Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyczna nauka języka rosyjskiego - struktury 1000-F-L11PNJRs-SD
Konwersatorium (KON) Semestr zimowy 2021/22

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Rygory zaliczenia zajęć: zaliczenie na ocenę
Literatura uzupelniająca: 1) Граудина Л. К., Ицкович В. А., Катлинская Л. П., Словарь грамматических вариантов русского языка, Москва 2008;
2) Bogusławki A., Karolak S., Gramatyka rosyjska w ujęciu funkcjonalnym, Warszawa 1987;
3) Kowalska N., Samek D., Praktyczna gramatyka języka rosyjskiego, Warszawa 2004;
4) Olechnowicz M., Spirydowicz O., Gramatyka dydaktyczna języka rosyjskiego. Podręcznik dla szkół wyższych, Warszawa 1979.
Metody dydaktyczne: ćwiczenia konwersatoryjne
metody aktywizujące
metody dyskusyjne
zajęcia realizowane innymi metodami
Metody dydaktyczne - inne: ćwiczenia poszczególnych struktur
Literatura:

1) Gołubiewa A., Kowalska N., Ćwiczenia z gramatyki praktycznej języka rosyjskiego, Cz. 1 i 2, Warszawa 1999;

2) Gołubiewa A., Kuratczyk M., Gramatyka języka rosyjskiego z ćwiczeniami, Warszawa 2009.

Metody i kryteria oceniania:

Obecność na zajęciach i aktywny udział w nich, wykonywanie prac domowych, pozytywne zaliczenie kolokwiów kontrolnych i prac pisemnych

Kryteria oceniania osiągnięć studenta:

5.0 – student posiada znakomitą znajomość materiału, wypowiedzi w formie ustnej i pisemnej formułuje prawie bezbłędnie, jest aktywny na zajęciach;

4.5 – student posiada bardzo dobrą znajomość materiału, jego wypowiedzi w formie ustnej i pisemnej zawierają bardzo małą liczbę błędów (90 – 81%), jest aktywny na zajęciach;

4.0 – student posiada dobrą znajomość materiału, jego wypowiedzi w formie ustnej i pisemnej zawierają małą liczbę błędów;

3,5 – student posiada zadowalającą znajomość materiału, w jego wypowiedzi często zdarzają się błędy;

3,0 – student posiada słabą znajomość materiału, w jego wypowiedzi bardzo często zdarzają się błędy;

2,0 – niezadowalająca znajomość materiału, wypowiedzi studenta zawierają bardzo dużą liczbę błędów.

Zakres tematów:

1. Stosunki czasowe w zdaniu złożonym (jednoczesność, uprzedniość, następstwo): użycie spójników когда, по мере того как, пока, пока не, до того как, перед тем как, прежде чем, после того как, как только, лишь, лишь только, только лишь, едва, едва лишь, едва лишь только, чуть, чуть только. Konstrukcje typu не успел + субъект + инфинитив..., как...; не прошло и часа..., как...; стоит + инфинитив..., как... itp. Wskaźnik zespolenia как вдруг.

2. Przyczyna i skutek w zdaniu złożonym. Wskaźniki zespolenia: потому что, так как, ибо, оттого что, из-за того что, благодаря тому что, вследвствие того что, в силу того что, поэтому. Wyrażenia spójnikowe: и потому, и потому; не потому, а потому; не только потому, а и потому; не столько потому, сколько потому. Spójniki: поскольку, в результате того что, ввиду того что, в связи с тем что, тем более что.

3. Wyrażanie warunku w zdaniu złożonym: użycie spójników если, коли (коль), коль скоро, раз, когда, если бы, кабы. Forma trybu rozkazującego jako wyrażenie warunku. Konstrukcja что бы + Д. п. + нифинитив.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 każdy czwartek, 11:00 - 12:30, sala 112
Marek Marszałek 18/22 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Budynek przy ulicy Grabowej
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)