Literatura uzupelniająca: |
1. Bronikowski M., Muszkieta R., Olejniczak T.[red.],1998, Lekcja
wychowania fizycznego. Wydawnictwo AWF, Poznań.
2. Bielski J., 2000, Teoretyczne i metodyczne podstawy efektywności pracy nauczyciela wychowania fizycznego. Wydawnictwo Akademii Świętokrzyskiej, Piotrków Trybunalski.
3. Lider – czasopismo naukowe.
4. Muszkieta R. (red.), 2003, Nauczyciel i uczeń wyzwaniem dla przyszłości.
Wyd. AWF, Poznań.
5. Muszkieta R., 2004, Ocenianie osiągnięć uczniów przez nauczyciela
wychowania fizycznego. Wyd. AWF, Poznań
6. Tatarczuk J., 2004, Metodyka wychowania fizycznego, Wyd.Uniwersytetu Zielonogórskiego, Zielona Góra.
7. Umiastowska D., 2001, Lekcja wychowania fizycznego. Uniwersytet
Szczeciński, Szczecin.
8.Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne – czasopismo naukowe.
|
Literatura: |
1. Bielski J., 2005, Metodyka wychowania fizycznego i zdrowotnego. Podręcznik dla nauczycieli wychowania fizycznego i studentów studiów pedagogicznych.. Wydawnictwo IMPULS, Kraków.
2. Bronikowski M., 2002, Metodyka wychowania fizycznego w reformowanej szkole. Cz. 1 i 2. Wydawnictwo eMPi2, Poznań.
3. Grabowski H., 2000, Co koniecznie trzeba wiedzieć o wychowaniu fizycznym. Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków.
4. Madejski M., Węglarz J., 2007, Wybrane zagadnienia współczesnej metodyki wychowania fizycznego, wyd. Impuls, Kraków.
5. Strzyżewski, S., 1996, Proces kształcenia i wychowania w kulturze fizycznej. WSiP, Warszawa.
Podstawa programowa kształcenia ogólnego z wychowania fizycznego.
|
Efekty uczenia się: |
W02, W03, U01, U02, U03, U04, U05, K02, K03, K04
|
Metody i kryteria oceniania: |
Obecność na ćwiczeniach, zaliczenie prowadzenia zajęć, zaliczenie prac programowych. Student może otrzymać pół oceny wyżej na koniec semestru za 100% obecności na zajęciach.
|
Zakres tematów: |
•Bezpieczeństwo uczniów. Odpowiedzialność nauczyciela za zdrowie i życie uczniów. Zapobieganie przyczynom urazów i wypadków na lekcjach.- przygotowanie do pracy w szkole
•Zasady i wybrane techniki obserwacji lekcji.
•Obserwacja lekcji wychowania fizycznego. Omówienie.
•Samodzielne prowadzenie lekcji wychowania fizycznego przez studentów na zadane tematy. Powodzenia i porażki po odbytych lekcjach – wymiana doświadczeń.
•Praktyka pedagogiczna – obowiązki studenta-praktykanta, rola nauczyciela-opiekuna. Program praktyk.
•Zaliczenie przedmiotu.
|