Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyka pedagogiczna (ciągła w szkole podstawowej)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1100-POP23PRP-SP
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Praktyka pedagogiczna (ciągła w szkole podstawowej)
Jednostka: Kolegium II
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 1.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Profil:

praktyczny

Typ przedmiotu:

praktyki

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Praktyka pedagogiczna, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Jolanta Jarczyńska
Prowadzący grup: Jolanta Jarczyńska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Praktyka pedagogiczna - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W-1 Wie, jak tworzyć warunki do rozwoju tolerancji, zdolności do współpracy, jak zapobiegać powstawaniu stereotypów i dyskryminacji (odrzuceniu rówieśniczemu). Posiada wiedzę o roli pedagoga w modelowaniu prospołecznych postaw i zachowań uczniów [K_W09].

W-2 Zna i rozumie podstawowe etyczne zasady w pracy pedagoga. Posiada wiedzę o ochronie praw autorskich, np. narzędzi diagnostycznych. Zna i rozumie zadania szkoły dotyczące dostosowania organizacji procesu kształcenia i wychowania do zróżnicowanych potrzeb edukacyjnych uczniów wiedzę na temat [K_W12].

U-1 Potrafi dobierać i stosować właściwe metody i narzędzia diagnostyczne, w tym techniki informacyjno-komunikacyjne (TIK) w celu zwiększania efektywności swojej pracy zawodowej [K_U01]

U-2 Na podstawie obserwacji dzieci w klasie szkolnej projektuje cele swoich zajęć, dobiera sposoby ich realizacji i korygowania ich w trakcie realizacji zgodnie z potrzebami i możliwościami ich uczestników [K_U07].

U-3 Potrafi zaplanować i celowo zorganizować aktywność poza szkołą placówką z poszanowaniem praw uczniów, w tym prawa do odpoczynku [K_U10].

U-4 Potrafi komunikować się z użyciem specjalistycznej terminologii pedagogicznej oraz skuteczne współpracować z wszystkimi osobami zaangażowanymi w działalność pedagogiczną [K-U12].

U-5 Potrafi zaplanować i zorganizować pracę indywidualną oraz grupową z wychowankami [K_U14].

U-6 Potrafi zaplanować przebieg rozmowy diagnostycznej dobierając znane narzędzia diagnostyczne, poszukując w dostępnych zasobach lub tworząc własne [K_U16].

K-1 W projektowaniu pracy pedagogicznej i profilaktycznej potrafi rozwiązywać problemy poznawcze i wychowawcze uczniów sięgając do opinii ekspertów (np. opinii Poradni Pscyhologiczno-Pedagogicznej) [K_K06].

K-2 Wykazuje postawę wrażliwości etycznej, empatii, otwartości na wychowanka. Okazuje szacunek dzieciom i współprowadzącym zajęcia w trakcie ich realizacji [K_K08].

K-3 Potrafi komunikować się z osobami z różnych środowisk, rozwiązywać konflikty za pomocą dialogu i tworzyć dobry klimat do budowania relacji opartych na zaufaniu (K_K09].

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Wymaganym warunkiem jest zaliczenie na I roku studiów praktyki pedagogicznej (ciągłej) w szkole podstawowej oraz realizacja w semestrze 3 dwóch przedmiotów:

1) Diagnozowanie w profilaktyce uniwersalnej

2) Teoria i metodyka projektowania, realizacji i ewaluacji oddziaływań wspomagających rozwój psychospołeczny dzieci i młodzieży.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-13
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Praktyka pedagogiczna, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Jolanta Jarczyńska, Blanka Poćwiardowska
Prowadzący grup: Jolanta Jarczyńska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Praktyka pedagogiczna - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Praktyka pedagogiczna, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Aldona Molesztak, Przemysław Zientkowski
Prowadzący grup: Aldona Molesztak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Praktyka pedagogiczna - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W-1 Wie, jak tworzyć warunki do rozwoju tolerancji, zdolności do współpracy, jak zapobiegać powstawaniu stereotypów i dyskryminacji (odrzuceniu rówieśniczemu). Posiada wiedzę o roli pedagoga w modelowaniu prospołecznych postaw i zachowań uczniów [K_W09].

W-2 Zna i rozumie podstawowe etyczne zasady w pracy pedagoga. Posiada wiedzę o ochronie praw autorskich, np. narzędzi diagnostycznych. Zna i rozumie zadania szkoły dotyczące dostosowania organizacji procesu kształcenia i wychowania do zróżnicowanych potrzeb edukacyjnych uczniów wiedzę na temat [K_W12].

U-1 Potrafi dobierać i stosować właściwe metody i narzędzia diagnostyczne, w tym techniki informacyjno-komunikacyjne (TIK) w celu zwiększania efektywności swojej pracy zawodowej [K_U01]

U-2 Na podstawie obserwacji dzieci w klasie szkolnej projektuje cele swoich zajęć, dobiera sposoby ich realizacji i korygowania ich w trakcie realizacji zgodnie z potrzebami i możliwościami ich uczestników [K_U07].

U-3 Potrafi zaplanować i celowo zorganizować aktywność poza szkołą placówką z poszanowaniem praw uczniów, w tym prawa do odpoczynku [K_U10].

