Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metody psychostymulacji umiejętności twórczych 1100-Ps-W47mput-SJ
Laboratorium (LAB) Semestr zimowy 2022/23

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 15
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Rygory zaliczenia zajęć: zaliczenie na ocenę
Literatura uzupelniająca: Rojewska, J. (oprac.). (2000). Grupa bawi się i pracuje. Zbiór grupowych gier i ćwiczeń psychologicznych. Część II. Wałbrzych: Oficyna Wydawnicza UNUS.
Vopel, K. (1999/2009). Gry i zabawy interakcyjne dla dzieci i młodzieży. Część I, II, III, IV. Kielce: Wydawnictwo „Jedność”.
Yalom, I., Leszcz M. (2006). Psychoterapia grupowa. Teoria i praktyka. Kraków: WUJ.
Metody dydaktyczne: ćwiczenia laboratoryjne
metody aktywizujące
metody dyskusyjne
metody kooperatywne
warsztaty
Literatura:

Corey, S. M., Corey, G. (1995). Grupy. Zasady i techniki grupowej pomocy psychologicznej. Warszawa: IPZiT.

Kopeczek, J. (1994). Praca metodami psychoaktywnymi. Tarnobrzeg: Ośrodek Doskonalenia Pedagogicznego.

Nęcka, E. (2001). Psychologia twórczości. Gdańsk: GWP.

Nęcka, E., Orzechowski, J., Słabosz, A., Szymura, B. (2012). Trening twórczości. Gdańsk: GWP.

Efekty uczenia się:

W1 zna podstawowe teorie rozwoju psychicznego, sposoby badania tego procesu oraz koncepcje wspomagania rozwoju człowieka w ciągu życia w obszarze psychologii twórczości (K_W03).

W2 posiada wiedzę teoretyczną opisaną w treściach programowych właściwą dla obszaru psychologii twórczości w zakresie pomocy i prewencji w niniejszym obszarze (K_W11).

U01 potrafi stosować wiedzę teoretyczną w analizie i wyjaśnianiu oraz rozwiązywaniu problemów właściwych dla obszaru psychologii twórczości (K_U05).

U02 potrafi diagnozować poziom rozwoju osoby, ocenić możliwości i zagrożenia oraz opracować program wspomagania rozwoju osób lub grup społecznych w różnym wieku w obszarze psychologii twórczości (K_U09).

K01 poddaje krytycznej ocenie swoją wiedzę i umiejętności, zna swoje w tym zakresie ograniczenia oraz rozumie potrzebę ustawicznego kształcenia (K_K01).

K02 jest otwarty na potrzeby osób w złej sytuacji życiowej czy należących do różnych grup ryzyka zaburzeń, osób i grup społecznych przejawiających różnego rodzaju odmienność i dyskryminowanych oraz wykazuje gotowość do wspomagania jednostek i struktur społecznych, inicjowania takich działań i ujawnia postawę przedsiębiorczości w obszarze psychologii twórczości (K_K03).

K03 potrafi współpracować ze specjalistami w zakresie działalności diagnostycznej, pomocowej i profilaktycznej (K_K05).

Metody i kryteria oceniania:

(1) stworzenie konspektu warsztatu treningu twórczości dla wybranej grupy odbiorców;

(2) przeprowadzenie w grupie fragmentu treningu twórczości w oparciu o stworzony przez studenta konspekt.

Zakres tematów:

1. Psychologia twórczości.

2. Praca z grupą, metody pracy z grupą, proces grupowy.

3. Zajęcia warsztatowe z zakresu treningu twórczości.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 wielokrotnie, środa (niestandardowa częstotliwość), 8:00 - 10:15, sala 405
Karolina Głogowska 16/16 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Budynek przy ulicy Staffa
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)