Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Diagnoza i ewaluacja w szkolnym wychowaniu fizycznym 1500-WF12DiE-SD
Wykład (WYK) Semestr letni 2024/25

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Rygory zaliczenia zajęć: zaliczenie na ocenę
Literatura uzupelniająca: 1. Osiński W., Bronikowski M., Maciaszek J., Kantanista A., Ocena z wychowania fizycznego w świetle współczesnej filozofii edukacyjnej i osiągnięć nauk o kulturze fizycznej. Lider 2008 nr 4.
2. Lipowska M., Wojtowicz A. Styl kierowania klasą a motywacja uczniów do aktywności fizycznej na lekcjach wychowania fizycznego w klasach IV–VI szkoły podstawowej, Rozprawy Naukowe AWF we Wrocławiu 2019, 64, 33–46

Metody dydaktyczne: metody aktywizujące
metody dyskusyjne
metody pracy ze źródłami
wykład konwersatoryjny
Literatura:

1. Frołowicz T. (red.) Ocena w wychowaniu fizycznym w nowym systemie edukacji w aspekcie mierzenia jakości pracy szkoły. Wrocław, Wyd. BK, 2005.

2. Osiński W., O wykorzystaniu testu sprawności fizycznej: czyli o nauczycielu wf jako światłym doradcy dzieci i rodziców. Lider 2009 (7-8)

3. Osiński W., Sprawność fizyczna a badania nad motorycznością człowieka, sporu o konstrukt podstawowy wcale nie ciąg dalszy. Antropomotoryka 2014 (28).

4. Szyling G. Diagnoza i ewaluacja a teoretyczne horyzonty refleksji nad działaniem, Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja, Nr 4(64) 2013., s.55 - 70

5. Sury Z. Ewaluacja w szkole - w kierunku kontroli czy wspomagania? EETP, vol. 11, 2016, Nr 2(40), s. 41-56

6. ŻAK S. Ocena i testowanie sprawności motorycznej w rekreacji fizycznej, Zeszyty Naukowe Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Tarnowie NR 1(15)/2010, s. 125-135.

7. Bacik B., Gierat B. Diagnozowanie rozwoju fizycznego i sprawności fizycznej

oraz biomechaniczna analiza ruchu, Skrypt nr 8, AWF Katowice 2019.

Efekty uczenia się:

W01

W02

K01

Metody i kryteria oceniania:

Warunkiem przystąpienia do zaliczenia jest uzyskanie pozytywnej oceny zaliczenia laboratoriów.

Obecności studenta oraz aktywny jego udział w dyskusji podczas wykładów może być podstawą do zwolnienia z obowiązku przystąpienia do pracy pisemnej lub podwyższenia oceny zaliczeniowej.

Kryteria oceny efektów uczenia się:

2,0 – student nie osiągnął wymaganych efektów uczenia się (punktacja poniżej 50 %)

3,0 – student osiągnął efekty uczenia się w stopniu dostatecznym (51 do 60 % )

4,0 – student osiągnął efekty uczenia się w stopniu dobrym (71 do 80 %)

4,5 – student osiągnął efekty uczenia się w stopniu dobrym plus (81 do 90 %)

5,0 – student osiągnął efekty uczenia się w stopniu bardzo dobrym (91 do 100 %)

Zakres tematów:

1. Elementy diagnozy psycho-socjo-pedagogicznej w procesie edukacji, w tym:

a) diagnoza wstępna grupy uczniowskiej i ucznia,

b) ocenianie ucznia jako proces wspierania jego edukacyjnego rozwoju,

c) konstruowanie narzędzi przydatnych w procesie oceniania uczniów.

2. Historia powstawania i tworzenia baterii testów sprawności fizycznej

3. Diagnoza aktywności fizycznej w procesie edukacji

4. Ocena jakości pracy szkoły, wymierne i niewymierne efekty edukacyjne.

5. Ewaluacja edukacyjna.

6. Ocena jakości pracy nauczyciela.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 każdy czwartek, 16:45 - 18:15, sala 104 - budynek C
Krzysztof Kultys 24/25 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Budynek przy ulicy Sportowej
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-2 (2025-04-29)