Literatura uzupelniająca: |
1. Terrell Ward Bynum, Etyka a rewolucja informatyczna: http://mumelab01.amu.edu.pl/Wprowadzenie-HTML/KO-03-01.html
2. Kim jest współczesny informatyk. Dokument refleksyjny, https://historiainformatyki.pl/dokument.php?nrar=1&nrzesp=2&sygn=I/2/2&handle=1651(www.pti.org.pl)
3.Współpraca podmiotów biznesowych i organizacji pozarządowych, http://odpowiedzialnybiznes.pl/wpcontent/uploads/2018/11/Deloitte_Przewodnik_wspolpraca_podmiotow_biznesowych_i_organizac
|
Literatura: |
1. Susskid D., Przyszłość zawodów. Jak technologia zmieni pracę ekspertów, Warszawa 2019
2. Steward J. (red.), Mosty zamiast murów, PWN Warszawa 2008
3. Miller W., Rollnick S., Dialog motywujący, Wyd. UJ, Kraków 2014
4. Goleman D., Focus: sztuka koncentracji jako ukryte dążenie do doskonałości, Poznań 2014
5. Cieciura M., Wybrane problemy społeczne i zawodowe informatyki, Warszawa 2012;https://biblioteka.womczest.edu.pl/new/wp-content/uploads/2015/05/PSZI.pdf
6. Buglewicz K., Społeczna odpowiedzialność biznesu. Nowa wartość konkurencyjna, Polskie wyd. Ekonomiczne, Warszawa 2017
7. Smółka P., Kompetencje społeczne, Wolter Kluwer, Warszawa 2008
|
Metody i kryteria oceniania: |
Przedmiot ma charakter warsztatowy -odpowiadający charakterowi efektów uczenia się. Weryfikacja efektów uczenia się nastąpi poprzez ocenę opisową udziału w zadaniach ćwiczeniowych, ocenę aktywności w zakresie przygotowania się do zajęć oraz przygotowanie wystąpienia na temat wybranych zagadnień z zakresu etyki zawodowej lub społecznej odpowiedzialności biznesu.
|
Zakres tematów: |
1. Wielka Piątka - nowa typologia osobowości i jej aplikacja do praktyki
2. Inteligencja emocjonalna, inteligencja społeczna - wybrane zagadnienia
3. Koszty analfabetyzmu emocjonalnego
4. Autentyczność, czytelność, empatia – inteligencja społeczna w środowisku pracy
5. Społeczna odpowiedzialność biznesu
6. Etyka wobec zmian technologicznych
7. Efektywny trening antystresowy
|