Liczba godzin: |
14
|
Limit miejsc: |
(brak limitu) |
Zaliczenie: |
Zaliczenie na ocenę |
Rygory zaliczenia zajęć: |
zaliczenie na ocenę
|
Literatura uzupelniająca: |
1. Cichopek K., Hakiel M. (2006): Szkoła Tańca + CD, DVD. Wydawnictwo Publikat.
2. Pavlović I. (2006): Akademia Tańca Taniec z gwiazdami. Wielka kolekcja tańca + CD, DVD. Walc angielski, Tango, Walc wiedeński, Foxtrot, Quicstep, Samba, Cha-cha, Rumba, Passodouble, Jive. Wydawca Edipresse Polska S.A.
3. Pilewska W., Matczak P. (2015): Aspekty sprawności sportowej w rywalizacji tanecznej par tańca sportowego stylu standardowego na podstawie oceny wyników próby wytrzymałości 20 m - bieg wahadłowy. Journal of Education, Health and Sport - 2015, Vol. 5, no 11, pp. 595-605 e-ISSN: 2391-8306 DOI: 10.5281/zenodo.35706.
4. Pilewska W., Pilewski R., Napierała M. (2010): Poziom rozwoju równowagi, jako jedno z kryteriów sprawności specjalnej tancerzy i tancerek sportowego tańca/[w]: Rehabilitation and tourism activity – key issues. Rehabilitacja a aktywność turystyczna – podstawowe zagadnienia. University of Economy In Bydgoszcz. Wyd. Ośrodek Rekreacji, Sportu i Edukacji w Poznaniu, s. 93-101.
5. Dmitruk K., Pilewska W., Cieślicka M., Zegarski T. (2008): The analisys of the postural control system in dancers/, [w]: Impact of a healty and unhealty lifestyle on wellness, (pod red.) Prof. dr hab. med. K. Turowskiego, Wydawnictwo Uniwersytetu M. Curie-Skłodowskiej, Lublin, Chapter VII , s. 83-89.
6. Pilewska W., Pilewski R., Napierała M. (2010): Optymalny poziom rozwoju gibkości, w sprawności specjalnej tancerzy i tancerek sportowego tańca/, [w]: Rehabilitation and tourism activity – key issues. Rehabilitacja a aktywność turystyczna – podstawowe zagadnienia. University of Economy In Bydgoszcz. Wyd. Ośrodek Rekreacji, Sportu i Edukacji w Poznaniu, s. 223- 231.
|
Metody dydaktyczne: |
ćwiczenia laboratoryjne metody nauczania ruchu metody realizacji zadań ruchowych
|
Metody dydaktyczne - inne: |
Metody przekazywania wiadomości: pokaz, opis.
Metody utrwalania: powtarzanie strukturalne, syntetyczne.
Metody nauczania nowych czynności ruchowych: gry i zabawy dydaktyczne, metoda nauczania czynności ruchowych całości, metoda nauczania czynności ruchowych częściami, metoda „od całości przez szczegół do całości”.
|
Literatura: |
1.Siedlecka B., Biliński W. (2003): Taniec w edukacji dzieci i młodzieży podręcznik dla nauczycieli. AWF Wrocław.
2. Wieczysty M. (2006): Tańczyć każdy może. Polskie Wydawnictwo Muzyczne.
3.Wróblewska A. (2004). Narodowe tańce polskie poradnik metodyczny + CD. Wydawnictwo: Korepetytor, Płock.
4. Pilewska W. (2016): Uwarunkowania treningu w sportowym tańcu towarzyskim. Oficyna Wydawnicza M. Wrocławski, 2016. – s. 1-175, ISBN: 978-83-62611-88-1.
|
Efekty uczenia się: |
Wiedza:
W01 - (K_W01)
W02 - (K_W12; K_W13)
W03 - (K_W11)
Umiejętności:
U01 - (K_U03; K_U04)
U02 - (K_U01)
U03 - (K_U12)
Kompetencje:
K01 - (K_K02; K_K15 )
K02 - (K_K14)
K03 - (K_K01)
|
Metody i kryteria oceniania: |
Zakres czynności :
1. Prezentacja figur tanecznych (kroki męskie, żeńskie, ustawienie
i trzymanie w parze) oraz choreografii wybranych tańców realizowanych w ramach zajęć:
Ocena: umiejętność i technika wykonania podstawowych kroków i figur tanecznych.
2. Odpowiedź ustna z zakresu tematyki zajęć:
Wiadomości dotyczące realizowanych tańców: pochodzenia i historii, specyfiki wysiłku w ujęciu fizjologicznym i biochemicznym - w tym charakteru przemian energetycznych, intensywności, możliwości kształtowania poszczególnych komponentów sprawności fizycznej oraz efektów zdrowotnych. Nazewnictwo, terminy taneczne i muzyczne: metrum, tempo, rytm taneczny, akcenty muzyczne.
Metodyki nauczania oraz techniki wykonania wybranych kroków i figur tanecznych.
Zajęcia taneczne w lekcji wychowania fizycznego (tok lekcji, metody, środki, formy).
3. Aktywność na ćwiczeniach.
|
Zakres tematów: |
1. Rola i funkcje tańca w zajęciach szkolnych wychowania fizycznego.
2. Zajęcia taneczne w lekcji wychowania fizycznego (tok lekcji, metody, środki, formy).
3. Realizacja wybranych tańców w różnych technikach i stylach tanecznych:
wiadomości dotyczące tańców: pochodzenie i historia tańca, specyfika wysiłku w ujęciu fizjologicznym i biochemicznym - w tym charakter przemian energetycznych, intensywność, możliwości kształtowania poszczególnych komponentów sprawności fizycznej oraz efekty zdrowotne (w tym sposoby oceny). Nazewnictwo oraz terminy taneczne i muzyczne: metrum, tempo, rytm taneczny, akcenty muzyczne. Komunikacja werbalna i niewerbalna.
ćwiczenia i zabawy rytmiczne,
nauka i doskonalenie wybranych elementów tanecznych realizowanych tańców: krok podstawowy, figury taneczne, ustawienie i trzymanie w parze (rodzaje),
metodyka nauczania oraz technika wykonania podstawowych kroków i figur tanecznych,
proste układy choreograficzne.
|