Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyczna nauka języka rosyjskiego - struktury 1000-F-L12PNJRs-SD
Konwersatorium (KON) Semestr letni 2021/22

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Rygory zaliczenia zajęć: zaliczenie na ocenę
Literatura uzupelniająca: 1) Граудина Л. К., Ицкович В. А., Катлинская Л. П., Словарь грамматических вариантов русского языка, Москва 2008;
2) Bogusławki A., Karolak S., Gramatyka rosyjska w ujęciu funkcjonalnym, Warszawa 1987;
3) Kowalska N., Samek D., Praktyczna gramatyka języka rosyjskiego, Warszawa 2004;
4) Olechnowicz M., Spirydowicz O., Gramatyka dydaktyczna języka rosyjskiego. Podręcznik dla szkół wyższych, Warszawa 1979.
Metody dydaktyczne: zajęcia realizowane innymi metodami
Metody dydaktyczne - inne: Ćwiczenia poszczególnych struktur
Literatura:

1) Gołubiewa A., Kowalska N., Ćwiczenia z gramatyki praktycznej języka rosyjskiego, Cz. 1 i 2, Warszawa 1999;

2) Gołubiewa A., Kuratczyk M., Gramatyka języka rosyjskiego z ćwiczeniami, Warszawa 2009.

Efekty uczenia się:

W 01

ma pogłębioną wiedzę na temat kompleksowej natury języka, jego koncepcji oraz historycznej zmienności form i znaczeń oraz wzajemnych relacji z innymi systemami semiotycznymi (K2A_W07)

U 01

ma umiejętności językowe w zakresie języka rosyjskiego zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu C2/B2+(*) Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (K2A_U01)

K 01

ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje na bieżąco samooceny i weryfikacji własnych kompetencji (K2A_K01)

K 02

docenia wartość języka jako narzędzia komunikacji międzyludzkiej i dba o poprawność językową własnej wypowiedzi w języku ojczystym i rosyjskim (K2A_K08)

Metody i kryteria oceniania:

Obecność na zajęciach i aktywny udział w nich, wykonywanie prac domowych, pozytywne zaliczenie kolokwiów kontrolnych i prac pisemnych

Kryteria oceniania osiągnięć studenta:

5.0 – student posiada znakomitą znajomość materiału, wypowiedzi w formie ustnej i pisemnej formułuje prawie bezbłędnie, jest aktywny na zajęciach;

4.5 – student posiada bardzo dobrą znajomość materiału, jego wypowiedzi w formie ustnej i pisemnej zawierają bardzo małą liczbę błędów (90 – 81%), jest aktywny na zajęciach;

4.0 – student posiada dobrą znajomość materiału, jego wypowiedzi w formie ustnej i pisemnej zawierają małą liczbę błędów;

3,5 – student posiada zadowalającą znajomość materiału, w jego wypowiedzi często zdarzają się błędy;

3,0 – student posiada słabą znajomość materiału, w jego wypowiedzi bardzo często zdarzają się błędy;

2,0 – niezadowalająca znajomość materiału, wypowiedzi studenta zawierają bardzo dużą liczbę błędów.

Zakres tematów:

1. Wyrażanie przeznaczenia i celu w zdaniu złożonym. Konstrukcje wyrażające przeznaczenie: для + род. п. и дат. п. беспредложный. Konstrukcje wyrażające cel: для + Р. п. и на + В. п., за + Т. п., в + В. п., по + Д. п., ради + Р. п., во имя + Р. п., в целях, с целью, в интересах. Użycie bezokolicznika do wyrażenia celu.Użycie zdań złożonych podrzędnie ze wskaźnikiem zespolenia: чтобы, для того чтобы, затем чтобы, с той целью чтобы, ради того чтобы, во имя того чтобы, вместо того чтобы.

2. Wyrażanie aktywnego i pasywnego działania (konstrukcje, w których wykonawca czynności jest nazwany i konstrukcje, w których wykonawca czynności nie jest nazwany).

3. Użycie konstrukcji biernych.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 każda środa, 14:30 - 16:00, sala 211
Marek Marszałek 15/18 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Budynek przy ulicy Grabowej
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)