Corey M. S., Corey G. (2002) Grupy. Metody grupowej pomocy psychologicznej. Warszawa: Wydawnictwo Instytutu Psychologii Zdrowia PTP, rozdz. II, III.11.
Engel – Bernatowicz A. (2005) Specyfika kontaktu w wywiadzie psychologicznym. W: Katarzyna Stemplewska - Żakowicz (red.) Wywiad psychologiczny. Tom II. Wywiad jako spotkanie z człowiekiem. Gdańsk: GWP, s. 55 – 130.
Fowler S. (2019). Dlaczego motywowanie ludzi nie działa…i co działa. Najnowsze metody przywództwa, dodawania ludziom energii i ich angażowania. Warszawa: MT Biznes Sp. Z.o.o. rozdz. 1-7.
Giroux (1991) Reprodukcja. Opór i akomodacja W: Zbigniew Kwieciński (red.) Nieobecne dyskursy cz. I. Studia Kulturowe i Edukacyjne. Toruń, s. 13 – 37.
Geller S., Król M. (1987) Kontakt interpersonalny w wywiadzie diagnostycznym. W: Teresa Szustrowa (red.) Swobodne techniki diagnostyczne. Warszawa: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego.
Hautumm A., Prott R. (1999) 12 zasad efektywnej współpracy pomiędzy nauczycielkami a rodzicami. http://www.frd.org.pl/strona.php?p=152&t=0&cid=168
Herda M., Odachowska E., Zdankiewicz-Ścigała E. (2018). Dziecko wobec śmierci. Jak dzieci opisują doświadczanie utraty bliskiej osoby? Psychologia Wychowawcza nr 13, s. 25–38 DOI: 10.5604/01.3001.0012.4751
Jarosz E., Wysocka E. (2005) Diagnoza psychopedagogiczna. Wydawnictwo Akademickie Żak, rozdział II
Korlak-Łukasiewicz A. (2013). Przeżywanie żałoby przez dzieci. Rocznik Lubuski Tom 39, cz. 2, s. 122-123.
McLaren P. (1991) Rytualne wymiary oporu – błaznowanie i symboliczna inwersja. W: Zbigniew Kwieciński Nieobecne dyskursy cz. I. Studia Kulturowe i Edukacyjne. Toruń, s. 66 – 79.
Poćwiardowska B. (2010) Przejawy oporu w relacji wychowawca - rodzice. W: D. Zając (red.) O kompetencjach współczesnych wychowawców. Bydgoszcz: Wydawnictwo UKW, s. 158-175.
Poćwiardowska B. (2012). Znaczenie dla rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym wybranych sposobów oddziaływań wychowawczych. W: Wychowanie Na Co Dzień, nr 6, s. 15-17.
Poćwiardowska B. (2012). Jak pomagać rodzicom doceniać dziecko? W: Wychowanie Na Co Dzień, nr 10-11, s. VI-X.
Romanowska K. (2005) Opór i praca z oporem. W: red. Katarzyna Stemplewska-Żakowicz, Wywiad psychologiczny. Tom II. Wywiad jako spotkanie z człowiekiem. Gdańsk: GWP, s. 188 – 214.
Stewart J., Milt T. (2000). Słuchanie dialogiczne; lepienie wzajemnych znaczeń. (tłum. P. Kostyło) W: John Stewart (red.). Mosty zamiast murów. O komunikowaniu się między ludźmi. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, s. 234 – 256.
Ustjan D. (2005). Instrumenty konwersacyjne. Rozróżnienia, klasyfikacje i badania W: red. Katarzyna Stemplewska - Żakowicz Wywiad psychologiczny. Tom II. Wywiad jako spotkanie z człowiekiem. Gdańsk: GWP, s. 131 – 151.
|