Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Diagnoza i ewaluacja w szkolnym wychowaniu fizycznym 1500-WF12DiE-SD
Laboratorium (LAB) Semestr letni 2024/25

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Rygory zaliczenia zajęć: zaliczenie na ocenę
Literatura uzupelniająca: 1. WHO guidelines on physical activity and sedentary behaviour. Geneva: World Health Organization; 2020.
2. Kultys K. „Ocenianie i relacje nauczyciel – uczeń na lekcjach wychowania fizycznego”, Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne, nr 3/2016, s. 15-20.
3. Warchoł K. Program nauczania wychowania fizycznego dla liceum, technikum oraz branżowej szkoły I i II stopnia. Rzeszów. FOSZE, 2018.
Metody dydaktyczne: ćwiczenia laboratoryjne
metody aktywizujące
metody dyskusyjne
Literatura:

1. Biernat E. Międzynarodowy kwestionariusz aktywności fizycznej – polska długa wersja. Medycyna Sportowa (Polish J Sport Med.), 2013, 1(4); Vol. 29, s. 1-15.

2. Dobosz J. Kondycja fizyczna dzieci i młodzieży w wieku szkolnym. Siatki centylowe. Warszawa, Wyd. AWF, 2012.

3. Franks B. D. YMCA Youth Fitness Test Manual. New Orleans, Wyd. YMCA of the USA, 1989.

4. Frołowicz T. Karta sprawności i zdrowia. Gdańsk, Wyd. Fokus, 1999.

5. Frołowicz T., Pogorzelska M., Klonowska J.: WF z KLASĄ w szkole podstawowej, gimnazjum i szkole ponadgimnazjalnej – od planowania do oceniania. Warszawa, Wyd. ORE, 2013.

6. Testing Physical Fitnesss. Eurofit. Experimental Battery. Provisional Handbook. Strasbourg, Wyd. Council of Europe, 1983.

7. Warchoł K. Program nauczania wychowania fizycznego dla ośmioletniej szkoły podstawowej. Rzeszów. FOSZE, 2018.

Efekty uczenia się:

W02

U01

U02

K01

Metody i kryteria oceniania:

Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest obecność na zajęciach oraz uzyskanie pozytywnych ocen z zaplanowanych prac programowych (m.in. praca projektowa i kolokwium zaliczeniowe). Wszystkie nieobecności powinny być usprawiedliwione i odrobione według wskazań nauczyciela.

Kryteria oceny efektów uczenia się:

2,0 – student nie osiągnął wymaganych efektów uczenia się (punktacja poniżej 50 %)

3,0 – student osiągnął efekty uczenia się w stopniu dostatecznym (51 do 60 % )

3,5 – student osiągnął efekty uczenia się w stopniu dostatecznym plus (61 do 70 %)

4,0 – student osiągnął efekty uczenia się w stopniu dobrym (71 do 80 %)

4,5 – student osiągnął efekty uczenia się w stopniu dobrym plus (81 do 90 %)

5,0 – student osiągnął efekty uczenia się w stopniu bardzo dobrym (91 do 100 %)

Zakres tematów:

- Elementy diagnoza psycho-socjo-pedagogicznej.

- Diagnoza i ewaluacja aktywności fizycznej uczniów w koncepcji Health-Related Fitness

- Opracowanie Kwestionariusza ankiety opinii uczniów.

- Analiza i interpretacja diagnozy grupowej - Socjometryczna Technika Moreno

- Opracowanie koncepcji Przedmiotowych Zasad Oceniania

- Opracowanie baterii testów sprawności fizycznej.

- Ewaluacja szkolnego wychowania fizycznego w szkole, z akcentem na pomiar udziału uczniów w obowiązkowych zajęciach wychowania fizycznego.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 każdy czwartek, 18:30 - 20:00, sala 106 - budynek C
Krzysztof Kultys 13/13 szczegóły
2 każda środa, 16:45 - 18:15, sala 106 - budynek C
Krzysztof Kultys 11/13 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Budynek przy ulicy Sportowej
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-2 (2025-04-29)