Liczba godzin: |
15
|
Limit miejsc: |
(brak limitu) |
Zaliczenie: |
Zaliczenie na ocenę |
Rygory zaliczenia zajęć: |
zaliczenie na ocenę
|
Literatura uzupelniająca: |
• Cialdini R. (2009). Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka. Gdańsk: GWP.
• Dobek-Ostrowska, B., Wiszniowski, R. (2007). Teoria komunikowania publicznego i politycznego. Wrocław: Astrum.
• Kapsa, I., Kaszkur, A., Trempała, W. (2017). Dystans społeczny i tendencje autorytarne w postawach młodzieży licealnej - raport z badań empirycznych. W: Golinowski, J., Sadowski, S. (red.), Pomiędzy mythos i logos społecznej zmiany. Bydgoszcz: Wydawnictwo UKW.
• Kapsa, I., Kaszkur, A., Trempała, W. (2017). Syndrom postaw autorytarnych a problem nietolerancji wśród młodzieży licealnej. W: Zubiel-Kasprowicz, M. (red.), Aktualne oblicza tolerancji. Toruń: Wyższa Szkoła Bankowa.
• Leary M. (2007). Wywieranie wrażenia na innych. O sztuce autoprezentacji. Gdańsk.
• Pietrzak, H., Gawroński, J. (2012). Psychologia polityki. Rzeszów: Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego.
• Sears, D.O., Huddy, L., Jervis, R. (2008). Psychologia polityczna. Kraków: Wydawnictwo UJ.
|
Metody dydaktyczne: |
metody aktywizujące metody dyskusyjne metody kooperatywne wykład konwersatoryjny wykład w toku problemowym
|
Metody dydaktyczne - inne: |
Wykład konwersatoryjny, dyskusja i aktywizacja do udziału w analizie przypadków i rozwiązywaniu problemów tematycznych
|
Literatura: |
• Cwalina, W., Falkowski, A. (2006). Marketing polityczny: perspektywa psychologiczna. Gdańsk: GWP.
• Jakubowska, U. (2005). Ekstremizm polityczny. Gdańsk: GWP.
• Reykowski, J. (2000). Psychologia polityczna. w: J. Strelau (red.), Psychologia. Podręcznik akademicki (t. 3, s. 379-403). Sopot: GWP.
• Skarżyńska, K. (red.), (2002). Podstawy psychologii politycznej. Poznań: Zysk i S-ka.
• Skarżyńska, K. (2011). Człowiek a polityka. Zarys psychologii politycznej. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe „Scholar”.
|
Efekty uczenia się: |
EPP_W01. Definiuje przedmiot psychologii politycznej. [K_W04]
EPP_W02. Zna podstawowe pojęcia i koncepcje marketingu politycznego. [K_W04]
EPP_W03. Wskazuje psychospołeczne uwarunkowania aktywności i bierności politycznej, w tym zachowań wyborczych. [K_W04]
EPP_U01. Korzysta z wiedzy psychologiczno-politycznej w analizowaniu preferencji politycznych i zachowań wyborczych. [K_U07]
|
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie na podstawie pisemnego sprawdzianu wiedzy (w razie potrzeby zaliczenie zdalne na platformie MS Teams) oraz aktywnego i merytorycznego udziału w dyskusji, a także prezentacji wybranego zagadnienia.
Na ocenę końcową składają się odpowiednio: sprawdzian wiedzy (60%), udział w dyskusji (20%), prezentacja referatu (20%).
Ocena pracy studenta odbywa się z zastosowaniem skali procentowej:
- dostateczny: 50% do 60%,
- plus dostateczny: 60,1% do 70%,
- dobry: 70,1% do 80%,
- plus dobry: 80,1% do 90%,
- bardzo dobry: 90,1% do 100% możliwych do zdobycia punktów.
|
Zakres tematów: |
1. Psychologia polityczna jako nauka – przedmiot badań, geneza i etapy rozwoju.
2. Myślenie polityczne orientacja indywidualistyczna i kolektywistyczna, autorytaryzm i jego psychospołeczne korelaty.
3. Ekstremizm polityczny.
4. Zainteresowanie polityką i aktywność polityczna.
5. Psychospołeczne uwarunkowania zachowań wyborczych.
6. Marketing polityczny – perspektywa psychologiczna.
7. Profilowanie użytkowników sieci – rola algorytmu w oddziaływaniu na wyborców.
|