Liczba godzin: |
5
|
Limit miejsc: |
(brak limitu) |
Zaliczenie: |
Zaliczenie na ocenę |
Rygory zaliczenia zajęć: |
zaliczenie na ocenę
|
Literatura uzupelniająca: |
• Cialdini R. (2009). Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka. Gdańsk: GWP.
• Dobek-Ostrowska, B., Wiszniowski, R. (2007). Teoria komunikowania publicznego i politycznego. Wrocław: Astrum.
• Kapsa, I., Kaszkur, A., Trempała, W. (2017). Dystans społeczny i tendencje autorytarne w postawach młodzieży licealnej - raport z badań empirycznych. W: Golinowski, J., Sadowski, S. (red.), Pomiędzy mythos i logos społecznej zmiany. Bydgoszcz: Wydawnictwo UKW.
• Kapsa, I., Kaszkur, A., Trempała, W. (2017). Syndrom postaw autorytarnych a problem nietolerancji wśród młodzieży licealnej. W: Zubiel-Kasprowicz, M. (red.), Aktualne oblicza tolerancji. Toruń: Wyższa Szkoła Bankowa.
• Leary M. (2007). Wywieranie wrażenia na innych. O sztuce autoprezentacji. Gdańsk.
• Pietrzak, H., Gawroński, J. (2012). Psychologia polityki. Rzeszów: Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego.
• Sears, D.O., Huddy, L., Jervis, R. (2008). Psychologia polityczna. Kraków: Wydawnictwo UJ.
|
Metody dydaktyczne: |
ćwiczenia laboratoryjne metody aktywizujące metody dyskusyjne metody kooperatywne metody pracy ze źródłami
|
Literatura: |
• Cwalina, W., Falkowski, A. (2006). Marketing polityczny: perspektywa psychologiczna. Gdańsk: GWP.
• Jakubowska, U. (2005). Ekstremizm polityczny. Gdańsk: GWP.
• Reykowski, J. (2000). Psychologia polityczna. w: J. Strelau (red.), Psychologia. Podręcznik akademicki (t. 3, s. 379-403). Sopot: GWP.
• Skarżyńska, K. (red.), (2002). Podstawy psychologii politycznej. Poznań: Zysk i S-ka.
• Skarżyńska, K. (2011). Człowiek a polityka. Zarys psychologii politycznej. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe „Scholar”.
|
Efekty uczenia się: |
EPP_W02. Zna podstawowe pojęcia i koncepcje marketingu politycznego. [K_W04]
EPP_U02. Analizuje bieżące zjawiska polityczne z wykorzystaniem koncepcji i terminów z obszaru psychologii politycznej. [K_U07]
EPP_U03. Potrafi zaplanować działania potrzebne do realizacji kampanii politycznej. [K_U07]
EPP_K01. Jest otwarty na promowanie idei uczestnictwa w życiu społecznym i politycznym. [K_K03]
EPP_K02. Wykazuje gotowość do podejmowania działań na rzecz realizacji różnych form wsparcia jednostek i grup społecznych w sferze publicznej. [K_K03]
EPP_K03. Jest aktywny w poszukiwaniu nowej wiedzy w zakresie zjawisk politycznych, w tym także wykorzystania nowych technologii w celu rozpoznawania i oddziaływania na światopogląd i zachowania wyborców [K_K06].
|
Metody i kryteria oceniania: |
Aktywność na zajęciach, przygotowanie prezentacji na wybrany temat.
|
Zakres tematów: |
1. Marketing polityczny a planowanie kampanii wyborczych.
2. Konflikty polityczne; czynniki modyfikujące przebieg konfliktów politycznych; sposoby rozwiązywania konfliktów politycznych.
3. Przywództwo polityczne; mechanizmy wyłaniania przywódców; typy i style politycznego przewodzenia; kompetencje i odpowiedzialność przywódcy.
|