Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Marketing w sporcie, turystyce i rekreacji 1500-WF-Z12MSTR-SD
Konwersatorium (KON) Semestr Letni 2023/24

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 15
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Literatura uzupelniająca: 1. Hartley R. F., Zarządzanie i marketing. Spektakularne sukcesy i porażki, ONE-PRESS, 2004.
2. Artykuły w czasopismach: Marketing, businessman.pl, Manager, Harvard Business Review, Zarządzanie na świecie, Zdrowie publiczne, Zdrowie i zarzą-dzanie.
3. Halemba P. (red.), Wybrane aspekty zarządzania w kulturze fizycznej i turysty-ce cz. I, AWF Katowice 2009.
6. Koźmiński A., Piotrowski W. (red.), Zarządzanie. Teoria i praktyka, wyd. 5, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2005.
7. P. Halemba (red.), Wybrane aspekty zarządzania w kulturze fizycznej i turysty-ce cz. I, AWF Katowice 2009.
8. Mintzberg H., Zarządzanie , Oficyna WoltersKluwer business, Warszawa 2012.

Metody dydaktyczne: ćwiczenia konwersatoryjne
metody aktywizujące
metody problemowe
Literatura:

1. Griffin R. W., Podstawy zarządzania organizacjami, PWN, Warszawa 2004.

2. KotlerPh., Marketing, Gebethner & S-ka, Warszawa 1994.

3. Panfil R., Podstawy zarządzania turystyką i rekreacją, PWSZ Leszno 2008.

4. Sznajder A., Marketing sportu, PWE, Warszawa 2012.

5. Kaczmarczyk S., Badania marketingowe. Podstawy metodyczne, PWE, War-szawa 2011.

Efekty uczenia się:

W1 K_W21 - zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości do dalszej działalności w sporcie i/lub rekreacji, wykorzystującej wiedzę z zakresu nauk o kulturze fizycznej;

W1 – jest w stanie zastosować ogólne wzory tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości do działalności związanej ze sportem i rekreacją oraz wesprzeć je działaniami marketingowymi

U1 K_U07- potrafi pozyskiwać, analizować i interpretować dane liczbowe związane z zawodem nauczyciela wychowania fizycznego, trenera i menedżera w organizacjach sportowych i/lub promujących rekreację, w tym wyniki badań naukowych oraz badań i obserwacji własnych;

U1 – na potrzeby marketingu w sporcie i rekreacji jest wstanie pozyskiwać, analizować i interpretować dane liczbowe oraz wykorzystywać zebrany materiał do uzyskiwania lepszych wyników.

U2 K_U17 - posiada pogłębioną umiejętność stosowania technik efektywnego komunikowania się, negocjacji i podejmowania decyzji postępując przy tym zgodnie z zasadami i normami etycznymi właściwymi dla wykonywanego zawodu, niezbędnymi w pracy z zakresu zarządzania w sporcie i/lub rekreacji;

U2 – posiada pogłębione umiejętności stosowania technik efektywnego komunikowania się, negocjacji i podejmowania decyzji, które może zastosować na potrzeby marketingu w sporcie i rekreacji

K1 K_K10- potrafi dokonać oceny swoich działań, jest świadomy mocnych i słabych stron swojej pracy. K1 – w ramach marketingu jest w stanie ocenić własne działania, jest świadom mocnych i słabych stron

Metody i kryteria oceniania:

Projekt marketingowy na zaliczenie ćwiczeń

analiza SWOT, biznesplan, dofinansowanie, 3 miesiące kampanii SM, Film promujący (7-10 min)

Zakres tematów:

Treści realizowane podczas laboratoriów i konwersatoriów, które oparte będą również na analizowaniu casestudy:

1. Badania marketingowe (cel, zastosowanie)

2. Prowadzenie i promocja własnego projektu marketingowego w oparciu o media społecznościowe

3. Tworzenie planu marketingowego klubu sportowego/wydarzenia

4. Analiza i ocena wykorzystania potencjału marketingowego klubów sportowych/wydarzeń

5. Marketing przedsięwzięć sportowych

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 co drugi czwartek (nieparzyste), 16:45 - 18:15, sala 104 - budynek C
Adam Sokołowski 32/33 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Budynek przy ulicy Sportowej
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)