Liczba godzin: |
15
|
Limit miejsc: |
(brak limitu) |
Zaliczenie: |
Zaliczenie na ocenę |
Rygory zaliczenia zajęć: |
zaliczenie na ocenę
|
Literatura uzupelniająca: |
1. Holejko D., Kościelny W., Niewczas W.: Zbiór zadań z podstaw automatyki. Wydawnictwo Politechniki Warszawskiej, Warszawa 1985.
2. Kościelny W.: Materiały pomocnicze do nauczania podstaw automatyki. Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa
2001.
3. Springer handbook of automation. Springer-Verlag Berlin Heidelberg 2009.
4. Dorf R.C., Bishop R.H.: Modern control system. Pearson Education Inc., London 2008.
5. Åström K.J., Murray R.M.: Feedback systems: an introduction for scientists and engineers. Princeton University Press, Princeton 2010.
Dostępne na:
http://www.cds.caltech.edu/~murray/amwiki/index.php/Main_Page
|
Metody dydaktyczne: |
ćwiczenia konwersatoryjne
|
Metody dydaktyczne - inne: |
ćwiczenia audytoryjne wspierane prezentacjami multimedialnymi,
forma i termin konsultacji indywidualnych: za pomocą aplikacji Skype lub Microsoft Teams - indywidualnie, w zależności od potrzeb.
|
Literatura: |
1. Kaczorek T., Dzieliński A., Dąbrowski W., Łopatka R.: Podstawy teorii sterowania. Wydawnictwo Naukowe PWN SA, Warszawa 2016.
2. Dębowski A.: Automatyka, podstawy teorii. Wydawnictwo Naukowe PWN SA, Warszawa 2016.
3. Jabłoński J.: Automatyka i sterowanie. Wydawnictwa Uczelniane Akademii Techniczno-Rolniczej, Bydgoszcz 1998.
4. Zieliński C.: Podstawy projektowania układów cyfrowych. PWN, Warszawa 2003.
5. Häberle G. i współ.: Poradnik mechatronika. Verlag Europa-Lehrmittel, Warszawa 2013.
|
Efekty uczenia się: |
U1: Student potrafi zastosować związek między modelem zmiennych stanu a modelem typu wejście-wyjście, ma umiejętność
analizowania dynamiki procesów metodą przestrzeni stanów, potrafi określić matematyczny warunek stabilności układu dynamicznego,
praktycznie zastosować poznane wiadomości dotyczące algebry Boole’a, działań logicznych i funkcji logicznych, minimalizacji funkcji
logicznych, projektowania układów kombinacyjnych i sekwencyjnych oraz elementarną wiedzę o językach programowania sterowników
PLC (K_U29).
|
Metody i kryteria oceniania: |
na podstawie semestralnych i końcowych ocen klasyfikacyjnych z zajęć
|
Zakres tematów: |
1. Określanie funkcji transmitancji,
2. Określanie modeli zmiennych przestrzeni stanu układów ciągłych,
3. Sposoby budowania tablic prawdy (matryc logicznych),
4. Określanie funkcji przełączających,
5. Upraszczanie funkcji przełączających za pomocą algebry Boole’a,
6. Minimalizacja formalna funkcji przełączających metodą tablic Karnaugha.
|