Liczba godzin: |
15
|
Limit miejsc: |
(brak limitu) |
Zaliczenie: |
Zaliczenie na ocenę |
Rygory zaliczenia zajęć: |
zaliczenie na ocenę
|
Literatura uzupelniająca: |
Cichowska J., 2014, Wstępna analiza potencjału agroturystycznego w województwie kujawsko-pomorskim, PAN, Oddział w Krakowie.
Cichowska J., Klimek A., 2010, Oferta agroturystyczna województwa kujawsko-pomorskiego, PAN, Oddział w Krakowie.
Drzewiecki M., 2001, Podstawy agroturystyki. Bydgoszcz.
Durydiwka M., 2012, Czynniki rozwoju i zróżnicowanie funkcji turystycznej na obszarach wiejskich w Polsce, Wyd. UW, Warszawa.
Młynarczyk K. (red.), 2002, Agroturystyka, Wyd. UWM, Olsztyn.
Sikora, J., 2012, Agroturystyka. Przedsiębiorczość na obszarach wiejskich. Wydawnictwo C.H. Beck, W.
Sznajder, M., Przezbórska L., 2006, Agroturystyka. PWE.
Zawiślak J., Święcicka N, Marciniak M., Peter E., 2017, Specyfika gospodarstw agroturystycznych w województwie kujawsko-pomorskim, Wiadomości Zootechniczne, R. LV.
|
Metody dydaktyczne: |
ćwiczenia terenowe metody dyskusyjne metody pracy ze źródłami warsztaty
|
Literatura: |
Cichowska J., 2008, Czynniki rozwoju agroturystyki na obszarach o niższych walorach przyrodniczych województwa kujawsko-pomorskiego. Rozprawa doktorska, pod kierunkiem dr hab. Macieja Drzewieckiego, UMK, Toruń.
Cichowska, J., 2010, Cena pakietu usług agroturystycznych na obszarach o niższych walorach przyrodniczych województwa kujawsko-pomorskiego. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, (53 Potencjał turystyczny. Zagadnienia ekonomiczne. Potencjał turystyki wiejskiej), 505-513.
Gralak K., Kacprzak M., 2018, Agroturystyka w rozwoju obszarów wiejskich w Polsce – stan, problemy i perspektywy. Zeszyty Naukowe. Turystyka i Rekreacja, 2, 187-195.
Roman, M., Niedziółka, A., 2017, Agroturystyka jako forma przedsiębiorczości na obszarach wiejskich. Wydawnictwo SGGW.
|
Efekty uczenia się: |
W01 – posiada podstawową wiedzę w dziedzinie agroturystyki i rozwoju przedsiębiorczości w agroturystyce (K_W01, K_W09)
W02 – student ma wiedzę pozwalającą na prawidłowe interpretowanie procesów przyrodniczych dla potrzeb rozwoju agroturystyki (K_W02)
U01 – Student posiada umiejętności do planowania i realizowania zajęć o charakterze turystyczno-krajoznawczym i sportowo-rekreacyjnym w gospodarstwie agroturystycznym (K_U05)
U02 – Student potrafi samodzielnie przygotować opracowanie dotyczące problematyki agroturystyki (K_U07)
K01 – student postępuje etycznie i odpowiedzialnie na zajęciach z agroturystyki (K_K03)
|
Metody i kryteria oceniania: |
Do form oceny pracy studenta należą:
1) wykonanie zadanych ćwiczeń, na podstawie których weryfikuje się przyjęte dla przedmiotu efekty kształcenia
2) udział w wizycie w gospodarstwie agroturystycznym
3) listy obecności (dopuszcza się jedną nieusprawiedliwioną nieobecność)
4) aktywność na zajęciach.
|
Zakres tematów: |
Analiza rynku usług agroturystycznych na wybranych obszarach.
Wizyta w gospodarstwie agroturystycznym w celu zapoznania się ze specyfiką prowadzenia działalności agroturystycznej - wskazanie kierunków dalszego funkcjonowania gospodarstwa oraz opracowanie projektu plakatu promującego gospodarstwo.
Ocena pomysłu na utworzenie wioski tematycznej (prezentacje studentów nt. wybranych wiosek tematycznych).
|