Literatura uzupelniająca: |
Boczek J., Brzeski M., Kropczyńska-Linkiewicz D. 2000. Wybrane działy zoologii. PWN, Warszawa.
Czapik A. 1980. Podstawy protozoologii. PWN, Warszawa.
Deryło A. 2002. Parazytologia i akaroentomologia medyczna. PWN, Warszawa.
Grabda E. 1989. Zoologia bezkręgowców. PWN, Warszawa.
|
Literatura: |
Błaszak Cz. 2009, 2011. Zoologia t. 1 i 2 PWN, Warszawa.
Hempel-Zawistowska J. 2021. Zoologia dla uczelni rolniczych. PWN Warszawa.
Jura Cz. 1997. Bezkręgowce. PWN, Warszawa.
Raabe Z. 1972. Zarys protozoologii. PWN, Warszawa.
|
Efekty uczenia się: |
W01– ma podstawową wiedzę na temat systematyki, budowy i funkcjonowania organizmów żywych – K_W04
W02– ma szczególną wiedzę w zakresie wybranych zagadnień związanych z ochroną środowiska i przyrody – K_W10
U01 – identyfikuje na podstawie kluczy oraz innych dostępnych narzędzi elementy przyrody ożywionej – K_U01
U02 – poszukuje przyczyn zaistniałych zagrożeń ochrony środowiska przyrodniczego i wskazuje sposoby ich ograniczania lub neutralizowania – K_U06
K01 – dąży do stałego aktualizowania wiedzy z zakresu nauk przyrodniczych – K_K01
K02 – jest wrażliwy na globalne i lokalne zagrożenia przyrody – K_K08
|
Metody i kryteria oceniania: |
aktywność na zajęciach, egzamin pisemny (pytania otwarte), skala oceniania zgodna z regulaminem studiów:
od 50% do 60% punktów – dst
powyżej 60% do 70% punktów – dst+
powyżej 70% do 80% punktów – db
powyżej 80% do 90% punktów – db+
powyżej 90% punktów – bdb
|
Zakres tematów: |
1. Podstawy klasyfikacji organizmów, jednostki systematyczne, nazewnictwo, problemy związane z klasyfikacją zwierząt.
2. Pierwotniaki (Protista), diagnozy ważniejszych typów (wiciowce, sarkodowe, Apicomplexa, mikrosporidia, orzęski), budowa, przedstawiciele, rozwój, znaczenie w gospodarce i ochronie środowiska.
3. Zwierzęta (Animalia), diagnozy ważniejszych typów (gąbki, jamochłony, płazińce, wrotki, obleńce, kolcogłowy, pierścienice, stawonogi, mięczaki, szkarłupnie, strunowce), budowa, kierunki ewolucji, przedstawiciele, rozwój, znaczenie w gospodarce i ochronie środowiska.
4. Wpływ zwierząt na funkcjonowanie ekosystemów i krajobrazów.
|