Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Profilaktyka adresowana do dzieci i młodzieży z grup ryzyka

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1100-P-PW23PA-SP
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Profilaktyka adresowana do dzieci i młodzieży z grup ryzyka
Jednostka: Kolegium II
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Profil:

ogólnoakademicki

Typ przedmiotu:

moduł zajęć do wyboru

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/19" (zakończony)

Okres: 2018-10-01 - 2019-02-10
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Wioletta Junik
Prowadzący grup: Wioletta Junik
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01- student zna podstawowe terminy z zakresu profilaktyki społecznej, obejmującej profilaktykę uzależnień t.j. np: profilaktyka pozytywna, profilaktyka negatywna, profilaktyka selektywna, profilaktyka wskazująca, grupy ryzyka i ich klasyfikacje, zjawisko rezyliencji, mechanizmy pozytywnej adaptacji, czynniki ryzyka, podatności i chroniące [K_W01]

W02- student ma podstawową wiedzę na temat uwarunkowań klimatu szkoły i metod tworzenia pozytywnego klimatu szkoły rozumianego jako środowiskowy czynnik chroniący [K_W10]

W03-student posiada wiedzę o mechanizmach dysfunkcjonalności rodzin z problemami uzależnień i zna metody oddziaływań profilaktycznych adresowanych do dzieci i młodzieży z tych środowisk [K_W10]

W04- student ma podstawową wiedzę o programach profilaktycznych (z obszaru profilaktyki selektywnej i wskazującej) adresowanych do dzieci i młodzieży z grup ryzyka i ich konstrukcji [K_W24]

W5-student zna metodę diagnozowania szans i zagrożeń rozwoju psychospołecznego dzieci i młodzieży ze środowisk zagrożonych opartą na koncepcji rezyliencji [K_W24]

U01- student potrafi zidentyfikować czynniki ryzyka przyczyniające się do powstawania zagrożeń w rozwoju dzieci i młodzieży z grup ryzyka korzystając z aktualnych wyników badań naukowych oraz opisać mechanizmy ich działania i ścieżki rozwoju ryzyka [K_U18]

U02- student potrafi zidentyfikować czynniki i mechanizmy chroniące przyczyniające się do niwelowania i/lub redukcji zagrożeń w rozwoju dzieci i młodzieży z grup ryzyka korzystając z aktualnych wyników badań naukowych oraz zaprojektować plan pomocy dziecku z grupy ryzyka uwzględniający koncepcję rezyliencji [K_U19]

K01- student odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy poprzez zaangażowanie w opracowywanie projektu diagnozy i planu pomocy dziecku z grup ryzyka [K_K08]

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Nie dotyczy

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/20" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Wioletta Junik
Prowadzący grup: Wioletta Junik
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01- student zna podstawowe terminy z zakresu profilaktyki społecznej, obejmującej profilaktykę uzależnień t.j. np: profilaktyka pozytywna, profilaktyka negatywna, profilaktyka selektywna, profilaktyka wskazująca, grupy ryzyka i ich klasyfikacje, zjawisko rezyliencji, mechanizmy pozytywnej adaptacji, czynniki ryzyka, podatności i chroniące [K_W01]

W02- student ma podstawową wiedzę na temat uwarunkowań klimatu szkoły i metod tworzenia pozytywnego klimatu szkoły rozumianego jako środowiskowy czynnik chroniący [K_W10]

W03-student posiada wiedzę o mechanizmach dysfunkcjonalności rodzin z problemami uzależnień i zna metody oddziaływań profilaktycznych adresowanych do dzieci i młodzieży z tych środowisk [K_W10]

W04- student ma podstawową wiedzę o programach profilaktycznych (z obszaru profilaktyki selektywnej i wskazującej) adresowanych do dzieci i młodzieży z grup ryzyka i ich konstrukcji [K_W24]

W5-student zna metodę diagnozowania szans i zagrożeń rozwoju psychospołecznego dzieci i młodzieży ze środowisk zagrożonych opartą na koncepcji rezyliencji [K_W24]

U01- student potrafi zidentyfikować czynniki ryzyka przyczyniające się do powstawania zagrożeń w rozwoju dzieci i młodzieży z grup ryzyka korzystając z aktualnych wyników badań naukowych oraz opisać mechanizmy ich działania i ścieżki rozwoju ryzyka [K_U18]

U02- student potrafi zidentyfikować czynniki i mechanizmy chroniące przyczyniające się do niwelowania i/lub redukcji zagrożeń w rozwoju dzieci i młodzieży z grup ryzyka korzystając z aktualnych wyników badań naukowych oraz zaprojektować plan pomocy dziecku z grupy ryzyka uwzględniający koncepcję rezyliencji [K_U19]

K01- student odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy poprzez zaangażowanie w opracowywanie projektu diagnozy i planu pomocy dziecku z grup ryzyka [K_K08]

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Nie dotyczy

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)