Profilaktyka adresowana do dzieci i młodzieży z grup ryzyka
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-P-PW23PA-SP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Profilaktyka adresowana do dzieci i młodzieży z grup ryzyka |
Jednostka: | Kolegium II |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | ogólnoakademicki |
Typ przedmiotu: | moduł zajęć do wyboru |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-02-10 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Wioletta Junik | |
Prowadzący grup: | Wioletta Junik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01- student zna podstawowe terminy z zakresu profilaktyki społecznej, obejmującej profilaktykę uzależnień t.j. np: profilaktyka pozytywna, profilaktyka negatywna, profilaktyka selektywna, profilaktyka wskazująca, grupy ryzyka i ich klasyfikacje, zjawisko rezyliencji, mechanizmy pozytywnej adaptacji, czynniki ryzyka, podatności i chroniące [K_W01] W02- student ma podstawową wiedzę na temat uwarunkowań klimatu szkoły i metod tworzenia pozytywnego klimatu szkoły rozumianego jako środowiskowy czynnik chroniący [K_W10] W03-student posiada wiedzę o mechanizmach dysfunkcjonalności rodzin z problemami uzależnień i zna metody oddziaływań profilaktycznych adresowanych do dzieci i młodzieży z tych środowisk [K_W10] W04- student ma podstawową wiedzę o programach profilaktycznych (z obszaru profilaktyki selektywnej i wskazującej) adresowanych do dzieci i młodzieży z grup ryzyka i ich konstrukcji [K_W24] W5-student zna metodę diagnozowania szans i zagrożeń rozwoju psychospołecznego dzieci i młodzieży ze środowisk zagrożonych opartą na koncepcji rezyliencji [K_W24] U01- student potrafi zidentyfikować czynniki ryzyka przyczyniające się do powstawania zagrożeń w rozwoju dzieci i młodzieży z grup ryzyka korzystając z aktualnych wyników badań naukowych oraz opisać mechanizmy ich działania i ścieżki rozwoju ryzyka [K_U18] U02- student potrafi zidentyfikować czynniki i mechanizmy chroniące przyczyniające się do niwelowania i/lub redukcji zagrożeń w rozwoju dzieci i młodzieży z grup ryzyka korzystając z aktualnych wyników badań naukowych oraz zaprojektować plan pomocy dziecku z grupy ryzyka uwzględniający koncepcję rezyliencji [K_U19] K01- student odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy poprzez zaangażowanie w opracowywanie projektu diagnozy i planu pomocy dziecku z grup ryzyka [K_K08] |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-16 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Wioletta Junik | |
Prowadzący grup: | Wioletta Junik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01- student zna podstawowe terminy z zakresu profilaktyki społecznej, obejmującej profilaktykę uzależnień t.j. np: profilaktyka pozytywna, profilaktyka negatywna, profilaktyka selektywna, profilaktyka wskazująca, grupy ryzyka i ich klasyfikacje, zjawisko rezyliencji, mechanizmy pozytywnej adaptacji, czynniki ryzyka, podatności i chroniące [K_W01] W02- student ma podstawową wiedzę na temat uwarunkowań klimatu szkoły i metod tworzenia pozytywnego klimatu szkoły rozumianego jako środowiskowy czynnik chroniący [K_W10] W03-student posiada wiedzę o mechanizmach dysfunkcjonalności rodzin z problemami uzależnień i zna metody oddziaływań profilaktycznych adresowanych do dzieci i młodzieży z tych środowisk [K_W10] W04- student ma podstawową wiedzę o programach profilaktycznych (z obszaru profilaktyki selektywnej i wskazującej) adresowanych do dzieci i młodzieży z grup ryzyka i ich konstrukcji [K_W24] W5-student zna metodę diagnozowania szans i zagrożeń rozwoju psychospołecznego dzieci i młodzieży ze środowisk zagrożonych opartą na koncepcji rezyliencji [K_W24] U01- student potrafi zidentyfikować czynniki ryzyka przyczyniające się do powstawania zagrożeń w rozwoju dzieci i młodzieży z grup ryzyka korzystając z aktualnych wyników badań naukowych oraz opisać mechanizmy ich działania i ścieżki rozwoju ryzyka [K_U18] U02- student potrafi zidentyfikować czynniki i mechanizmy chroniące przyczyniające się do niwelowania i/lub redukcji zagrożeń w rozwoju dzieci i młodzieży z grup ryzyka korzystając z aktualnych wyników badań naukowych oraz zaprojektować plan pomocy dziecku z grupy ryzyka uwzględniający koncepcję rezyliencji [K_U19] K01- student odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy poprzez zaangażowanie w opracowywanie projektu diagnozy i planu pomocy dziecku z grup ryzyka [K_K08] |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.