Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Diagnoza i ewaluacja w szkolnym wychowaniu fizycznym 1500-WF12DiE-SD
Wykład (WYK) Semestr Letni 2022/23

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Rygory zaliczenia zajęć: zaliczenie na ocenę
Literatura uzupelniająca: Osiński W., Bronikowski M., Maciaszek J., Kantanista A., Ocena z wychowania fizycznego w świetle współczesnej filozofii edukacyjnej i osiągnięć nauk o kulturze fizycznej. Lider 2008 nr 4.
Metody dydaktyczne: metody aktywizujące
metody dyskusyjne
metody pracy ze źródłami
wykład konwersatoryjny
wykład w toku problemowym
Literatura:

1) Frołowicz T. (red.) Ocena w wychowaniu fizycznym w nowym systemie edukacji w aspekcie mierzenia jakości pracy szkoły. Wrocław, Wyd. BK, 2005.

2) Kram A., Molińska M. Rozpoznanie zasobów nastolatka i środowiska rozwoju. Wczesna faza dorastania. (W:) Brzezińska A. (red) Niezbędnik Dobrego Nauczyciela. Seria IV Monitorowanie rozwoju w okresie dzieciństwa i dorastania. Tom 5. Warszawa, Wyd. IBE, 2014.

3) Mazurkiewicz G. (red.), Jakość edukacji. Różne perspektywy. Kraków, Wyd. UJ, 2012.

4) Molińska M., Kram A. Rozpoznanie zasobów nastolatka i środowiska rozwoju. Późna faza dorastania. (W:) Brzezińska A. (red) Niezbędnik Dobrego Nauczyciela. Seria IV Monitorowanie rozwoju w okresie dzieciństwa i dorastania. Tom 6. Warszawa, Wyd. IBE, 2014.

5) Osiński W., O wykorzystaniu testu sprawności fizycznej: czyli o nauczycielu wf jako światłym doradcy dzieci i rodziców. Lider 2009 (7-8)

6) Osiński W., Sprawność fizyczna a badania nad motorycznością człowieka, sporu o konstrukt podstawowy wcale nie ciąg dalszy. Antropomotoryka 2014 (28).

7) Rękosiewicz M., Molińska M. Rozpoznanie zasobów dziecka i środowiska rozwoju. Środkowy wiek szkolny. (W:) Brzezińska A. (red) Niezbędnik Dobrego Nauczyciela. Seria IV Monitorowanie rozwoju w okresie dzieciństwa i dorastania. Tom 4. Warszawa, Wyd. IBE, 2014.

Efekty uczenia się:

W01, W02, K01

Metody i kryteria oceniania:

Wykłady z przedmiotu „Diagnoza i ewaluacja w szkolnym wychowaniu fizycznym” kończą się egzaminem/zaliczeniem z oceną. Warunkiem przystąpienia do egzaminu/zaliczenia jest uzyskanie pozytywnej oceny zaliczenia ćwiczeń.

Egzamin/zaliczenie składa się z 10 zadań zamkniętych (punktowanych łącznie do 10 pktów) i dwóch zadań otwartych (punktowanych łącznie do 10 pktów). Zadania obejmują całość tematyki przedmiotu,

Skala ocen:

- bardzo dobry – 18-20 pktów,

- dobry plus – 16-17 pktów,

- dobry – 14-15 pktów,

- dostateczny plus – 12-13 pktów,

- dostateczny – 10-11 pktów.

Zakres tematów:

- Elementy diagnozy psycho-socjo-pedagogicznej w procesie edukacji, w tym:

a) diagnoza wstępna grupy uczniowskiej i ucznia,

b) ocenianie ucznia jako proces wspierania jego edukacyjnego rozwoju,

c) konstruowanie narzędzi przydatnych w procesie oceniania uczniów.

- Diagnoza aktywności fizycznej w procesie edukacji

- Diagnoza sprawności fizycznej w procesie edukacji

- Ocena jakości pracy szkoły, wymierne i niewymierne efekty edukacyjne.

- Ewaluacja edukacyjna.

- Edukacyjna wartość dodana.

- Ocena jakości pracy nauczyciela.

- Autoewaluacja i projektowanie przez nauczyciela ścieżki własnego rozwoju zawodowego.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 każdy piątek, 8:00 - 9:30, sala 104 - budynek C
Tomasz Frołowicz 28/32 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Budynek przy ulicy Sportowej
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-2 (2025-04-29)