Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Elementy psychologii politycznej 1100-PS-S4EPP-NJ
Laboratorium (LAB) Rok akademicki 2023/24

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 5
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Rygory zaliczenia zajęć: zaliczenie na ocenę
Literatura uzupelniająca: • Cialdini R. (2009). Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka. Gdańsk: GWP.
• Dobek-Ostrowska, B., Wiszniowski, R. (2007). Teoria komunikowania publicznego i politycznego. Wrocław: Astrum.
• Kapsa, I., Kaszkur, A., Trempała, W. (2017). Dystans społeczny i tendencje autorytarne w postawach młodzieży licealnej - raport z badań empirycznych. W: Golinowski, J., Sadowski, S. (red.), Pomiędzy mythos i logos społecznej zmiany. Bydgoszcz: Wydawnictwo UKW.
• Kapsa, I., Kaszkur, A., Trempała, W. (2017). Syndrom postaw autorytarnych a problem nietolerancji wśród młodzieży licealnej. W: Zubiel-Kasprowicz, M. (red.), Aktualne oblicza tolerancji. Toruń: Wyższa Szkoła Bankowa.
• Leary M. (2007). Wywieranie wrażenia na innych. O sztuce autoprezentacji. Gdańsk.
• Pietrzak, H., Gawroński, J. (2012). Psychologia polityki. Rzeszów: Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego.
• Sears, D.O., Huddy, L., Jervis, R. (2008). Psychologia polityczna. Kraków: Wydawnictwo UJ.
Metody dydaktyczne: ćwiczenia laboratoryjne
metody aktywizujące
metody dyskusyjne
metody kooperatywne
metody pracy ze źródłami
Literatura:

• Cwalina, W., Falkowski, A. (2006). Marketing polityczny: perspektywa psychologiczna. Gdańsk: GWP.

• Jakubowska, U. (2005). Ekstremizm polityczny. Gdańsk: GWP.

• Reykowski, J. (2000). Psychologia polityczna. w: J. Strelau (red.), Psychologia. Podręcznik akademicki (t. 3, s. 379-403). Sopot: GWP.

• Skarżyńska, K. (red.), (2002). Podstawy psychologii politycznej. Poznań: Zysk i S-ka.

• Skarżyńska, K. (2011). Człowiek a polityka. Zarys psychologii politycznej. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe „Scholar”.

Efekty uczenia się:

EPP_W02. Zna podstawowe pojęcia i koncepcje marketingu politycznego. [K_W04]

EPP_U02. Analizuje bieżące zjawiska polityczne z wykorzystaniem koncepcji i terminów z obszaru psychologii politycznej. [K_U07]

EPP_U03. Potrafi zaplanować działania potrzebne do realizacji kampanii politycznej. [K_U07]

EPP_K01. Jest otwarty na promowanie idei uczestnictwa w życiu społecznym i politycznym. [K_K03]

EPP_K02. Wykazuje gotowość do podejmowania działań na rzecz realizacji różnych form wsparcia jednostek i grup społecznych w sferze publicznej. [K_K03]

EPP_K03. Jest aktywny w poszukiwaniu nowej wiedzy w zakresie zjawisk politycznych, w tym także wykorzystania nowych technologii w celu rozpoznawania i oddziaływania na światopogląd i zachowania wyborców [K_K06].

Metody i kryteria oceniania:

Aktywność na zajęciach, przygotowanie prezentacji na wybrany temat.

Zakres tematów:

1. Marketing polityczny a planowanie kampanii wyborczych.

2. Konflikty polityczne; czynniki modyfikujące przebieg konfliktów politycznych; sposoby rozwiązywania konfliktów politycznych.

3. Przywództwo polityczne; mechanizmy wyłaniania przywódców; typy i style politycznego przewodzenia; kompetencje i odpowiedzialność przywódcy.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 wielokrotnie, sobota (niestandardowa częstotliwość), 8:00 - 10:15, sala 405
Jerzy Woźniak 20/24 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Budynek przy ulicy Staffa
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)