Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Teoria i metodyka lekkoatletyki 1500-wf24pwTML-SP
Wykład (WYK) Semestr Letni 2023/24

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 15
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Egzamin
Rygory zaliczenia zajęć: egzamin
Literatura uzupelniająca: 1.Praca zbiorcza pod red. Zbigniewa Mroczyńskiego, (1996): ( Ćwiczenia specjalne w wybranych konkurencji lekkoatletycznych", AWF, Gdańsk.
2. Przepisy zawodów z lekkiej atletyki (1992): PZLA, CKS Warszawa.
3. Stawczyk Z,; Poprawski B., (1976): Ćwiczenia ogólnorozwojowe lekkoatletyczne, WSWF, Poznań.
4. Mleczko E. (red.) (2006): Lekkoatletyka, Podręczniki i Skrypty nr. 30, Kraków.
5. Długosielski M. Gabryś T. (2006): Lekkoatletyka w szkole. Podręczniki dla studentów wychowania fizycznego. AWF, Warszawa.
6. . Klimczyk M., [2008]: Kierowanie i kontrola szkolenia sportowego tyczkarzy na etapach – wstępnym i podstawowym. Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego. Bydgoszcz, ss-120.
7. Stawczyk Z, (1992) Zarys lekkoatletyki, AWF Poznań.
8. Klimczyk M., [2012]: Wyniki kontroli jako podstawa indywidualizacji szkolenia sportowego na przykładzie skoku o tyczce. Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego. Bydgoszcz, ss-160.
9. Klimczyk M., Napierała M., [2012]: Zabawy i gry stosowane w nauczaniu
lekkoatletyki. Oficyna Wydawnicza Mirosław Wrocławski, Bydgoszcz, ss. 163.

Metody dydaktyczne: metody dyskusyjne
metody pracy ze źródłami
wykład kursowy
wykład monograficzny
Metody dydaktyczne - inne: metoda podająca słowna, pokaz multimedialny, dyskusja
Literatura:

1. Mroczyński Zbigniew, (1995): Lekkoatletyka – biegi, AWFGdańsk.

2. Mroczyński Zbigniew, (1995): Lekkoatletyka – skoki, rzuty, wieloboje, AWF Gdańsk.

3. Mleczko E. (red.) (2006): Lekkoatletyka, Podręczniki i Skrypty nr. 30, Kraków.

4. Klimczyk M., [2013]: Lekkoatletyka – forma przyjaznej edukacji. Radomska Szkoła Wyższa w Radomiu, ss.-140.

5. Klimczyk M., [2013]: Lekkoatletyka. Skoki, rzuty, biegi krótkie. Wydawnictwo Edukacyjne Ośrodek Rekreacji, Sportu i Edukacji, Poznań, ss- 84.

Efekty uczenia się:

W01; W02;

K01; K02;

Metody i kryteria oceniania:

Przedmiot Teoria i metodyka lekkoatletyki kończy się egzaminem pisemnym. Do egzaminu mogą przystąpić studenci, którzy uzyskali zaliczenie z ćwiczeń. W trakcie egzaminu studenci winni wykazać się znajomością materiału z zakresu wykładów i ćwiczeń.

Skala ocen zgodnie ze skalą w odniesieniu do treści przekazanych podczas ćwiczeń i wykładów

poniżej 50% - ndst'

51-60% - dst,

61-70% - dst +,

71-80% - db,

81-90% - db+,

powyżej 90%- bdb

Zakres tematów:

Charakterystyka lekkoatletyki jako dyscypliny sportu.

Wybrane zagadnienia z historii dyscypliny.

Systematyka lekkoatletyki. Podział na kategorie wiekowe, konkurencje, dystanse, ciężar sprzętu.

Rodzaje zawodów. Organizacja i zasady sędziowania zawodów lekkoatletycznych.

Analiza technik poszczególnych konkurencji.

Metodyka nauczania konkurencji lekkoatletycznych.

Zabawowe formy nauczania lekkoatletyki.

Charakterystyka treningu lekkoatletycznego.

Struktura czasowa i rzeczowa w treningu lekkoatletycznym.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 co drugi poniedziałek (nieparzyste), 8:00 - 9:30, sala 104 - budynek C
Błażej Stankiewicz 44/46 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Budynek przy ulicy Sportowej
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)