Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Teoretyczne podstawy tutoringu kariery 1100-P-DZHR24TPT-SP
Wykład (WYK) Semestr letni 2021/22

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Rygory zaliczenia zajęć: zaliczenie na ocenę
Literatura uzupelniająca: 1. Marzena Cichorzewska, Tutoring w kształceniu akademickim
Edukacja - Technika - Informatyka 5/1, 222-228, 2014
2. Sabina Ratajczak, Tutoring akademicki – korzyści dla studenta,
nauczyciela i uczelni wyższej, Kultura i Edukacja nr 3 (113), s. 154–171, 2016
3. Adrianna Sarnat-Ciastko, Tutoring w polskiej szkole, Warszawa: Difin, 2015
4. Anna Dziubińska-Starska, Dokąd i po co zmierzasz? : tutoring, Edukacja i Dialog, nr 7/8, s. 23, 2014
5. Ewa Siwczyk, Tutoring - mądre wsparcie na starcie, Magazyn Szkolny, nr 3, s. 10, 2014
6. Bartosz Fingas, W cztery oczy: tutoring, Sygnał, nr 4, s. 42-45, 2015
7. Tutoring, coaching, mentoring – nowoczesne metody uczenia się w organizacjach, red. Agnieszka Fornalczyk i Anetta Pereświet-Sołtan, Forum Oświatowe. – 2013, nr 2 [online]
http://forumoswiatowe.pl/index.php/czasopismo /issue/view/4
Metody dydaktyczne: metody aktywizujące
metody dyskusyjne
metody pracy ze źródłami
Metody dydaktyczne - inne: Wykład z użyciem multimediów
Literatura:

1. Tutoring. Teoria, praktyka, studia przypadków, red. P. Czekierda, B. Fingas, M. Szala, Wydawnictwo Wolters Kluwer 2015.

2. Tutoring jako spotkanie. Historie indywidualnych przypadków, red. M. Panońko, B. Karpińska-Musiał, Wolters Kluwer 2018.

3. B.Karpińska-Musiał, Edukacja spersonalizowana w uniwersytecie, Wydawnictwo Libron 2016.

4. W trosce o jakość w ilości. Tutoring oksfordzki w Uniwersytecie Gdańskim, red. Beata Karpińska-Musiał, Wydawnictwo Libron 2016.

5. Studenckim piórem wtutorskim kałamarzu, red. Beata Karpińska-Musiał, Wydawnictwo Libron 2016. Tutoring - w poszukiwaniu metody kształcenia liderów, Stowarzyszenie Szkoła Liderów, Warszawa 2007.

6. H. Mayr-Harting,, The Oxford Tutorial, Lawrence University, Appleton, Wisconsin 2006.

Efekty uczenia się:

W01 W02

U01, U02

K01, K02

Metody i kryteria oceniania:

Pisemne zaliczenie obejmujące treści programowe z wykładów.

Wynik pozytywny wymaga uzyskania co najmniej 60% ogólnej liczby punktów.

W roku akademickim 2021-2022 zajęcia realizowane adekwatnie do bieżących rozporządzeń JM Rektora UKW ze względu na pandemię Covid-19.

Zakres tematów:

1. Pedagogika dialogu i edukacja spersonalizowana.

2 Tutoring, mentoring, coaching.

3. Wprowadzenie do tutoringu.

4. Relacja mistrz – uczeń.

5. Tutoring rozwojowy i akademicki.

6. Tutoring kariery.

7. Planowanie i przebieg procesu tutorskiego.

8. Zakłócenia w pracy tutorskiej.

9. Rozwój tutora i jego profil kompetencyjny.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 każdy wtorek, 10:30 - 12:00, (sala nieznana)
Renata Tomaszewska 12/13 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)