Liczba godzin: |
30
|
Limit miejsc: |
(brak limitu) |
Zaliczenie: |
Zaliczenie na ocenę |
Rygory zaliczenia zajęć: |
zaliczenie na ocenę
|
Literatura uzupelniająca: |
1) Граудина Л. К., Ицкович В. А., Катлинская Л. П., Словарь грамматических вариантов русского языка, Москва 2008;
2) Bogusławki A., Karolak S., Gramatyka rosyjska w ujęciu funkcjonalnym, Warszawa 1987;
3) Kowalska N., Samek D., Praktyczna gramatyka języka rosyjskiego, Warszawa 2004;
4) Olechnowicz M., Spirydowicz O., Gramatyka dydaktyczna języka rosyjskiego. Podręcznik dla szkół wyższych, Warszawa 1979.
|
Metody dydaktyczne: |
zajęcia realizowane innymi metodami
|
Metody dydaktyczne - inne: |
Ćwiczenia poszczególnych struktur
|
Literatura: |
1) Gołubiewa A., Kowalska N., Ćwiczenia z gramatyki praktycznej języka rosyjskiego, Cz. 1 i 2, Warszawa 1999;
2) Gołubiewa A., Kuratczyk M., Gramatyka języka rosyjskiego z ćwiczeniami, Warszawa 2009.
|
Efekty uczenia się: |
W 01
ma pogłębioną wiedzę na temat kompleksowej natury języka, jego koncepcji oraz historycznej zmienności form i znaczeń oraz wzajemnych relacji z innymi systemami semiotycznymi (K2A_W07)
U 01
ma umiejętności językowe w zakresie języka rosyjskiego zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu C2/B2+(*) Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (K2A_U01)
K 01
ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje na bieżąco samooceny i weryfikacji własnych kompetencji (K2A_K01)
K 02
docenia wartość języka jako narzędzia komunikacji międzyludzkiej i dba o poprawność językową własnej wypowiedzi w języku ojczystym i rosyjskim (K2A_K08)
|
Metody i kryteria oceniania: |
Obecność na zajęciach i aktywny udział w nich, wykonywanie prac domowych, pozytywne zaliczenie kolokwiów kontrolnych i prac pisemnych
Kryteria oceniania osiągnięć studenta:
5.0 – student posiada znakomitą znajomość materiału, wypowiedzi w formie ustnej i pisemnej formułuje prawie bezbłędnie, jest aktywny na zajęciach;
4.5 – student posiada bardzo dobrą znajomość materiału, jego wypowiedzi w formie ustnej i pisemnej zawierają bardzo małą liczbę błędów (90 – 81%), jest aktywny na zajęciach;
4.0 – student posiada dobrą znajomość materiału, jego wypowiedzi w formie ustnej i pisemnej zawierają małą liczbę błędów;
3,5 – student posiada zadowalającą znajomość materiału, w jego wypowiedzi często zdarzają się błędy;
3,0 – student posiada słabą znajomość materiału, w jego wypowiedzi bardzo często zdarzają się błędy;
2,0 – niezadowalająca znajomość materiału, wypowiedzi studenta zawierają bardzo dużą liczbę błędów.
|
Zakres tematów: |
1. Wyrażanie przeznaczenia i celu w zdaniu złożonym. Konstrukcje wyrażające przeznaczenie: для + род. п. и дат. п. беспредложный. Konstrukcje wyrażające cel: для + Р. п. и на + В. п., за + Т. п., в + В. п., по + Д. п., ради + Р. п., во имя + Р. п., в целях, с целью, в интересах. Użycie bezokolicznika do wyrażenia celu.Użycie zdań złożonych podrzędnie ze wskaźnikiem zespolenia: чтобы, для того чтобы, затем чтобы, с той целью чтобы, ради того чтобы, во имя того чтобы, вместо того чтобы.
2. Wyrażanie aktywnego i pasywnego działania (konstrukcje, w których wykonawca czynności jest nazwany i konstrukcje, w których wykonawca czynności nie jest nazwany).
3. Użycie konstrukcji biernych.
|