Liczba godzin: |
15
|
Limit miejsc: |
(brak limitu) |
Zaliczenie: |
Egzamin |
Rygory zaliczenia zajęć: |
egzamin
|
Literatura uzupelniająca: |
1.Praca zbiorcza pod red. Zbigniewa Mroczyńskiego, (1996): ( Ćwiczenia specjalne w wybranych konkurencji lekkoatletycznych", AWF, Gdańsk.
2. Przepisy zawodów z lekkiej atletyki (1992): PZLA, CKS Warszawa.
3. Stawczyk Z,; Poprawski B., (1976): Ćwiczenia ogólnorozwojowe lekkoatletyczne, WSWF, Poznań.
4. Mleczko E. (red.) (2006): Lekkoatletyka, Podręczniki i Skrypty nr. 30, Kraków.
5. Długosielski M. Gabryś T. (2006): Lekkoatletyka w szkole. Podręczniki dla studentów wychowania fizycznego. AWF, Warszawa.
6. . Klimczyk M., [2008]: Kierowanie i kontrola szkolenia sportowego tyczkarzy na etapach – wstępnym i podstawowym. Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego. Bydgoszcz, ss-120.
7. Stawczyk Z, (1992) Zarys lekkoatletyki, AWF Poznań.
8. Klimczyk M., [2012]: Wyniki kontroli jako podstawa indywidualizacji szkolenia sportowego na przykładzie skoku o tyczce. Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego. Bydgoszcz, ss-160.
9. Klimczyk M., Napierała M., [2012]: Zabawy i gry stosowane w nauczaniu
lekkoatletyki. Oficyna Wydawnicza Mirosław Wrocławski, Bydgoszcz, ss. 163.
|
Metody dydaktyczne: |
metody dyskusyjne metody pracy ze źródłami wykład kursowy wykład monograficzny
|
Metody dydaktyczne - inne: |
metoda podająca słowna, pokaz multimedialny, dyskusja
|
Literatura: |
1. Mroczyński Zbigniew, (1995): Lekkoatletyka – biegi, AWFGdańsk.
2. Mroczyński Zbigniew, (1995): Lekkoatletyka – skoki, rzuty, wieloboje, AWF Gdańsk.
3. Mleczko E. (red.) (2006): Lekkoatletyka, Podręczniki i Skrypty nr. 30, Kraków.
4. Klimczyk M., [2013]: Lekkoatletyka – forma przyjaznej edukacji. Radomska Szkoła Wyższa w Radomiu, ss.-140.
5. Klimczyk M., [2013]: Lekkoatletyka. Skoki, rzuty, biegi krótkie. Wydawnictwo Edukacyjne Ośrodek Rekreacji, Sportu i Edukacji, Poznań, ss- 84.
|
Efekty uczenia się: |
W01; W02;
K01; K02;
|
Metody i kryteria oceniania: |
Przedmiot Teoria i metodyka lekkoatletyki kończy się egzaminem pisemnym. Do egzaminu mogą przystąpić studenci, którzy uzyskali zaliczenie z ćwiczeń. W trakcie egzaminu studenci winni wykazać się znajomością materiału z zakresu wykładów i ćwiczeń.
Skala ocen zgodnie ze skalą w odniesieniu do treści przekazanych podczas ćwiczeń i wykładów
poniżej 50% - ndst'
51-60% - dst,
61-70% - dst +,
71-80% - db,
81-90% - db+,
powyżej 90%- bdb
|
Zakres tematów: |
Charakterystyka lekkoatletyki jako dyscypliny sportu.
Wybrane zagadnienia z historii dyscypliny.
Systematyka lekkoatletyki. Podział na kategorie wiekowe, konkurencje, dystanse, ciężar sprzętu.
Rodzaje zawodów. Organizacja i zasady sędziowania zawodów lekkoatletycznych.
Analiza technik poszczególnych konkurencji.
Metodyka nauczania konkurencji lekkoatletycznych.
Zabawowe formy nauczania lekkoatletyki.
Charakterystyka treningu lekkoatletycznego.
Struktura czasowa i rzeczowa w treningu lekkoatletycznym.
|