Literatura uzupelniająca: |
1. Terrell Ward Bynum, Etyka a rewolucja informatyczna: http://mumelab01.amu.edu.pl/Wprowadzenie-HTML/KO-03-01.html
2. Kim jest współczesny informatyk. Dokument refleksyjny, https://historiainformatyki.pl/dokument.php?nrar=1&nrzesp=2&sygn=I/2/2&handle=1651(www.pti.org.pl)
3.Współpraca podmiotów biznesowych i organizacji pozarządowych, http://odpowiedzialnybiznes.pl/wpcontent/uploads/2018/11/Deloitte_Przewodnik_wspolpraca_podmiotow_biznesowych_i_organizac
|
Literatura: |
1.Steward J. (red.), Mosty zamiast murów, PWN Warszawa 2008
2.Smółka P., Kompetencje społeczne, Wolter Kluwer, Warszawa 2008
3.Miller W., Rollnick S., Dialog motywujący, Wyd. UJ, Kraków 2014
4.Albrecht K., Inteligencja społeczna, Gliwice 2007
5.Goleman D., Focus: sztuka koncentracji jako ukryte dążenie do doskonałości, Poznań 2014
6.Eales_White R., Być liderem, Warszawa 2000
7.Cieciura M., Wybrane problemy społeczne i zawodowe informatyki, Warszawa 2012;https://biblioteka.womczest.edu.pl/new/wp-content/uploads/2015/05/PSZI.pdf
8.Buglewicz K., Społeczna odpowiedzialność biznesu. Nowa wartość konkurencyjna, Polskie wyd. Ekonomiczne, Warszawa 2017
|
Metody i kryteria oceniania: |
Przedmiot ma charakter warsztatowy -odpowiadający charakterowi efektów uczenia się. Weryfikacja efektów uczenia się nastąpi poprzez ocenę opisową udziału w zadaniach ćwiczeniowych, ocenę aktywności w zakresie przygotowania się do zajęć oraz przygotowanie wystąpienia na temat wybranych zagadnień z zakresu etyki zawodowej.
|
Zakres tematów: |
1.Wielka Piątka - nowa typologia osobowości i jej aplikacja do praktyki
2.Inteligencja emocjonalna, inteligencja społeczna - wybrane zagadnienia
3.Koszty analfabetyzmu emocjonalnego
4.Autentyczność, czytelność, empatia – inteligencja społeczna w środowisku pracy
5.Społeczna odpowiedzialność biznesu
6.Etyka wobec zmian technologicznych
7.Efektywny trening antystresowy
8.Ocena i rozwój inteligencji społecznej
|