Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Wychowanie fizyczne specjalne 1500-WF12WFS-SD
Laboratorium (LAB) Semestr Letni 2022/23

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 15
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Rygory zaliczenia zajęć: zaliczenie na ocenę
Literatura uzupelniająca: 1. Buryn U. i wsp. Mój uczeń nie słyszy. MEN, Warszawa 2001.

2. Gawlik K. Wpływ dysfunkcji narządu wzroku na wybrane aspekty rozwoju somatycznego i motorycznego dzieci i młodzieży. AWF, Katowice 2008.

3. Zwierzchowska A. Głuchota a uwarunkowania rozwoju morfofunkcjonalnego i motorycznego dzieci i młodzieży. AWF, Katowice 2009
Metody dydaktyczne: metody aktywizujące
metody gier dydaktycznych
metody nauczania ruchu
metody realizacji zadań ruchowych
Literatura:

1. Gawlik K, Zwierzchowska A. Wychowanie fizyczne niewidomych i słabo widzących. AWF, Katowice 2004.

2. Gawlik K, Zwierzchowska A. Wychowanie fizyczne dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną. AWF, Katowice 2004.

3. Kielin J. (red.) Rozwój daje radość. Terapia dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu głębokim. Gdańskie Towarzystwo Psychologiczne, Gdańsk 2000.

4. Knill M., Knill Ch. Programy aktywności. Świadomość ciała, kontakt i komunikacja. Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej MEN, Warszawa 1997.

5. Tkaczyk G., Serafin T. (red.): Poradnik metodyczny dla nauczycieli kształcących uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim w szkołach ogólnodostępnych i integracyjnych. MEN, Warszawa 2001.

6. Zwierzchowska A., Gawlik K. Wychowanie fizyczne dzieci i młodzieży niesłyszącej i słabo słyszącej. AWF, Katowice 2005.

Efekty uczenia się:

U01, U02, K01

Metody i kryteria oceniania:

Aktywność na zajęciach , frekwencja

Zakres tematów:

1. Gry i zabawy ruchowe w nauczaniu dzieci z niepełnosprawnościami fizycznymi.

2. Rozwój fizyczny i motoryczny dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością zmysłową ( wzrok, słuch) i intelektualną.

3. Cechy charakterystyczne lekcji WF w kształceniu specjalnym. (niepełnosprawność intelektualna, niepełnosprawnościami wzroku i słuchu)

4. Metody, formy i środki dydaktyczne stosowane w organizacji lekcji wychowania fizycznego dzieci niepełnosprawnych intelektualnie i z dysfunkcjami zmysłowymi.

5.Wady postawy i promocja zdrowia w kształceniu zintegrowanym wykorzystując elementy z sportów drużynowych .

6. Różne formy rekreacyjno - sportowe aktywności fizycznej dostosowane do pory roku.

7. Lekcja wychowania fizycznego a kompetencje społeczne: udział w imprezach sportowych, kibicowanie podczas zawodów, przekazywanie umiejętności radzenia sobie ze stresem i w sytuacjach problemowych.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 co drugi poniedziałek (nieparzyste), 9:45 - 11:15, sala Hala sportowa - AB
Łukasz Pabianek 15/16 szczegóły
2 co drugi poniedziałek (parzyste), 9:45 - 11:15, sala Hala sportowa - AB
Łukasz Pabianek 11/16 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Budynek przy ulicy Sportowej
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)