Liczba godzin: |
15
|
Limit miejsc: |
(brak limitu) |
Zaliczenie: |
Zaliczenie na ocenę |
Rygory zaliczenia zajęć: |
zaliczenie na ocenę
|
Literatura uzupelniająca: |
1. Barker S., Cole R., Zarządzanie projektem, co dobry szef wie, robi i mówi, PWE, Warszawa 2010.
2. Rogers J., Coaching, GWP, Gdańsk 2016.
3. Stanier M.B., Nawyka coachingu, Galaktyka, Łódź 2016.
|
Metody dydaktyczne: |
wykład konwersatoryjny
|
Metody dydaktyczne - inne: |
Praca pytaniami (coaching grupowy).
Elementy e-learningu.
|
Literatura: |
1. Szałkowski A., Bułkowska U., Zarządzanie zespołami pracowniczymi, aspekt behawioralny, WAE, Kraków 2005
2. Shulz von Thun, Sztuka rozmawiania. 4, W porozumieniu z sobą i innymi - komunikacja i kompetencje społeczne, wydawnictwo WAM, Kraków 2001.
3. Śniegocka A., Coaching kariery, WZM, Gliwice 2012.
|
Efekty uczenia się: |
K_W12 zna teorię procesów komunikacji interpersonalnej i społecznej oraz ich prawidłowości i zakłócenia,
K_U38 potrafi pełnić rolę lidera, w tym diagnozować, motywować, monitorować, oceniać, organizować oraz pracować z osobami pochodzącymi z odmiennych kulturowo środowisk,
K_K01 zna ograniczenia własnej wiedzy i rozumie potrzebę dalszego kształcenia oraz działań na rzecz poprawy jakości wykonywanej pracy,
K_K03 potrafi pracować zespołowo; rozumie konieczność systematycznej pracy nad wszelkimi projektami, które mają długofalowy charakter
|
Metody i kryteria oceniania: |
Kolokwium zaliczeniowe.
Kryteria oceniania:
od 90% do 100% - ocena 5,0
od 80% do 89% - ocena 4,5
od 70% do 79%. -ocena 4,0
od 60% do 69%. - ocena 3,5
od 50% do 59% - ocena 3,0
poniżej 50% - ocena 2,0
|
Zakres tematów: |
Zajęcia poświęcone będą niżej opisanym zagadnieniom. Szczegółowy dobór treści oraz czas ich realizacji zależy od preferencji grupy.
I. Podstawy komunikacji interpersonalnej i społecznej.
1. Zasady komunikacji.
2. Komunikacja asertywna.
3. Zakłócenia komunikacyjne.
4. Rola informacji zwrotnej i motywacji.
II. Podstawy budowania zespołów.
1. Relacje i role w zespole.
2. Zarządzanie zespołem.
3. Współpraca w zespole wielokulturowym.
III. Planowanie rozwoju osobistego.
1. Wyznaczanie celów.
2. Analiza zasobów wewnętrznych.
3. Techniki autoprezentacji.
|