Polska i sąsiedzi. Siła stereotypu (e)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1000-SM23PiS-SP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Polska i sąsiedzi. Siła stereotypu (e) |
Jednostka: | Kolegium I |
Grupy: |
2 rok, 3 sem., stosunki międzynarodowe, blok I [SP] |
Punkty ECTS i inne: |
5.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | ogólnoakademicki |
Typ przedmiotu: | moduł zajęć podstawowych |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-14 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WYK
KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Teresa Maresz | |
Prowadzący grup: | Teresa Maresz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | WIEDZA – student: W01 – posiada wiedzę o wspólnych dziejach Polaków i ich sąsiadów (K_W03) W02 – zna definicję terminu stereotyp (K_W06) W03 – wie, na czym polega etykietowanie „innych” (K_W03) W04 – charakteryzuje poglądy zawarte w literaturze naukowej, publicystycznej oraz popularnonaukowej na temat odmienności narodów i ich kultur (K_W06) W05 – wie, co generuje nieuchronność i zmienność stereotypów (K_W06) W06 – zna przykłady pokojowej koegzystencji, a także konfliktów wynikających z odmienności „innych” (K_W06) W07 – zna zasady wymiany poglądów i współpracy w zespole (K_W08) UMIEJĘTNOŚCI - student: U01 – umiejętnie interpretuje relacje Polaków z sąsiadami (K_U05; K_U08) U02 – dokonuje oceny postrzeganej rzeczywistości; potrafi uzasadnić swoje zdanie (K_U04; K_U06; K_U09) KOMPETENCJE SPOŁECZNE – student: K01 – przejawia tolerancję i akceptację wobec odmienności kulturowych, religijnych, narodowościowych (K_K03) K02 – zachowuje dystans i tolerancję wobec poglądów głoszonych przez innych (K_K03) K03 – świadomie uczestniczy w życiu społecznym, umiejętnie prezentuje swoje pogląd (K_K04) K04 – potrafi pracować w zespole, kreując postawy prospołeczne (K_K04) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Student przed rozpoczęciem nauki przedmiotu powinien: posiadać podstawową wiedzę na temat historii Polski oraz historii powszechnej; mieć ogólną orientację w wydarzeniach współczesnych |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-13 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KON
CZ WYK
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Teresa Maresz | |
Prowadzący grup: | Teresa Maresz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | WIEDZA – student: W01 – posiada wiedzę o wspólnych dziejach Polaków i ich sąsiadów (K_W03) W02 – zna definicję terminu stereotyp (K_W06) W03 – wie, na czym polega etykietowanie „innych” (K_W03) W04 – charakteryzuje poglądy zawarte w literaturze naukowej, publicystycznej oraz popularnonaukowej na temat odmienności narodów i ich kultur (K_W06) W05 – wie, co generuje nieuchronność i zmienność stereotypów (K_W06) W06 – zna przykłady pokojowej koegzystencji, a także konfliktów wynikających z odmienności „innych” (K_W06) W07 – zna zasady wymiany poglądów i współpracy w zespole (K_W08) UMIEJĘTNOŚCI - student: U01 – umiejętnie interpretuje relacje Polaków z sąsiadami (K_U05; K_U08) U02 – dokonuje oceny postrzeganej rzeczywistości; potrafi uzasadnić swoje zdanie (K_U04; K_U06; K_U09) KOMPETENCJE SPOŁECZNE – student: K01 – przejawia tolerancję i akceptację wobec odmienności kulturowych, religijnych, narodowościowych (K_K03) K02 – zachowuje dystans i tolerancję wobec poglądów głoszonych przez innych (K_K03) K03 – świadomie uczestniczy w życiu społecznym, umiejętnie prezentuje swoje pogląd (K_K04) K04 – potrafi pracować w zespole, kreując postawy prospołeczne (K_K04) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Student przed rozpoczęciem nauki przedmiotu powinien: posiadać podstawową wiedzę na temat historii Polski oraz historii powszechnej; mieć ogólną orientację w wydarzeniach współczesnych |
|
Bilans pracy studenta: | BLOK: 5 pkt ECTS = 125 godz. w tym: WYKŁAD: 15 godz. wykład + 10 godz. konsultacje + 25 godz. praca własna studenta = 50 godz. = 2 pkt ECTS KONWERSATORIUM: 15 godz. konwersatorium + 15 godz. konsultacje + 45 godz. praca własna studenta = 75 godz. = 3 pkt ECTS Praca własna studenta obejmuje: - przygotowanie się do zajęć (K) - samodzielne studiowanie literatury (W + K) - opracowanie zadań zleconych (opracowanie merytoryczne mini referatu; opracowanie (zespołowo) argumentów do debaty oksfordzkiej) (K) - przygotowanie się do testu pisemnego (W) Kryteria oceny zadań oraz testu - w części sylabusa dot. metod i kryteriów oceny stopnia osiągnięcia efektów uczenia się |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
KON