U-4 Potrafi komunikować się z użyciem specjalistycznej terminologii pedagogicznej oraz skuteczne współpracować z wszystkimi osobami zaangażowanymi w działalność pedagogiczną [K-U12].

U-5 Potrafi zaplanować i zorganizować pracę indywidualną oraz grupową z wychowankami [K_U14].

U-6 Potrafi zaplanować przebieg rozmowy diagnostycznej dobierając znane narzędzia diagnostyczne, poszukując w dostępnych zasobach lub tworząc własne [K_U16].

K-1 W projektowaniu pracy pedagogicznej i profilaktycznej potrafi rozwiązywać problemy poznawcze i wychowawcze uczniów sięgając do opinii ekspertów (np. opinii Poradni Pscyhologiczno-Pedagogicznej) [K_K06].

K-2 Wykazuje postawę wrażliwości etycznej, empatii, otwartości na wychowanka. Okazuje szacunek dzieciom i współprowadzącym zajęcia w trakcie ich realizacji [K_K08].

K-3 Potrafi komunikować się z osobami z różnych środowisk, rozwiązywać konflikty za pomocą dialogu i tworzyć dobry klimat do budowania relacji opartych na zaufaniu (K_K09].

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Wymaganym warunkiem jest zaliczenie na I roku studiów praktyki pedagogicznej (ciągłej) w szkole podstawowej oraz realizacja w semestrze 3 dwóch przedmiotów:

1) Diagnozowanie w profilaktyce uniwersalnej

2) Teoria i metodyka projektowania, realizacji i ewaluacji oddziaływań wspomagających rozwój psychospołeczny dzieci i młodzieży.

Bilans pracy studenta:

1. Przygotowanie notatki ze spotkania z pedagogiem szkolnym lub nauczycielem szkolnej świetlicy / klasy szkolnej.

2. Przygotowanie raportu z realizacji z zastosowaniem TIK projektu diagnozy zachowań ryzykownych uczniów szkoły podstawowej przygotowanego w ramach przedmiotu:

3. Przygotowanie raportu z realizacji części programu wspomagania rozwoju psychospołecznego uczniów w szkole podstawowej i jego ewaluacja.



Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Praktyka pedagogiczna, 40 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Jolanta Jarczyńska, Blanka Poćwiardowska, Wiktoria Rutkowska
Prowadzący grup: Wiktoria Rutkowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Praktyka pedagogiczna - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W-1 Wie, jak tworzyć warunki do rozwoju tolerancji, zdolności do współpracy, jak zapobiegać powstawaniu stereotypów i dyskryminacji (odrzuceniu rówieśniczemu). Posiada wiedzę o roli pedagoga w modelowaniu prospołecznych postaw i zachowań uczniów [K_W09].

W-2 Zna i rozumie podstawowe etyczne zasady w pracy pedagoga. Posiada wiedzę o ochronie praw autorskich, np. narzędzi diagnostycznych. Zna i rozumie zadania szkoły dotyczące dostosowania organizacji procesu kształcenia i wychowania do zróżnicowanych potrzeb edukacyjnych uczniów wiedzę na temat [K_W12].

U-1 Potrafi dobierać i stosować właściwe metody i narzędzia diagnostyczne, w tym techniki informacyjno-komunikacyjne (TIK) w celu zwiększania efektywności swojej pracy zawodowej [K_U01]

U-2 Na podstawie obserwacji dzieci w klasie szkolnej projektuje cele swoich zajęć, dobiera sposoby ich realizacji i korygowania ich w trakcie realizacji zgodnie z potrzebami i możliwościami ich uczestników [K_U07].

U-3 Potrafi zaplanować i celowo zorganizować aktywność poza szkołą placówką z poszanowaniem praw uczniów, w tym prawa do odpoczynku [K_U10].

U-4 Potrafi zaplanować przebieg rozmowy diagnostycznej dobierając znane narzędzia diagnostyczne, poszukując w dostępnych zasobach lub tworząc własne [K_U16].

K-1 W projektowaniu pracy pedagogicznej i profilaktycznej potrafi rozwiązywać problemy poznawcze i wychowawcze uczniów sięgając do opinii ekspertów (np. opinii Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej) [K_K06].

K-2 Wykazuje postawę wrażliwości etycznej, empatii, otwartości na wychowanka. Okazuje szacunek dzieciom i współprowadzącym zajęcia w trakcie ich realizacji [K_K08].

K-3 Potrafi komunikować się z osobami z różnych środowisk, rozwiązywać konflikty za pomocą dialogu i tworzyć dobry klimat do budowania relacji opartych na zaufaniu [K_K09].

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Wymaganym warunkiem jest zaliczenie na I roku studiów praktyki pedagogicznej (ciągłej) w

szkole podstawowej oraz realizacja w semestrze 3 dwóch przedmiotów:

1) Diagnozowanie w profilaktyce uniwersalnej

2) Teoria i metodyka projektowania, realizacji i ewaluacji oddziaływań wspomagających rozwój psychospołeczny dzieci i młodzieży.

Bilans pracy studenta:

40 godzin praktyk w placówce w tym 40 godzin pracy własnej studenta + 2h konsultacji = 1 pkt. ECTS

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)