Literatura uzupelniająca: |
1. Marzena Cichorzewska, Tutoring w kształceniu akademickim
Edukacja - Technika - Informatyka 5/1, 222-228, 2014
2. Sabina Ratajczak, Tutoring akademicki – korzyści dla studenta,
nauczyciela i uczelni wyższej, Kultura i Edukacja nr 3 (113), s. 154–171, 2016
3. Adrianna Sarnat-Ciastko, Tutoring w polskiej szkole, Warszawa: Difin, 2015
4. Anna Dziubińska-Starska, Dokąd i po co zmierzasz? : tutoring, Edukacja i Dialog, nr 7/8, s. 23, 2014
5. Ewa Siwczyk, Tutoring - mądre wsparcie na starcie, Magazyn Szkolny, nr 3, s. 10, 2014
6. Bartosz Fingas, W cztery oczy: tutoring, Sygnał, nr 4, s. 42-45, 2015
7. Tutoring, coaching, mentoring – nowoczesne metody uczenia się w organizacjach, red. Agnieszka Fornalczyk i Anetta Pereświet-Sołtan, Forum Oświatowe. – 2013, nr 2 [online]
http://forumoswiatowe.pl/index.php/czasopismo /issue/view/4
|
Literatura: |
1. Tutoring. Teoria, praktyka, studia przypadków, red. P. Czekierda, B. Fingas, M. Szala, Wydawnictwo Wolters Kluwer 2015.
2. Tutoring jako spotkanie. Historie indywidualnych przypadków, red. M. Panońko, B. Karpińska-Musiał, Wolters Kluwer 2018.
3. B.Karpińska-Musiał, Edukacja spersonalizowana w uniwersytecie, Wydawnictwo Libron 2016.
4. W trosce o jakość w ilości. Tutoring oksfordzki w Uniwersytecie Gdańskim, red. Beata Karpińska-Musiał, Wydawnictwo Libron 2016.
5. Studenckim piórem wtutorskim kałamarzu, red. Beata Karpińska-Musiał, Wydawnictwo Libron 2016. Tutoring - w poszukiwaniu metody kształcenia liderów, Stowarzyszenie Szkoła Liderów, Warszawa 2007.
6. H. Mayr-Harting,, The Oxford Tutorial, Lawrence University, Appleton, Wisconsin 2006.
|
Metody i kryteria oceniania: |
Pisemne zaliczenie obejmujące treści programowe z wykładów.
Wynik pozytywny wymaga uzyskania co najmniej 60% ogólnej liczby punktów.
W roku akademickim 2021-2022 zajęcia realizowane adekwatnie do bieżących rozporządzeń JM Rektora UKW ze względu na pandemię Covid-19.
|
Zakres tematów: |
1. Pedagogika dialogu i edukacja spersonalizowana.
2 Tutoring, mentoring, coaching.
3. Wprowadzenie do tutoringu.
4. Relacja mistrz – uczeń.
5. Tutoring rozwojowy i akademicki.
6. Tutoring kariery.
7. Planowanie i przebieg procesu tutorskiego.
8. Zakłócenia w pracy tutorskiej.
9. Rozwój tutora i jego profil kompetencyjny.
|