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Teresa Maresz | |
Prowadzący grup: | Teresa Maresz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | WIEDZA – student: W01 – posiada wiedzę o wspólnych dziejach Polaków i ich sąsiadów (K_W03) W02 – zna definicję terminu stereotyp (K_W06) W03 – wie, na czym polega etykietowanie „innych” (K_W03) W04 – charakteryzuje poglądy zawarte w literaturze naukowej, publicystycznej oraz popularnonaukowej na temat odmienności narodów i ich kultur (K_W06) W05 – wie, co generuje nieuchronność i zmienność stereotypów (K_W06) W06 – zna przykłady pokojowej koegzystencji, a także konfliktów wynikających z odmienności „innych” (K_W06) W07 – zna zasady wymiany poglądów i współpracy w zespole (K_W08) UMIEJĘTNOŚCI - student: U01 – umiejętnie interpretuje relacje Polaków z sąsiadami (K_U05; K_U08) U02 – dokonuje oceny postrzeganej rzeczywistości; potrafi uzasadnić swoje zdanie (K_U04; K_U06; K_U09) KOMPETENCJE SPOŁECZNE – student: K01 – przejawia tolerancję i akceptację wobec odmienności kulturowych, religijnych, narodowościowych (K_K03) K02 – zachowuje dystans i tolerancję wobec poglądów głoszonych przez innych (K_K03) K03 – świadomie uczestniczy w życiu społecznym, umiejętnie prezentuje swoje pogląd (K_K04) K04 – potrafi pracować w zespole, kreując postawy prospołeczne (K_K04) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Student przed rozpoczęciem nauki przedmiotu powinien: posiadać podstawową wiedzę na temat historii Polski oraz historii powszechnej; mieć ogólną orientację w wydarzeniach współczesnych |
|
Bilans pracy studenta: | BLOK: 5 pkt ECTS = 125 godz. w tym: WYKŁAD: 15 godz. wykład + 5 godz. konsultacje + 30 godz. praca własna studenta = 50 godz. = 2 pkt ECTS KONWERSATORIUM: 15 godz. konwersatorium + 5 godz. konsultacje + 50 godz. praca własna studenta = 75 godz. = 3 pkt ECTS Praca własna studenta obejmuje: - przygotowanie się do zajęć (K) - samodzielne studiowanie literatury (W + K) - opracowanie zadań zleconych (opracowanie merytoryczne mini referatu; opracowanie (zespołowo) argumentów do debaty oksfordzkiej) (K) - przygotowanie się do testu pisemnego (W) Kryteria oceny zadań oraz testu - w części sylabusa dot. metod i kryteriów oceny stopnia osiągnięcia efektów uczenia się |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Przejdź do planu
PN WYK
KON
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Teresa Maresz | |
Prowadzący grup: | Teresa Maresz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | WIEDZA – student: W01 – posiada wiedzę o wspólnych dziejach Polaków i ich sąsiadów (K_W03) W02 – zna definicję terminu stereotyp (K_W06) W03 – wie, na czym polega etykietowanie „innych” (K_W03) W04 – charakteryzuje poglądy zawarte w literaturze naukowej, publicystycznej oraz popularnonaukowej na temat odmienności narodów i ich kultur (K_W06) W05 – wie, co generuje nieuchronność i zmienność stereotypów (K_W06) W06 – zna przykłady pokojowej koegzystencji, a także konfliktów wynikających z odmienności „innych” (K_W06) W07 – zna zasady wymiany poglądów i współpracy w zespole (K_W08) UMIEJĘTNOŚCI - student: U01 – umiejętnie interpretuje relacje Polaków z sąsiadami (K_U05; K_U08) U02 – dokonuje oceny postrzeganej rzeczywistości; potrafi uzasadnić swoje zdanie (K_U04; K_U06; K_U09) KOMPETENCJE SPOŁECZNE – student: K01 – przejawia tolerancję i akceptację wobec odmienności kulturowych, religijnych, narodowościowych (K_K03) K02 – zachowuje dystans i tolerancję wobec poglądów głoszonych przez innych (K_K03) K03 – świadomie uczestniczy w życiu społecznym, umiejętnie prezentuje swoje pogląd (K_K04) K04 – potrafi pracować w zespole, kreując postawy prospołeczne (K_K04) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Student przed rozpoczęciem nauki przedmiotu powinien: posiadać podstawową wiedzę na temat historii Polski oraz historii powszechnej; mieć ogólną orientację w wydarzeniach współczesnych |
|
Bilans pracy studenta: | BLOK: 5 pkt ECTS = 125 godz. w tym: WYKŁAD: 15 godz. wykład + 35 godz. praca własna studenta = 50 godz. = 2 pkt ECTS KONWERSATORIUM: 15 godz. konwersatorium + 55 godz. praca własna studenta = 75 godz. = 3 pkt ECTS Praca własna studenta obejmuje: - przygotowanie się do zajęć (K) - samodzielne studiowanie literatury (W + K) - opracowanie zadań zleconych (opracowanie merytoryczne mini referatu (K) - przygotowanie się do testu pisemnego (W) Kryteria oceny zadań oraz testu - w części sylabusa dot. metod i kryteriów oceny stopnia osiągnięcia efektów uczenia się |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.