Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Programowanie i obsługa systemów mobilnych 1300-Inf3POSM-NP
Wykład (WYK) Rok akademicki 2023/24

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 18
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Rygory zaliczenia zajęć: zaliczenie na ocenę
Literatura uzupelniająca: 1.Stasiewicz A., Android. Podstawy tworzenia aplikacji. Katowice: Helion, 2013. ISBN 978-83-246-8841-8 (zestaw kodów poglądowych jest dostępny na serwerze ftp wydawcy pod adresem podanym w książce)
2.Conder S., Darcey L., Android : programowanie aplikacji na urządzenia przenośne. Katowice: Helion, 2011. ISBN 978-83-246-3349-4
3.Collins Ch., Galpin M., Kaeppler M., Android w praktyce : najlepsze techniki programowania na Androida w zasięgu ręki. Katowice: Helion, 2011. ISBN 978-83-246-4810-8

Metody dydaktyczne: wykład kursowy
Metody dydaktyczne - inne: wykład, prezentacja multimedialna, materiały elektroniczne
Literatura:

Annuzzi J. Jr., Darcey L., Conder S., Android. Wprowadzenie do programowania aplikacji. Katowice: Helion, 2016. ISBN 978-83-283-2613-2 (zestaw kodów poglądowych jest dostępny na serwerze ftp wydawcy pod adresem podanym w książce)

Efekty uczenia się:

W01 Ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną w zakresie języków i paradygmatów programowania, grafiki i komunikacji człowiek-komputer

W02 Zna podstawowe metody, techniki i narzędzia stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań informatycznych z zakresu implementacji języków programowania, grafiki i komunikacji człowiek-komputer

U01 Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł; potrafi integrować uzyskane informacje i uzasadniać opinie

U12 Ma umiejętność formułowania algorytmów i ich programowania z użyciem przynajmniej jednego z popularnych narzędzi

Metody i kryteria oceniania:

aktywność na wykładach

realizacja zadań cząstkowych (rozwiązania należy umieścić w folderze do kolejnych zajęć)

przy braku aktywności kolokwium praktyczne przy komputerze

Zakres tematów:

Platforma Android budowa

System Android specyfika i budowa

Środowisko programistyczne Android Studio

Struktura projektu

Budowa GUI i realizacja interakcji z użytkownikiem

Komunikacja z bazami danych

Komunikacja z wykorzystaniem wifi z zastosowaniem formatu Json.

Zastosowania praktyczne sensorów wielskości fizycznych

Aplikacje IOT (mod. ESP)

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 każda niedziela, 10:00 - 11:30, sala 5
Jakub Kopowski 18/20 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Budynek przy ulicy M. Kopernika
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-4 (2025-01-17)