Liczba godzin: |
15
|
Limit miejsc: |
(brak limitu) |
Zaliczenie: |
Zaliczenie na ocenę |
Rygory zaliczenia zajęć: |
zaliczenie na ocenę
|
Literatura uzupelniająca: |
Literatura zgodna z projektami casestudy, wskazana przez prowadzącego.
Szatten D., Habel M., Babiński Z., Schoeneich M., 2019, Possibilities of inland waterway transport development on the Lower Vistula River from 2020-2030, considering River Basin Management Plans, Scientific Journals of the Maritime University of Szczecin, 59 (131), 120-126, DOI: 10.17402/359
Internet.
|
Metody dydaktyczne: |
ćwiczenia konwersatoryjne metody aktywizujące metody dyskusyjne metody pracy ze źródłami metody problemowe zajęcia realizowane innymi metodami
|
Metody dydaktyczne - inne: |
Praca z materiałami źródłowymi – analiza i interpretacja książek, raportów, strategii, programów, ustaw i rozporządzeń.
|
Literatura: |
Ustawa o rewitalizacji z dnia 9 października 2015 r. (Dz. U. 2015, poz. 1777).
Wytyczne w zakresie rewitalizacji w programach operacyjnych na lata 2014-2020, Minister Rozwoju, 2016, Warszawa, MR/H 2014-2020/20(2)08/2016.
Literatura zgodna z projektami casestudy, wskazana przez prowadzącego.
Internet.
|
Efekty uczenia się: |
W01 – zna podstawowe pojęcia, terminy i zagadnienia z dziedzin przyrodniczych, technicznych i społeczno-gospodarczych mające zastosowanie w programach i projektach rewitalizacyjnych z uwzględnieniem zasad zrównoważonego rozwoju [K_W01, K_W05, K_W09]
W02 – posiada wiedzę w wpływie komponentów środowiska przyrodniczego na procesy rewitalizacyjne [K_W06]
W03 – posiada wiedzę odnośnie normatyw związanych z projektami rewitalizacyjnymi [K_W08]
U01 – potrafi interpretować informacje pozyskane z różnych źródeł informacji (o projektach rewitalizacyjnych) formułując opinię [K_U01]
K01 – określa priorytety w programach i projektach rewitalizacyjnych [K_K01]
|
Metody i kryteria oceniania: |
Weryfikacja efektów uczenia, do form oceny pracy studenta należą:
1) kolokwia sprawdzające wiedzę studentów,
2) wykonany poprawnie projekt zaliczeniowy
3) listy obecności (dopuszcza się jedną nieusprawiedliwioną nieobecność),
4) aktywności na zajęciach.
|
Zakres tematów: |
Przegląd casestudy z zakresu dróg wodnych, m.in.:
- Rewitalizacja Wyspy Młyńskiej w Bydgoszczy
- Rewitalizacja Starego Fordonu w Bydgoszczy
- Modernizacja Wrocławskiego Węzła Wodnego po powodzi w 1997 roku
Rewitalizacja vs. renaturalizacja rzek w aspekcie zmian klimatycznych
|