Liczba godzin: |
30
|
Limit miejsc: |
(brak limitu) |
Zaliczenie: |
Egzamin |
Rygory zaliczenia zajęć: |
egzamin
|
Literatura uzupelniająca: |
- Bar R., Doliński A., 1975, Geografia turystyczna Polski, PTE, Kraków.
- Gordon A., Świątecki A., Wandowicz W., 1994, Poradnik: cudze chwalicie..., Agencja Wydawnicza GINO, Warszawa.
- Kaprowaki W., 2004, Geografia turystyczna, WSE Warszawa.
- Kruczek Z., Sacha S., 1994, Geografia atrakcji turystycznych Polski, Oficyna Wydawnicza OSTOJA, Kraków.
|
Metody dydaktyczne: |
wykład kursowy wykład w toku problemowym
|
Metody dydaktyczne - inne: |
Metody nauczania: wykład (połączony z prezentacją multimedialną) z wykorzystaniem materiałów własnych zabranych w czasie badań terenowych, Internetu, map oraz materiałów źródłowych.
|
Literatura: |
- Cabaj W., Kruczek Z., 2007, Podstawy geografii turystycznej, Proksenia, Kraków.
- Kruczek Z., 2003, Geografia atrakcji turystycznych, Proksenia, Kraków.
- Lijewski T., Mikułowski B., Wyrzykowski J., 2002, Geografia turystyki Polski, PWE, Warszawa.
|
Efekty uczenia się: |
Efekty modułowe (P – przedmiotowe):
WIEDZA
P_W01: student zna podstawową wiedzę z zakresu problematyki turystyki i rekreacji, w tym walory przyrodnicze i kulturowe oraz możliwości ich wykorzystania w poszczególnych regionach turystycznych Polski (K_W01).
P_W02 – zna charakter zagospodarowania turystycznego w aspekcie wybranych typów turystki i turystów (K_W01, K_W02).
P_W03 – zna tendencje i trendy na rynku turystki w Polsce (K_W02).
UMIEJĘTNOŚCI
P_U01 – posiada umiejętność poszukiwania informacji dotyczących poszczególnych zagadnień turystycznych (K_U02).
P_U02 – formułuje trafne wnioski wynikające z samodzielnej pracy nad dostępnymi źródłami informacji (K_U07).
P_U03 – potrafi wykonać analizę i interpretację roli czynników przyrodniczych, społecznych, kulturowych, politycznych, ekonomicznych i psychologicznych w kształtowaniu turystyki w poszczególnych destynacjach w formie samodzielnych opracowań (K_U07).
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
P_K01 – rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie w celu podniesienia swoich kompetencji zawodowych (K_K01).
P_K02 – postępuje etycznie i demonstruje postawę otwartości kulturowej niezbędnej do przyszłej pracy w sektorze turystycznym (K_K03).
P_K03 - potrafi odpowiednio określić priorytety związane z realizacją określonego przez siebie lub innych zadania (K_K04).
|
Metody i kryteria oceniania: |
- Aktywność na zajęciach dydaktycznych;
- Test pisemny
Zasady oceniania:
0-50% – niedostateczny (2)
51-60% – dostateczny (3)
61-70% – dostateczny + (3,5)
71-80% – dobry (4)
81-90% – dobry + (4,5)
91-100% – bardzo dobry (5)
W przypadku utrzymania się stanu pandemii, tryb prowadzenia zajęć i egzaminu będą zgodne z aktualnym zarządzeniem JM Rektora UKW.
|
Zakres tematów: |
1. Typologia walorów turystycznych, typów turystyki i typów turystów - pojęcia, definicje, przykłady regionów. Charakter zagospodarowania turystycznego wynikający z dominującego typu walorów. Zajęcia mają zaakcentować, że nie ma destylacji „idealnej” dla wszystkich. Poszczególne regiony wykazują atrakcyjność dla wybranych typów turystów, co zarazem zniechęcać może turystów innego typu. Zajęcia mają ułatwić „odczytywanie” walorów turystycznych wybranych regionów omawianych w dalszym toku wykładu.
2. Walory turystyczne, zagospodarowanie, dostępność komunikacyjna, dominujące typy turystyki i turystów w wybranych regionach
3. Przyrodnicze i historyczne podstawy rozwoju turystyki, walory turystyczne, baza materialna turystyki
4. Funkcje i dysfunkcje turystki w omawianych regionach
|