prowadzone przy wykorzystaniu usługi MS Teams

Literatura:

Chmiel T. (2014). Wizje i (re)wizje przygotowania do zawodu nauczyciela. Wrocław: Dolnośląska Szkoła Wyższa.

Gołębniak B. D. (2010). Szkoła wspomagająca rozwój. W: Z. Kwieciński,

B. Śliwerski (red.), "Pedagogika. Podręcznik akademicki". Tom 2. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Filipiak E. (2012). "Rozwijanie zdolności uczenia się. Z Wygotskim i Brunerem

w tle". Sopot: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.

Kwiatkowska H. (2008). "Pedeutologia". Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne.

Efekty uczenia się:

W01

W02

U02

K01

K02

Metody i kryteria oceniania:

Pisemny projekt własnej kariery zawodowej jako nauczyciela w określonej placówce [wskazanie sposobu/sposobów diagnozowania potrzeb podopiecznych placówki oraz propozycja uwzględniania ich w budowaniu własnej kariery zawodowej; namysł nad własną dotychczasową ścieżką edukacyjną i jej znaczeniem dla kreowania własnej filozofii edukacyjnej] - praca oddana w formie wydruku, a w sytuacji obowiązkowej edukacji zdalnej przesłana na służbowy adres e-mail prowadzącego zajęcia

Zakres tematów:

1. Motywy wyboru kierunku studiów (droga do bycia studentem studiów nauczycielskich; oczekiwania dotyczące studiowania wybranego

kierunku studiów).

2. Teoretyczne ujęcia osoby nauczyciela (istota; ujęcie: psychologiczne, technologiczne, humanistyczne, socjologiczne, pedagogiki krytycznej – ich znaczenie dla myślenia o nauczycielu).

3. Role nauczyciela (nauczyciel: tłumacz świata, przewodnik; role nauczyciela

w perspektywie socjokulturowej; znaczenie podejścia teoretycznego do uczenia się dla rozumienia roli/ról nauczyciela).

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 wielokrotnie, niedziela (niestandardowa częstotliwość), 8:00 - 10:15, sala 17
Joanna Szymczak 27/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Pawilon
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)