Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Aplikacje uniwersalne Windows 1300-Inf-PB24AUW-SP
Wykład (WYK) Semestr Letni 2022/23

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Rygory zaliczenia zajęć: zaliczenie na ocenę
Literatura uzupelniająca: materiały przygotowane przez prowadzącego
Metody dydaktyczne: wykład konwersatoryjny
wykład w toku problemowym
Metody dydaktyczne - inne: wykład, prezentacja multimedialna, materiały elektroniczne
Literatura:

E-book:

1.https://www.c-sharpcorner.com/ebooks/programming-xaml

2.https://www.syncfusion.com/succinctly-free-ebooks/more-uwp-succinctly

Efekty uczenia się:

W1. Zna podstawy stosowania technologii XAML (K_W07)

W2. Zna podstawy programowania urządzeń działających pod kontrolą systemu Windows (K_W11)

Metody i kryteria oceniania:

Treści prezentowane na wykładzie są niezbędne do prawidłowego wykonania i zaliczenia projektu. Zaliczenie wykładów na podstawie oceny ustnego zaliczenia projektu – aplikacja w systemie Windows 10 /UWP.

Zakres tematów:

Języki deklaratywne. xml w środowisku Visual Studio oraz w systemie Windows 10. Składnia xml.

Technologia XAML. Programowanie – podstawowe elementy. Środowisko programistyczne, szablony. Standardowe pliki projektu. Struktura projektu.

Budowa aplikacji. Przestrzeń nazw, klasa Application. Układ elementów – Canvas, StackPanel, Grid.

Podstawowe kontrolki i zdarzenia. Procedury zdarzeniowe, konwencje nazywania. Zarządzanie zdarzeniami w progra-mie. Użycie środowiska programistycznego do budowy procedur zdarzeniowych. Zdarzenia a XAML.

Budowa interfejsu użytkownika z użyciem gotowych komponentów.

Nawigacja oraz wykorzystanie ekranu dotykowego. Gesty.

Czas. Binding. Zachowanie stanu aplikacji – isolated storage. Funkcje standardowe systemu.

Model rozpowszechniania oprogramowania – Microsoft Store. Warunki i sposób korzystania z Microsoft Store: dystrybucja, konto, urządzenia developerskie, integracja z aplikacją. Wymagania formalne.

Sensory – wykorzystanie i oprogramowanie. Webserwisy - wykorzystanie w programach.

Biblioteki zewnętrzne - biblioteka monoGame. Dźwięk, obraz, animacja. Obsługa klawiatury i ekranu dotykowego.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 każdy poniedziałek, 11:30 - 13:10, sala 202
Grzegorz Zych 14/15 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Budynek przy ulicy M. Kopernika
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)