Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Innowacyjny lider 1000-ISP11IL-SP
Wykład (WYK) Semestr zimowy 2023/24

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 15
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Egzamin
Rygory zaliczenia zajęć: egzamin
Literatura uzupelniająca: J. Adair, Od bossa do lidera. Prowadzić innych do sukcesu, Kraków 2008.
S. Covey, Zasady skutecznego przywództwa, Poznań 2004.
R. Dalio, Zasady, Warszawa 2019.
E. De Bono, Jak myśleć sprawniej, Warszawa 1999.
D. Goleman, R. Boyatzis, A. McKee, Naturalne przywództwo. Odkrywanie mocy inteligencji emocjonalnej, Wrocław-Warszawa 2002.
Metody dydaktyczne: wykład w toku problemowym
Metody dydaktyczne - inne: brak
Literatura:

F. Alberoni, Sztuka rządzenia, Warszawa 2006.

J. Adair, Kształtowanie liderów, Warszawa 2013.

J.-P. Deschamps, Liderzy innowacyjności. Jak rozwijać i utrzymywać innowacyjność w firmie, Warszawa 2014.

A. Grant, Buntownicy. Kreatywni liderzy zmieniają świat, Warszawa 2017.

A. Laska, Innowacyjność jako wyróżnik lidera w sferze publicznej, [w:] Lider społeczny w XXI wieku, red. A. K. Piasecki, Kraków 2013, s. 111-127.

M. Metcalf, M. Palmer, Innovative Leadership Fieldbook, Integral Publishers 2011.

J. Santorski, "I"/Refleksje o przywództwie jutra, Warszawa 2021.

Wyzwania innowacyjności w sferze publicznej, red. A. Kaszkur, A. Laska, Bydgoszcz 2015.

Efekty uczenia się:

IL1: Zna i rozumie podstawową terminologię w obszarze procesów innowacyjności i przywództwa w sferze publicznej, a także usytuowanie badawcze tej interdyscyplinarnej problematyki;

IL2: Rozumie rolę przywództwa w procesie kształtowania innowacyjności i zarządzania w sferze publicznej a także wzajemnych relacji między nimi;

IL3: Potrafi aktywnie uczestniczyć w sferze publicznej, w szczególności kierując zespołowymi projektami innowacyjnymi;

IL4: Potrafi współdziałać i kierować zespołami składającymi się ze specjalistów z różnych obszarów i dziedzin wiedzy, dostrzegając ich synergiczne znaczenie w projektowaniu innowacyjności publicznej;

IL5: Jest gotów do wypełniania współorganizowania działalności na rzecz innowacyjności publicznej.

Metody i kryteria oceniania:

Egzamin:

- do egzaminu dopuszczeni studenci mający zaliczenie ćwiczeń

- egz. pisemny - 4 pytania opisowe/otwarte, każde pytanie maks. 2 pkt. + punkty za ocenę z ćwiczeń - dodatkowo maks. 2 pkt.

Doliczane punkty za ocenę z ćwiczeń wg przelicznika:

5,0 - 3 pkt.

4,5 - 2 pkt.

4,0 - 1 pkt.

3,5 - 0,5 pkt.

Ocena z egzaminu wg sumarycznej punktacji (maks. 12 pkt.):

- niedostateczna: poniżej 4 pkt.

- dostateczna: 4-5 pkt.

- dostateczna plus: 5,5 pkt.

- dobra: 6-7 pkt.

- dobra plus: 7,5 pkt.

- bardzo dobra: 8 pkt. i więcej

Zakres tematów:

1. Wykład organizacyjno-wprowadzający

2. Przywództwo w ujęciu definicyjnym

3. Strategia i podejmowanie właściwych decyzji

4. Wybór i przewodnictwo współpracowników

5. Przywództwo w otoczeniu burzliwym

6. Przewodzenie zmianie

7. Strategie innowacyjności - implikacje dla przywództwa

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 co drugi czwartek (nieparzyste), 15:00 - 16:30, sala 106
Artur Laska 23/28 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Budynek przy ulicy Poniatowskiego
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)